Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Ik vind dus niet dat je kan zeggen dat met terugwerkende kracht het makkelijk praten is. Alsof destijds de problemen niet helder waren. Hoezo zat de tijd niet mee? De context van de tijd wilt gewoon zeggen dat destijds je alleen nog de staatspropaganda had en het dus heel eenvoudig was een persoon als Janmaat in een slecht daglicht te zetten. Dat politieke correctheid destijds zo overheersend was dat een goed argument geen ruimte krijgt. Er is echt geen excuus voor wat er destijds met Janmaat heeft afgespeeld en misschien is het voor links zo dat ze 30 jaar nodig hebben gehad om in te zien dat die man zijn ideeen zo gek niet waren. Maar je moet je wel beseffen dat een hele grote groep mensen wel zag dat hij gelijk had. Maar als je destijds zei dat CD wel eens een goed punt had dan werd je niet alleen voor gek verklaard maar ook weg gezet als persoon die kwaadaardig is. Dit doet links en het is ze op die manier heel lang gelukt de discussie te onderdrukken.

Je moet niet onderschatten hoe mateloos irritant het is dat de groep politiek correcte mensen decennia lang het debat onbespreekbaar maakt en dan zegt achter ‘ja misschien hadden ze toch wel gelijk’. Ja leuk en aardig maar als je zo dom bent dat je een probleem niet aan ziet komen terwijl de feiten onder je neus gedrukt wordt verlies je

Net zo goed als de mensen nu zeggen dat hoe Pim Fortuyn behandeld werd niet zo netjes was. Deze mensen, altijd dezelfde linkse mensen moet eens leren van het verleden.

Goed, uiteindelijk zijn de meeste mensen vrij eenvoudig en slikken ze wat de media ze voert. En als die zegt orange man bad dan geloven ze dat. Zo wordt Baudet ook weggezet, je kan een hoop over zijn stijl zeggen maar inhoudelijk houden de meeste van zijn argumenten stand.

Misschien omdat die immigranten harder willen werken dan klagen. Veel van die lieden reageren op de vraag naar arbeid en willen een beter bestaan opbouwen. Kunnen veel van die jankerds hier een puntje aan zuigen.
Met de huidige relatief lage werkloosheid en krapte op de arbeidsmarkt wordt er ook niet echt iemand verdrongen.

Nee in het land van herkomst hebben ze geen werknemers rechten en een Nederlandse euro is daar meestal veel meer waard. Dus de uitbuiting die ze hier meemaken is niets vergeleken met thuis.

Verder heb je die jankerds in Nederland hier die het handje boven het hoofd gehouden wordt door linkse mensen die zielige werkelozen niet aan het werk wilt zetten maar ze gratis huis en zakgeld wilt geven.

Het feit dat er een groep mensen op hun luie reet zit uitkering te ontvangen wordt door links beleid toch wel in stand gehouden.

Verder zal 90% van die laag geschoolde baantjes in de komende 10 jaar komen te vervallen door automatiseren en AI. Kan je nagaan hoe groot de club uitkering trekkers dan gaat worden.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.263
Laatst bewerkt:
  • #5.264
Verder heb je die jankerds in Nederland hier die het handje boven het hoofd gehouden wordt door linkse mensen die zielige werkelozen niet aan het werk wilt zetten maar ze gratis huis en zakgeld wilt geven.
Eh? Ik lijk nu wel een advocaat van links, stem niet eens links, maar toch niet alles is af te schuiven op links. Wie dat ook allemaal zijn.

Laatst bewerkt:
  • #5.265
Maar je moet je wel beseffen dat een hele grote groep mensen wel zag dat hij gelijk had.
Hoe groot dan? Dat je op een aantal punten gelijk kan hebben zegt niet dat de oplossingen of partij door alles wat er om hem heen hing ook op dezelfde sympathie kunnen rekenen. Hij was bovenal een racist, slecht in discussies en charisma van een vrieskast. Gaandeweg zijn er aanpassingen aangebracht qua beleid, kan men roepen Janmaat riep dat ook! Ja dat is zo maar zijn oplossingen waren vaak toch niet gebruiksklaar om maar wat te noemen. Kunt toch niet zonder meer framen dat links schuld heeft aan dat alles. Ze hebben zeker bijgedragen aan een bepaald klimaat, ook rondom anderen- klopt.
Nee in het land van herkomst hebben ze geen werknemers rechten en een Nederlandse euro is daar meestal veel meer waard. Dus de uitbuiting die ze hier meemaken is niets vergeleken met thuis.
Toch niet iedereen wordt uitgebuit? Is toch een versimpeling van de situatie.

Edit.
Bedankt voor je moeite overigens.

Laatst bewerkt:
Misschien omdat die immigranten harder willen werken dan klagen. Veel van die lieden reageren op de vraag naar arbeid en willen een beter bestaan opbouwen. Kunnen veel van die jankerds hier een puntje aan zuigen.
Zou wel grappig zijn als daar statistieken van waren. Productiviteit per eenheid geklaag/gehuil gegroepeerd naar herkomst. :roflol:

Met de huidige relatief lage werkloosheid en krapte op de arbeidsmarkt wordt er ook niet echt iemand verdrongen.
Op zich ook geen ramp om wie wel verdrongen wordt uitkeringen te geven en buitenlanders al het zware vervelende werk te laten doen. :thinking:

De hele samenleving kotste Janmaat uit omdat hij werd weggezet als racist, dat is het hele punt wat ik maak. Als je rechts bent en vragen stelt over immigratie zorgt de msm er voor dat je door het domme volk uitgekotst wordt. Ze knippen en plakken op de redactie van de NOS zodanig dat alles wat je zegt in bepaalde context gegoten wordt. Er zijn geen feiten die hem een racist maken en het zogenaamde gebrek aan charisma dat is subjectief en ook vooral resultaat van propaganda.

Verder had zijn partij behoorlijk wat stemmen en dan heb je nog een stille meerderheid die uit angst voor gevolgen niets positiefs over hem zegt. Feit is dat in de Nederlandse maatschappij de meerderheid van de mensen al lange tijd voorstander is van een strenger immigratiebeleid. Ook Janmaat had voldoende mensen die zijn gedachtengoed steunde maar het simpelweg niet openlijk toe durfde te geven door het sociale stigma.

Niet alles in de wereld is het probleem van links. Er is alleen een hele dominante groep linkse politiek correcte mensen die debat rondom bepaalde maatschappelijke kwesties onmogelijk maakt. Dat gebeurt al decennia op dezelfde manier en is een hele kwalijke zaak.

Weten we trouwens ergens te vinden wat hier de redenatie achter is? Ik kan me voorstellen dat ze in principe geen (verdere) bemoeienis op die vrije markt willen, maar er is wel een oplossing nodig voor alle bemoeienis die de huidige problemen heeft veroorzaakt en onredelijk/onrechtmatig prijzen verhogen zou ook niet moeten mogen. Zal het echt pandjesbazenbelangen behartigen ten koste van het electoraat zijn?

• #5.269
De hele samenleving kotste Janmaat uit omdat hij werd weggezet als racist
Zelfs Meindert Fennema die zich toch zeer genuanceerd uitlaat over hem zegt ja hij was een racist. Begrippen en definities kunnen vervagen of veranderen maar Janmaat was natuurlijk geen al te fris figuur. Neemt niet weg dat hij onbehoorlijk is gehinderd en er over een brede linie een soort van cordon sanitaire was. Waar hij toen voor werd veroordeeld zou nu onbestaanbaar zijn. Maar ik kan met de beste wil niet zeggen ja alles wat hij riep en wilde was juist of had hij gelijk in en hij was helemaal geen onfris figuur, dat gaat voor mij een brug te ver. Dit laatste heb ik ook met Baudet sinds hij de verdenking over zich afroept om allerlei instituten af te willen schaffen en bepaalde vijandbeelden oproept rond een aantal beroepsgroepen.

Laatst bewerkt:
Er was zaterdagmorgen op de Belg, de afspraak op vrijdag) een interessante uitleg over (asiel)migranten en hoe links en rechts daarop reageren.

Voor zover ik het kan reproduceren kwam het erop neer dat links reageert in het nu en vanuit emotie/medemenselijkheid, die mensen zijn zielig en we moeten nu iets voor ze doen, want acuut. Rechts reageert vanuit de ratio en/of de lange termijn: als je nu al die mensen hierheen haalt wat wordt dan de druk op het sociale stelsel, integratie, huizenmarkt.

Dit zou je dan beide moeten zien als geldige manieren om naar het probleem te kijken en de oplossing moet beide bedienen.

Vond ik niet eens een heel slecht uitgangspunt.

Zelfs Meindert Fennema die zich toch zeer genuanceerd uitlaat over hem zegt ja hij was een racist. Begrippen en definities kunnen vervagen of veranderen maar Janmaat was natuurlijk geen al te fris figuur. Neemt niet weg dat hij onbehoorlijk is gehinderd en er over een brede linie een soort van cordon sanitaire was. Waar hij toen voor werd veroordeeld zou nu onbestaanbaar zijn. Maar ik kan met de beste wil niet zeggen ja alles wat hij riep en wilde was juist of had hij gelijk in en hij was helemaal geen onfris figuur, dat gaat voor mij een brug te ver. Dit laatste heb ik ook met Baudet sinds hij de verdenking over zich afroept om allerlei instituten af te willen schaffen en bepaalde vijandbeelden oproept rond een aantal beroepsgroepen.

Als iemand verwant aan iemand zegt ‘ja hij was een racist’, dat maakt dat geen waarheid. Zoals ook nu Henk Otten probeert Baudet weg te zetten als racist. Als je zegt dat mensen uit Afrika een laag IQ hebben, wat onomstotelijk bewezen is, dan noemen mensen je direct een racist. Dat begrip heeft geen enkele waarde.

De msm heeft alles op alles gezet om lijken uit zijn kast te trekken en hem weg te zetten als onfris persoon. Dit gebeurt bij iedere rechtse politicus. Dat zal ze ongetwijfeld lukken. Ondertussen spreekt de man wel waarheden die gemakshalve onder het tapijt geschoven worden.

In principe zou het niet uit moeten maken woe het argument maakt, het gaat om inhoud.

Ik wil graag een overwegend blank Europa. Ik vind de Islam een religie die niet past in onze maatschappij. Er is onomstotelijk statistisch bewijs dat mensen uit met name Afrikaanse landen een ontzettend laag IQ hebben, vaak onder of ver onder de 80. De cultuur uit veel van deze landen komt uit de steentijd. Hoe minder van dit soort mensen wij in ons land hebben, hoe beter. Deze mening maakt mij een racist. Maar ik zou een ieder links persoon willen horen mij te overtuigen van het tegendeel.

Als mensen dan naar mijn verleden kijken of uitspraken van mij zoeken hier op dbb, dan is daar voldoende stof voor karaktermoord. Dus ik weet dat als ik deze mening publiekelijk zou gaan verkondigen en het draagvlak zou krijg ik als persoon snel kapot gemaakt zou worden.

Maar het probleem blijft het probleem. Er is geen excuus voor massa immigratie. Ook niet voor humanitaire redenen. Kijk naar het aantal kinderen wat vrouwen gemiddeld krijgen in Afrika, dat is in de meeste landen 4-7 per vrouw. De bevolking groei en blijft groeien. Er moet een oplossing komen voor het probleem en die moet lokaal worden geïmplementeerd.

Gelukkig is Trump een No-War president en laat hij het midden oosten met rust. Maar het wat daar allemaal heeft afgespeeld met de zogenaamde arabische lente, dat zijn flinke klappen die je als continent moet incasseren. Even een paar miljoen mensen opvangen die je bed, bad en brood moet geven en dan nog vele miljoenen gelukszoekers die 5 jaar lang op kosten van een advocaat (ca €250-500/uur) kunnen procederen. Na 5 jaar nog niet oprotten en vervolgens door linkse mafketels na veel drammen alsnog mogen blijven.

Het hele immigratie systeem is verziekte mensenhandel met vele belangen vanuit zichzelf instandhoudende ngo’s en andere belanghebbende en gesteund door korte termijn denkende linkse mensen met schuldgevoel en de drang zichzelf op te werpen als beschermer, dat type white knights.

Als iemand verwant aan iemand zegt ‘ja hij was een racist’, dat maakt dat geen waarheid. Zoals ook nu Henk Otten probeert Baudet weg te zetten als racist. Als je zegt dat mensen uit Afrika een laag IQ hebben, wat onomstotelijk bewezen is, dan noemen mensen je direct een racist. Dat begrip heeft geen enkele waarde.

