MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Ging die niet over een specifieke groep binnen de groep migranten?
1e vs 2e generatie nederlandse turken en marokkanen denk ik, deze 2 artikelen lijken waar ik aan dacht te noemen:

"Ja," zegt Te Nijenhuis. "Geboren Nederlanders hebben een gemiddelde van 100. Bij Nederlanders met een Turkse, Surinaamse, Marokkaanse of Antilliaanse achtergrond ligt dat rond de 85. Nederlanders met een Chinese achtergrond scoren 105, Joodse Nederlanders 112."
Daarom is het IQ-gemiddelde van de tweede generatie Marokkanen hoger dan van de eerste. "

(Te Nijenhuis heeft ook onderzoek gedaan naar culturele applicatie van die iq tests en dat is zeker een issue, maar ik neem dan gezien zijn kennis daaromtrend even aan dat hij in zijn noemen van cijfers die baseert op niet-culturele tests)

5) De eerste generatie Turken en Marokkanen in Nederland had een gemiddeld IQ van 81 en de tweede generatie ging fors vooruit, namelijk een IQ van 88.

Volgens mij hebben we het hier over dat onderzoek gehad, maar kan dat niet terugvinden. (was dacht ik ook wel ten tijde van die ophef rond Ramautarsing en/of die wetenschapper Te Nijenhuis) Wel veel racistische uitlatingen over iq in posts van allerlei leden zeg manmanman niet normaal.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.322
Het blijft interessant. Thanks @chrisk
Wie weet waar men over 20 jaar staat qua inzichten en dan met name hoe e.e.a. te interpreteren.

• #5.323

lol. Jerry Afriyie.
Geen smartengeld betalen uit de zak subsidiepepernoten eh. Ben toch zeker Sinterklaas niet.

Lees het nogmaals. Probeer daarbij te lezen wat ik bedoel.

Ik snap dat sommige jongens handig zijn in het beroven van oude vrouwtjes of een bepaalde strategie in hun criminaliteit hebben. Veel van die gasten is georganiseerde misdaad dus daar zit een aspect organisatie in wat je slim zou kunnen noemen. Street smarts oid.

Hij heeft gezegd dat hij ook liever had gezien dat zwarte mensen hyperintelligent waren, maar het is niet zo. Daarmee koppelde hij intelligentie aan ras.

Wat hij gezegd heeft is te voorbarig en iets dat ook ontzettend lastig is om te onderzoeken. Er is te weinig bekend over erfelijkheid qua intelligentie en ras.

Ja je kan ook een meting verrichten onder verschillende ‘rassen’ en dan statistisch aantonen dat er verschillen zijn. Dit is gebeurt. Er is een link tussen land van herkomst en IQ. Dat wil niet zeggen dat er een genetisch defect in het brein van bepaalde rassen zit, zover je uberhaupt al over rassen kan spreken bij mensen, maar er zijn verschillen gemeten en hij kaart dit aan. Dusja die opmerking wordt natuurlijk direct totaal uit verband getrokken.

• #5.325
Veel van die gasten is georganiseerde misdaad dus daar zit een aspect organisatie in wat je slim zou kunnen noemen. Street smarts oid.
Correct dat was waar ik op doelde. Beetje gekkigheid verder natuurlijk want ze stellen status en geldelijk gewin boven praktisch al het andere denkbare. Enkel korte termijn voordeel. Dat is niet slim. Hulpverlening is ook niet iets dat de status zal verhogen en dus is het heel lastig om dergelijke gasten te bereiken. Groot probleem. En worden steeds jonger. Daar zit ook een soort slimmigheid achter want jeugdrecht is een stuk vriendelijker voor hen. Dat weten oudere broers en neven ook. Onder de 12 gaat het meestal niet eens op.

• #5.326
Dusja die opmerking wordt natuurlijk direct totaal uit verband getrokken.
Ik geloof eerlijk gezegd wel dat hij niet racist is. Maar politiek gezien is het oliedom. Helemaal met de apps die daarna in de media kwamen over homo's die slim zijn maar zich niet voortplanten en homohuwelijken de samenleving dommer maken. En studeerde hij geen politicologie? Dan ben je vind ik ongeschikt.

