MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Er wordt een vergelijk gemaakt. Mensen van nu scoren veel hoger qua iq dan 70 jaar terug. In Afrika zijn ze nog niet zover. Maar er wordt gezegd dat het gemiddelde daar gelijk ligt met gemiddelde van hier in de jaren '50. Aangezien o.a. jij die afrikanen als complete r**ards betiteld vind ik het wel aardig om dat vergelijk wat scherper aan te zetten. Intelligentie is meer dan iq.
Mijn excuses, ik bedoelde "mentaal gehandicapt qua intelligentie" :D

Maar ja, intelligentie is inderdaad veel meer dan alleen IQ. IQ tests kan je immers ook voor trainen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.302
2. Wat mist nog? Was oprecht nieuwsgierig naar wat het nog zou kunnen verklaren, zeker als het niet/nauwelijks genetisch kan zijn. Hoop toch niet dat er institutioneel racisme vanaf de peuterspeelzaal wordt geïnsinueerd.
Daar doel ik niet op.
Als je in een heel andere omgeving wordt grootgebracht, de taal veel lastiger is en nog allerlei factoren van dien aard meespelen heb je in ieder geval achterstand. Dat is niet jouw of mijn schuld zo bedoel ik het niet. Waarom denk je dat de politiek waarde hecht aan het verbeteren van leefomgevingen enz. Veel van zuks hebben of kunnen invloed hebben op iq. Intelligentie en iq is heel lastig.

Laatst bewerkt:
  • #5.303
  • #5.304
Klopt, je kunt strikt gezien dan ook geen IQ-scores vergelijken na wijziging van de normering. Maar het lijkt me niet direct fout om het te beschrijven zoals @Roethof dat doet.

Ik zit op phone dus hou het hier even bij. Maar er wordt ook een vergelijk gemaakt. Onderaan staan bronnen.
Je bent aan het ramautariseren.
Ja dat was zijn naam kon er niet op komen.

• #5.308
Dat kan liggen aan een combinatie van gebrek aan scholing, voeding, etc.
Dat klopt. En er zijn idd verschillen tussen volkeren qua iq. Klopt ook. Maar vervolgens de discussie over genen, ras, intelligentie is een lastige.

Dat klopt. En er zijn idd verschillen tussen volkeren qua iq. Klopt ook.
1574607657465.png

• #5.312
Vanavond maar een extra grote doner met vrijwel alles erop en eraan, geen uien. Hopelijk snapt ie het deze keer.

Daar doel ik niet op.
Als je in een heel andere omgeving wordt grootgebracht, de taal veel lastiger is en nog allerlei factoren van dien aard meespelen heb je in ieder geval achterstand. Dat is niet jouw of mijn schuld zo bedoel ik het niet. Waarom denk je dat de politiek waarde hecht aan het verbeteren van leefomgevingen enz. Veel van zuks hebben of kunnen invloed hebben op iq. Ik heb het niet echt uitgebreid gehad tijdens studie maar wel over Flynn. Intelligentie en iq is heel lastig. Heb wel stage gelopen met lieden van de top 600, die waren best "slim" of beter gezegd geschoold op specifieke gebieden. Maar dat ging natuurlijk over criminelen. Tuig.
Oh zeker dat ze een achterstand moeten inhalen en dat hier omgevingsvariabelen een rol bij spelen, maar dat is dan meer relevant voor werk/school prestaties en natuurlijk bij het vergelijken van landen. Ik dacht ook aan van die basale tests zoals als heel jong kind gevormde blokjes in vakjes stoppen, dingen waarbij voor een 2e generatie taal en voeding geen rol moeten spelen, maar naar ik (van niet zo racistische leraressen) hoor dat er al wel verschillen opvallen.

Iq moet op zich ook cultuuronafhankelijk te testen zijn. Gewoon welk figuurtje mist, waar moet het stipje staan? Die dan net zo goed op te lossen is of je links-rechts leest, rechts-links, top-bottom, etc. Alleen het abstracte testen. Of dat dan bij de iq tests gedaan wordt en daarvoor wordt gecontroleerd bij het internationaal vergelijken is een 2e.

Waarom heb je met criminelen stage gelopen? ???

Ging die niet over een specifieke groep binnen de groep migranten?
Dacht dat het verdeeld was naar groepen ja. Zal straks even zoeken. Misschien had jij het wel gepost :P

• #5.314
nvm.

Laatst bewerkt:
Gemiddelde iq van afrikanen ligt gelijk met het iq van nederlanders van de jaren '50. Wat nu gemiddeld of normaal wordt gevonden is grofweg 90-105. En elke generatie scoorde punten hoger. Tel maar uit.

