XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.281
Straks ga je nog zeggen dat het blanke ras helemaal niet zo superieur is door aanpassingen aan een koud klimaat.
Ik weet alleen dat intelligentie, iq, ras en volk helemaal niet eenvoudig te classificeren zijn. En doorgaans niet aan elkaar te verbinden zijn op een manier die voor de hand lijkt te liggen.
Het gemiddelde iq van Nederlanders lag in de jaren '50-'60 enigszins gelijk met gemiddelde van Afrikanen nu. Kijk naar wat voor stijging ons gemiddelde heeft doorgemaakt. Waren jouw ouders of grootouders toen mentaal gehandicapt qua intelligentie?

• #5.284
Hmm weet je dan toevallig wat er dan nog voor zou zorgen dat de 2e/3e generatie immigranten niet al net zo'n iq als inheemse europeanen/nederlanders hebben? Ipv een dusverre verbetering van een paar punten rond de 80-85? (incl mixen met autochtonen) Ze hebben hier toch alle zelfde kansen?
1. Heb je bronnen die jouw 80-85 ondersteunen voor 2e en 3e immigranten? (Allen, als gehele groep aangezien je niks nuanceert)
2. Zelfde kansen? Eh.. Nee.

Laatst bewerkt:
  • #5.285
Dat is toch een beetje de ondertoon, stel r**ards met een iq van <85. Wel dat iq komt aardig overeen met wat hier gemiddeld was in de jaren '50- '60. Dus als je zo denkt en spreekt vraag ik mij af of je dat ook over je eigen (groot)ouders denkt. Ervan uitgaande dat ze horen bij de gemiddelde van toen.
Er is daarna elke generatie een stijging gekomen, is nu enigszins gestagneerd overigens. Maar dat geeft al aan dat iq niet gelijkgesteld kan worden met intelligentieniveau.

Ik weet alleen dat intelligentie, iq, ras en volk helemaal niet eenvoudig te classificeren zijn. En doorgaans niet aan elkaar te verbinden zijn op een manier die voor de hand lijkt te liggen.
Het gemiddelde iq van Nederlanders lag in de jaren '50-'60 enigszins gelijk met gemiddelde van Afrikanen nu. Kijk naar wat voor stijging ons gemiddelde heeft doorgemaakt. Waren jouw ouders of grootouders toen mentaal gehandicapt qua intelligentie?
Dat is een mooie politiek correcte 'wetenschappelijke' mededeling. Jammer dat het niet waar is.

Overal het algemeen zijn afrikanen compleet achterlijk. In de jaren 50/60, toen de blanke mens bezig was met de ruimevaart en het in 69 voor elkaar boxte om naar de maan te gaan, toen speelden ze in Afrika nog in de modder.

Nu in 2019, waar de blanke mens bezig is met herbruikbare raketten, reizen naar Mars en kernfusie, spelen ze nogsteeds in de modder. En in 100 na christus speelden ze ook in de modder.

In tegenstelling tot wat men graag wilt geloven, verschillen rassen nou eenmaal op bepaalde punten. En ja dat is natuurlijk genetisch bepaald. Hier is ook helemaal niets slechts aan.

• #5.287
Als dit het niveau is, dan ga ik mijn tijd op zondagmiddag ergens anders aan besteden.

Psycholoog R. Lynn werd bekend met onderzoek dat volgens hem bewees dat verschil in iq tussen blanken en zwarten te verklaren was door genen. Dit is broddelwerk gebleken, maar wel waar paupers als Baudet zich voortdurend op baseren. Eigenlijk zou dat al voldoende moeten zijn om te diskwalificeren.

Het verschil in iq tussen mensen zoals ons in het westen en afrikanen zit, zover huidige wetenschap laat zien, niet in genen.

FvD zegt niets over causaal verband genen en IQ. Er zijn voldoende metingen gedaan die laten zien dat het IQ van mensen in bv Afrikaanse landen lager is, significant lager. Dat kan liggen aan een combinatie van gebrek aan scholing, voeding, etc. De reden is op dit moment niet zo relevant. Dat de wereld op zijn kop staat als iemand dit 2 jaar geleden in een app groepje heeft gezegd (de rel rondom forum) is bizar.

Het IQ van de Nederlanders in de jaren 50-60 gemiddeld ca. 85? Daar zou ik graag een bron van zien want dat lijkt me zeer, zeer onwaarschijnlijk.

• #5.291
Het IQ van de Nederlanders in de jaren 50-60 gemiddeld ca. 85? Daar zou ik graag een bron van zien want dat lijkt me zeer, zeer onwaarschijnlijk.
Gemiddelde iq van afrikanen ligt gelijk met het iq van nederlanders van de jaren '50. Wat nu gemiddeld of normaal wordt gevonden is grofweg 90-105. En elke generatie scoorde punten hoger. Tel maar uit.

Het is dan ook niet waar.

Het gemiddelde IQ van een populatie is altijd 100. Dat is in elk land zo. Neem je echter de wereld populatie, dan kunnen de inwoners van een bepaald land lager (of hoger) scoren dan het gemiddelde IQ (100) van de wereld.

Dat zou dus betekenen dat Nederland, een land want nu globaal gezien iets van 100-105 sored, en dus bovengemiddeld is, vroeger dus zwaar ondergemiddeld was. En dat zou dus moeten betekenen dat de rest van de wereld toen een stuk hoger zou moeten scoren dan Nederland, en dat die landen sindsdien dus gedaald zijn.

Apart van dat dit niet waar is, is het dus ook vrijwel niet mogelijk en tegenstrijdig met logica.

Het gemiddelde IQ van een populatie is altijd 100. Dat is in elk land zo. Neem je echter de wereld populatie, dan kunnen de inwoners van een bepaald land lager (of hoger) scoren dan het gemiddelde IQ (100) van de wereld.

Dat zou dus betekenen dat Nederland, een land want nu globaal gezien iets van 100-105 sored, en dus bovengemiddeld is, vroeger dus zwaar ondergemiddeld was. En dat zou dus moeten betekenen dat de rest van de wereld toen een stuk hoger zou moeten scoren dan Nederland, en dat die landen sindsdien dus gedaald zijn.

Apart van dat dit niet waar is, is het dus ook vrijwel niet mogelijk en tegenstrijdig met logica.
Het kan zeker waar zijn. Het is niet alleen het gemiddelde van een populatie, maar ook het gemiddelde van een populatie op een bepaald moment in de tijd. De normering van IQ-tests is veelvuldig bijgesteld met de jaren vanwege het Flynn-effect. Ik weet niet precies hoe dat zich vertaalt naar de jaren '50, maar het lijkt me niet direct onrealistisch.

• #5.294
FvD zegt niets over causaal verband genen en IQ. Er zijn voldoende metingen gedaan die laten zien dat het IQ van mensen in bv Afrikaanse landen lager is, significant lager. Dat kan liggen aan een combinatie van gebrek aan scholing, voeding, etc. De reden is op dit moment niet zo relevant. Dat de wereld op zijn kop staat als iemand dit 2 jaar geleden in een app groepje heeft gezegd (de rel rondom forum) is bizar.
Die dude met die glimlach je weet wel wie heeft het aan ras gekoppeld. Naar mijn weten heeft Baudet daar nooit afstand van genomen.

Het kan zeker waar zijn. Het is niet alleen het gemiddelde van een populatie, maar ook het gemiddelde van een populatie op een bepaald moment in de tijd. De normering van IQ-tests is veelvuldig bijgesteld met de jaren vanwege het Flynn-effect. Ik weet niet precies hoe dat zich vertaalt naar de jaren '50, maar het lijkt me niet direct onrealistisch.
Klopt. Maar het gemiddelde is wel altijd 100. De 'schaal' is een normaalverdeling.

• #5.296

Er wordt een vergelijk gemaakt. Mensen van nu scoren veel hoger qua iq dan 70 jaar terug. In Afrika zijn ze nog niet zover. Maar er wordt gezegd dat het gemiddelde daar gelijk ligt met gemiddelde van hier in de jaren '50. Aangezien o.a. jij die afrikanen als complete r**ards betiteld vind ik het wel aardig om dat vergelijk wat scherper aan te zetten. Intelligentie is meer dan iq.

Dat is toch een beetje de ondertoon, stel r**ards met een iq van <85. Wel dat iq komt aardig overeen met wat hier gemiddeld was in de jaren '50- '60. Dus als je zo denkt en spreekt vraag ik mij af of je dat ook over je eigen (groot)ouders denkt. Ervan uitgaande dat ze horen bij de gemiddelde van toen.
Ik dacht we het bij subsahara afrikanen over rond de 65 hadden, noord afrikanen/arabieren rond die 85. Flynn effect was 30 iq punten over 100 jaar? Maar ok dat zou inderdaad betekenen dat gemiddelde Nederlanders in die tijd op iq tests scoorden zoals nu marokkanen gemiddeld doen. Wel opmerkelijk idee inderdaad.

Dat kun je toch bereiken puur door de ondermaat te helpen die wel nadelen ondervind aan z'n omgeving. (en ja ik denk best dat dat in veel landen de intelligentie x punten onderdrukt) Dan trekt het gemiddelde bij. Dat wil nog niet zeggen dat dit door kan zetten en alle verschil verholpen kan worden tot eenzelfde potentieel.

Flynn effect neemt recentelijk ook weer af dacht ik? Misschien zitten migranten nu al op hun potentieel. Kunt ook wel kritiek hebben op het flynn effect, weet de punten even niet uit m'n hoofd, maar het moge duidelijk zijn dat er vroeger ook slimme europeanen waren. Wellicht een heel andere bell curve waarvan de ondermaat dus is verbeterd.

Zou dat eigenlijk willen vergelijken met verschillen in neurologie en basale prestaties wat allemaal dichter van genen afhankelijk is. Weet dat dat wel aardig goed zou moeten relateren aan 'raciale' phenotypes, maar ik weet niet hoe dat over de historie/evolutie vergeleken kan worden. Zou wel vet zijn om die gnome mappings op fossiel DNA te doen en zo een tijdlijn van mogelijke mentale prestaties uit te stippelen.

1. Heb je bronnen die jouw 80-85 ondersteunen voor 2e en 3e immigranten? (Allen, als gehele groep aangezien je niks nuanceert)
2. Zelfde kansen? Eh.. Nee.
1. Ik hoop het niet verkeerd onthouden te hebben maar was hier dacht ik eens gepost. Nederlandse studie/stats.. zal even zoeken...
2. Wat mist nog? Was oprecht nieuwsgierig naar wat het nog zou kunnen verklaren, zeker als het niet/nauwelijks genetisch kan zijn. Hoop toch niet dat er institutioneel racisme vanaf de peuterspeelzaal wordt geïnsinueerd.

Ik hoor wel vaak dat hun gedachtegoed uit de jaren 30 erg onintelligent is.

Terug
Naar boven