Ik denk dat over 2 generaties en weinig verschil meer zit in opleidingsniveau tussen blank en zwart, maar dat is slechts mijn guess .
Edit: ik lees nu pas het artikel. Dit had ik niet verwacht:
"Hij wijst op Amerikaanse studies waar zwarte kinderen geadopteerd werden door blanke ouders. Als volwassenen hadden de geadopteerde kinderen het IQ van hun biologische, zwarte ouders van 85, niet dat van hun geadopteerde ouders (100).

Door blanken geadopteerde Koreaanse kinderen hadden later ook het IQ van hun biologische ouders: 107. "Nature is vaak even sterk als nurture," aldus Te Nijenhuis."

Laatst bewerkt:
Mijn werkgever heeft het beleid meer mensen met een migratieachtergrond aan te nemen om een betere afspiegeling van de maatschappij te vormen. Dit zou dus ten koste gaan van het niveau en de productiviteit als ik het artikel goed begrijp. Niet dat ik zeg dat het beter is te discrimineren, integendeel. Dat is juist wat nu gebeurt, zgn 'positieve' discriminatie.

Correct dat was waar ik op doelde. Beetje gekkigheid verder natuurlijk want ze stellen status en geldelijk gewin boven praktisch al het andere denkbare. Enkel korte termijn voordeel. Dat is niet slim. Hulpverlening is ook niet iets dat de status zal verhogen en dus is het heel lastig om dergelijke gasten te bereiken. Groot probleem. En worden steeds jonger. Daar zit ook een soort slimmigheid achter want jeugdrecht is een stuk vriendelijker voor hen. Dat weten oudere broers en neven ook. Onder de 12 gaat het meestal niet eens op.

Het is gewoon bende cultuur wat wordt verheerlijkt in videoclips en sowieso een probleem is in de ‘black community’. Kijk een half uurtje ‘populaire muziek’ en de videoclips en attitude die wordt gepromoot.

Ik denk dat over het algemeen er een ‘tipping point’ is waar het aantal migranten zo groot is dat ze niet meer assimileren maar samen klitten en dus elkaar en grotere broers als inspiratie zien in plaats van de NL maatschappij.

Ik geloof eerlijk gezegd wel dat hij niet racist is. Maar politiek gezien is het oliedom. Helemaal met de apps die daarna in de media kwamen over homo's die slim zijn maar zich niet voortplanten en homohuwelijken de samenleving dommer maken. En studeerde hij geen politicologie? Dan ben je vind ik ongeschikt.

Natuurlijk is hij geen ‘racist’. Nogmaals wat betekend dat container begrip? Het is een stempel die gevoelsmatig wordt gezet.

Deze opmerkingen moeten gemaakt kunnen worden en zijn gebaseerd op logisch nadenken. Ik vind het ook bizar dat hij is afgetreden en zie het als een extreem toegeven aan pc cultuur. Hij had gewoon aan moeten blijven, ingeven aan politieke correctheid is waar het mis gaat.

Maar goed. Don’t hate the player hate the game. FvD gebruikt de domheid en invloedbaarheid van het volk natuurlijk maximaal dus spelen het spelletje ook mee. Dat is de wereld die gecreëerd is. Brood en spelen en verder niet te veel nadenken.

• #5.330
Edit: ik lees nu pas het artikel. Dit had ik niet verwacht:
Ik wil er voor de context wel bij vermelden dat Te Nijenhuis een enigszins controversiële onderzoeker is. Ik probeer niet een nieuwe discussie aan te zwengelen maar Te Nijenhuis verwoord zeker niet wat alle wetenschappers binnen hetzelfde vakgebied menen. Wel is gebleken uit rondvraag dat een meerderheid van de ondervraagde experts denken dat genen een beetje invloed hebben (overigens is het totale aantal ondervraagden niet zo hoog): https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2016.00399/full.
The sum of both education factors yielded the highest rating (21.64%). Of all factors, genes had by far the largest standard deviation (SD = 23.85; all other factors, SD < 10), indicating disagreement about the importance of genetic influences.