De msm heeft alles op alles gezet om lijken uit zijn kast te trekken en hem weg te zetten als onfris persoon. Dit gebeurt bij iedere rechtse politicus. Dat zal ze ongetwijfeld lukken. Ondertussen spreekt de man wel waarheden die gemakshalve onder het tapijt geschoven worden.

In principe zou het niet uit moeten maken woe het argument maakt, het gaat om inhoud.

Ik wil graag een overwegend blank Europa. Ik vind de Islam een religie die niet past in onze maatschappij. Er is onomstotelijk statistisch bewijs dat mensen uit met name Afrikaanse landen een ontzettend laag IQ hebben, vaak onder of ver onder de 80. De cultuur uit veel van deze landen komt uit de steentijd. Hoe minder van dit soort mensen wij in ons land hebben, hoe beter. Deze mening maakt mij een racist. Maar ik zou een ieder links persoon willen horen mij te overtuigen van het tegendeel.

Als mensen dan naar mijn verleden kijken of uitspraken van mij zoeken hier op dbb, dan is daar voldoende stof voor karaktermoord. Dus ik weet dat als ik deze mening publiekelijk zou gaan verkondigen en het draagvlak zou krijg ik als persoon snel kapot gemaakt zou worden.

Maar het probleem blijft het probleem. Er is geen excuus voor massa immigratie. Ook niet voor humanitaire redenen. Kijk naar het aantal kinderen wat vrouwen gemiddeld krijgen in Afrika, dat is in de meeste landen 4-7 per vrouw. De bevolking groei en blijft groeien. Er moet een oplossing komen voor het probleem en die moet lokaal worden geïmplementeerd.

Gelukkig is Trump een No-War president en laat hij het midden oosten met rust. Maar het wat daar allemaal heeft afgespeeld met de zogenaamde arabische lente, dat zijn flinke klappen die je als continent moet incasseren. Even een paar miljoen mensen opvangen die je bed, bad en brood moet geven en dan nog vele miljoenen gelukszoekers die 5 jaar lang op kosten van een advocaat (ca €250-500/uur) kunnen procederen. Na 5 jaar nog niet oprotten en vervolgens door linkse mafketels na veel drammen alsnog mogen blijven.

Het hele immigratie systeem is verziekte mensenhandel met vele belangen vanuit zichzelf instandhoudende ngo’s en andere belanghebbende en gesteund door korte termijn denkende linkse mensen met schuldgevoel en de drang zichzelf op te werpen als beschermer, dat type white knights.
Dit is wel erg kortzichtig.

• #5.273
Als iemand verwant aan iemand zegt ‘ja hij was een racist’, dat maakt dat geen waarheid.
Zo bedoel ik het ook niet. Maar als "vriend" en "vijand" dat vinden kan je denken waarom is dat. Ik ga eens op onderzoek uit.
Als je zegt dat mensen uit Afrika een laag IQ hebben, wat onomstotelijk bewezen is
Als je hiermee doelt op een indicatie voor laag intelligentieniveau, denk ik dat je je hebt laten misleiden.
Ik wil graag een overwegend blank Europa.
Dan heb je niks te klagen.
Deze mening maakt mij een racist.
Men zou kunnen vinden dat het je op dit punt niet aan zelfinzicht ontbreekt. ;)
De msm heeft alles op alles gezet om lijken uit zijn kast te trekken en hem weg te zetten als onfris persoon.
Ik weet niet wat je onder msm verstaat. Maar ik volg amper het gangbare. Wel luister ik zelf naar wat Baudet roept, schrijft en doet.

Maar ik zou een ieder links persoon willen horen mij te overtuigen van het tegendeel.
Waarom telkens links, waarom niet midden of van mijn part rechts. Overigens denk ik dat het weinig zin heeft om een ander te proberen overtuigen. Dat moet je zelf doen, en daar ook voor open willen staan. Ook met nuance willen kijken naar complexe problematiek.
Er is geen excuus voor massa immigratie.
Ik dacht dat we dit nou wel hadden gehad.
Kijk naar het aantal kinderen wat vrouwen gemiddeld krijgen in Afrika, dat is in de meeste landen 4-7 per vrouw. De bevolking groei en blijft groeien. Er moet een oplossing komen voor het probleem en die moet lokaal worden geïmplementeerd.
Zal je moeten instemmen met ontwikkelingshulp.

Ik vind ook dat op bepaalde punten rondom de asielprocedure bij vluchtelingen een heel verkeerde prikkel hangt. Gelukszoekers, ja leuke term. Maar dat geldt en gold ook voor de honderdduizenden emigranten vanuit NL natuurlijk.

Hier ontbreekt wel zoveel nuance. Ook wel kenmerkend.

al je moeten instemmen met ontwikkelingshulp.
Ja en nee.

Ja, want economische groei is omgekeerd evenredig met kinderaantal.

Nee, niet in de huidige vorm. Verdwijnt uiteindelijk in de zakken van Westerse bedrijven en organisaties en lokale machthebbers.

• #5.275
Ja en nee.

Ja, want economische groei is omgekeerd evenredig met kinderaantal.

Nee, niet in de huidige vorm. Verdwijnt uiteindelijk in de zakken van Westerse bedrijven en organisaties en lokale machthebbers.
Klopt. Maar niks doen is geen optie. Leefomstandigheden zullen moeten verbeteren. Dan gaat iq ook nog eens omhoog, wat al een stijgende lijn laat zien overigens.

Er was zaterdagmorgen op de Belg, de afspraak op vrijdag) een interessante uitleg over (asiel)migranten en hoe links en rechts daarop reageren.

Voor zover ik het kan reproduceren kwam het erop neer dat links reageert in het nu en vanuit emotie/medemenselijkheid, die mensen zijn zielig en we moeten nu iets voor ze doen, want acuut. Rechts reageert vanuit de ratio en/of de lange termijn: als je nu al die mensen hierheen haalt wat wordt dan de druk op het sociale stelsel, integratie, huizenmarkt.

Dit zou je dan beide moeten zien als geldige manieren om naar het probleem te kijken en de oplossing moet beide bedienen.

Vond ik niet eens een heel slecht uitgangspunt.
"wat wordt dan" zou na 100 jaar toch geen vraag meer mogen zijn. Rechts is ook wel uit emotie hoor, instincten voor "in group preference", zelfbehoud, bescherming, angst, walging, etc.

Als je hiermee doelt op een indicatie voor laag intelligentieniveau, denk ik dat je je hebt laten misleiden.
???

Dan gaat iq ook nog eens omhoog, wat al een stijgende lijn laat zien overigens.
Bij welke groepen en omstandigheden precies? De allerlaagsten die uit de misere worden geholpen? Of overal? Wordt dan de genetische potentie niet snel bereikt? Dacht dat zelfs afrikanen die na slavenhandel nu zoveel generaties in het westen met alle benodigdheden en alle mogelijke stimulans zijn opgegroeid nog een standaard deviatie (ofzo) lager zitten en dat niet meer verder is te verbeteren. Of er moeten genen gemixt worden met europeanen.

• #5.279
Psycholoog R. Lynn werd bekend met onderzoek dat volgens hem bewees dat verschil in iq tussen blanken en zwarten te verklaren was door genen. Dit is broddelwerk gebleken, maar wel waar paupers als Baudet zich voortdurend op baseren. Eigenlijk zou dat al voldoende moeten zijn om te diskwalificeren.
Of er moeten genen gemixt worden met europeanen.
Het verschil in iq tussen mensen zoals ons in het westen en afrikanen zit, zover huidige wetenschap laat zien, niet in genen.

Psycholoog R. Lynn werd bekend met onderzoek dat volgens hem bewees dat verschil in iq tussen blanken en zwarten te verklaren was door genen. Dit is broddelwerk gebleken, maar wel waar paupers als Baudet zich voortdurend op baseren. Eigenlijk zou dat al voldoende moeten zijn om te diskwalificeren.

Het verschil in iq tussen mensen zoals ons in het westen en afrikanen zit, zover huidige wetenschap laat zien, niet in genen.
Straks ga je nog zeggen dat het blanke ras helemaal niet zo superieur is door aanpassingen aan een koud klimaat.

Hmm weet je dan toevallig wat er dan nog voor zou zorgen dat de 2e/3e generatie immigranten niet al net zo'n iq als inheemse europeanen/nederlanders hebben? Ipv een dusverre verbetering van een paar punten rond de 80-85? (incl mixen met autochtonen) Ze hebben hier toch alle zelfde kansen?

Terug
Naar boven