Als je die lijn terug legt zou het iq van mensen enkele honderden jaren geleden de nullijn bereiken. In de jaren dat Einstein zijn baanbrekende artikelen schreef en veel van de moderne wetenschap ontdekt is zou het IQ vergelijkbaar zijn met de situatie op dit moment in Afrika? Ik vind dat een zeer onwaarschijnlijk concept.

Die dude met die glimlach je weet wel wie heeft het aan ras gekoppeld. Naar mijn weten heeft Baudet daar nooit afstand van genomen.

Yernaz Ramautarsing heeft deze uitspraak gedaan en enkel aangegeven dat uit onderzoek blijkt dat het IQ van Afrikanen lager is dan van West Europeanen. Meer heeft hij er niet over gezegd. De genetische link is er door msm bij verzonnen.

Daar doel ik niet op.
Als je in een heel andere omgeving wordt grootgebracht, de taal veel lastiger is en nog allerlei factoren van dien aard meespelen heb je in ieder geval achterstand. Dat is niet jouw of mijn schuld zo bedoel ik het niet. Waarom denk je dat de politiek waarde hecht aan het verbeteren van leefomgevingen enz. Veel van zuks hebben of kunnen invloed hebben op iq. Ik heb het niet echt uitgebreid gehad tijdens studie maar wel over Flynn. Intelligentie en iq is heel lastig. Heb wel stage gelopen met lieden van de top 600, die waren best "slim" of beter gezegd geschoold op specifieke gebieden. Maar dat ging natuurlijk over criminelen. Tuig.

De Aziaten hebben klaarblijkelijk niet het probleem. Er speelt wel degelijk meer. De top 600 slim? Haha dat geloof je toch niet zelf?

“40% heeft LVB met een IQ van 55-70.”

Let wel, 55-70 dat is mentaal gehandicapt. Denk niet dat de overige 60% het veel

Bron:
https://forum.bodybuilding.nl/attachments/aniek_verwest_artikel_top600_jv1_2017-pdf.662467/

Bijlagen

• #5.318
Yernaz Ramautarsing heeft deze uitspraak gedaan en enkel aangegeven dat uit onderzoek blijkt dat het IQ van Afrikanen lager is dan van West Europeanen. Meer heeft hij er niet over gezegd.
Hij heeft gezegd dat hij ook liever had gezien dat zwarte mensen hyperintelligent waren, maar het is niet zo. Daarmee koppelde hij intelligentie aan ras.

Wat hij gezegd heeft is te voorbarig en iets dat ook ontzettend lastig is om te onderzoeken. Er is te weinig bekend over erfelijkheid qua intelligentie en ras.

Als iemand verwant aan iemand zegt ‘ja hij was een racist’, dat maakt dat geen waarheid. Zoals ook nu Henk Otten probeert Baudet weg te zetten als racist. Als je zegt dat mensen uit Afrika een laag IQ hebben, wat onomstotelijk bewezen is, dan noemen mensen je direct een racist. Dat begrip heeft geen enkele waarde.

Ik wil graag een overwegend blank Europa. Ik vind de Islam een religie die niet past in onze maatschappij. Er is onomstotelijk statistisch bewijs dat mensen uit met name Afrikaanse landen een ontzettend laag IQ hebben, vaak onder of ver onder de 80. De cultuur uit veel van deze landen komt uit de steentijd. Hoe minder van dit soort mensen wij in ons land hebben, hoe beter. Deze mening maakt mij een racist. Maar ik zou een ieder links persoon willen horen mij te overtuigen van het tegendeel.
ik ben geen racist maar ik wil graag liever blanken dan andere huidskleuren :mad:

Oprechte vraag: Welke causaliteit leg je met IQ?

Dat is een mooie politiek correcte 'wetenschappelijke' mededeling. Jammer dat het niet waar is.

Overal het algemeen zijn afrikanen compleet achterlijk. In de jaren 50/60, toen de blanke mens bezig was met de ruimevaart en het in 69 voor elkaar boxte om naar de maan te gaan, toen speelden ze in Afrika nog in de modder.

Nu in 2019, waar de blanke mens bezig is met herbruikbare raketten, reizen naar Mars en kernfusie, spelen ze nogsteeds in de modder. En in 100 na christus speelden ze ook in de modder.

In tegenstelling tot wat men graag wilt geloven, verschillen rassen nou eenmaal op bepaalde punten. En ja dat is natuurlijk genetisch bepaald. Hier is ook helemaal niets slechts aan.
Een heel groot aandeel van de welvaart (en kennis) in Noordwest Europa is geografisch verklaarbaar. M.a.w. had een ander ras hier gewoond dan waren zij superieur geweest, althans in hun ogen.

Terug
Naar boven