Laatst bewerkt:
Het is natuurlijk omstreden onderzoek waar je je als wetenschapper niet snel aan wilt wagen, laat staan dat er überhaupt geld en tijd vrij gemaakt wordt voor dit soort zaken.

Ik denk niet dat dit soort wetenschap ooit zal worden uitgevoerd en/of gepubliceerd, zeker niet als er significante verschillen worden gevonden.

• #5.332
Het is natuurlijk omstreden onderzoek waar je je als wetenschapper niet snel aan wilt wagen, laat staan dat er überhaupt geld en tijd vrij gemaakt wordt voor dit soort zaken.

Ik denk niet dat dit soort wetenschap ooit zal worden uitgevoerd en/of gepubliceerd, zeker niet als er significante verschillen worden gevonden.
Er zal zeker weerstand kunnen zijn vanuit bepaalde hoek, dat geloof ik ook wel. Maar dat zijn m.i. geen wetenschappers. Toch heb je voor onderzoek geld nodig, moet dat worden goedgekeurd en dergelijke dat klopt. Daar wordt vaak beslist.
Toch denk ik dat het onvermijdbaar is. Er wordt al ontzettend veel gemeten. Probleem dat "men" lijkt te hebben heeft meer te maken met de gegevens juist te kunnen interpreteren.

Causaal verband ras en IQ zal nooit worden gepubliceerd. Dit staat simpelweg haaks op huidig beleid, wat onomkeerbaar is. Dat ligt echt veel te gevoelig in de samenleving. Kijk naar de spanningen in westerse landen. Dat is olie op het vuur. Gaat niet gebeuren.

• #5.334
Causaal verband ras en IQ zal nooit worden gepubliceerd. Dit staat simpelweg haaks op huidig beleid, wat onomkeerbaar is. Dat ligt echt veel te gevoelig in de samenleving. Kijk naar de spanningen in westerse landen. Dat is olie op het vuur. Gaat niet gebeuren.

Vond dit wel aardige opinies. Qua perspectief en uitgangspunt en hoe daar verschillend tegenaan gekeken kan worden. Zie je ook terug in de samenleving. Ik heb zelf totaal geen moeite met welk onderzoek dan ook, deel wel zorgen dat interpretaties van dergelijk onderzoek heel zorgvuldig moeten worden gedaan (niet alsof dat bij ander niet wordt gedaan overigens). Het ligt politiek gevoelig en voor je het weet gaan bepaalde groepen ermee aan de haal, van welke kant dan ook.

Snap die hele ophef gewoon niet. Statistiek is niet van toepassing op individuen. Dat is alle nuance die je nodig hebt.

Mensen zijn zo gewend te denken dat observaties gereguleerd moeten worden door een autoriteit. Het liefst zijzelf want hun meest deugende interpretatie impliceert dat zij wel weten wat het beste is voor anderen.

• #5.336

Arnold Karskens start maandag met de omroep Ongehoord Nederland, meldt het AD maandag. Samen met voormalig VVD-Kamerlid Ybeltje Berckmoes, acteur en schrijver Haye van der Heyden en collega-journalist Joost Niemöller wil de journalist met de programma's een stem geven aan mensen die zich ongehoord voelen door de volgens de initiatiefnemers te eenduidige NPO.
De oprichters van Ongehoord Nederland zeggen te worden gesteund door de politieke partijen PVV en Forum voor Democratie. Ze zien "zeker een derde" van Nederland als hun doelgroep.

Ik las zoiets, ik ben benieuwd.

• #5.338

Oh zit zij er bij. :bang:

• #5.340
Ik gun het ze van harte. Ik vind het altijd wel een beetje dubbel als mensen jaren strijden tegen alles dat subsidie kost en wanneer ze dan zelf iets willen doen uitgerekend daar subsidie voor gaan vragen. Dat wringt ergens. Want dan gelden de argumenten ineens niet? We hebben het gezien met Powned, uiteindelijk brengt het niets extra's.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven