- Waardering
- 21.437
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je gaat niet in op selection bias en hoe dat te ondervangen, ik ben wel benieuwd hoe je daar tegenaan kijkt?
Toch is er ook veel private liefdadigheid dat nooit rendement geeft. (Zal wel belastingaftrekbaar zijn daar niet van) Het kan ook wel zo zijn dat er in sommige sectoren regulatie aan grondslag ligt die vrije investeerders buiten houdt. Zeker bij energie en zorg moet je de bureaucraten aan je kant hebben of komt het gewoon niet van de grond - mag het niet eens starten.Ik ben ook meer van de vraag en aanbod op elkaar afstemmen idd. Voor de cultuur sector (musea, concerten) in het bijzonder..
Er bestaat wel een verschil tussen een ethisch nut en een commercieel of economisch nut. Voor ondernemers in het bijzonder. Op het moment dat er marktfalen is, is het voor de private ondernemer/investeerder niet zeker dat hij zijn inleg terugkrijgt. Als dat wel zeker zou zijn, had je een meer open markt en zouden er wel meerdere investeerders voor het project te vinden zijn. Vaak bevinden hulp behoevende ondernemingen zich in de nog opstart fase (pre seed) en is het nog niet helder of zij tot een goede product market fit kunnen komen en dat het uiteindelijk zal slagen. Daarnaast 'slaagt' het voor de investeerders pas wanneer er ook daadwerkelijk winst wordt behaald en zijn hun inleg terugkrijgen, of wordt ver x-voudigd. Voor de overheid slaag het als het project een toevoeging is aan het (economische) ecosysteem. Maatschappelijk rendement heet dat. Risco's alom dus.
Ik weet ook niet waar die het over heeft met "onze cultuur staat op het spel en dat is een heel serieuze zaak."was er naar 3 seconden al op uitgekeken. boze oude witte man. -1.
Parttimen is een diepgekoesterd privilege. Vijfenzeventig jaar welvaart, een historische voorsprong, geografische mazzel en lage kosten zorgden ervoor dat ieder gezin met het salaris van alleen manlief, van bankier tot metselaar, rondkwam. Die tijd is spoedig voorbij, door de vergrijzing en lasten die harder stijgen dan lonen.
Maar als die huisvrouwtjes tot de arbeidsmarkt toetreden creeërt dat toch weer meer neerwaartse druk op de lonen?Kiezen voor zelfontplooiing en thuiszitten met kinderen wordt door vrouwen (en mannen) dikwijls gezien als een altruïstische keuze, als een morele overtoep. Terwijl het in werkelijkheid een egoïstische keuze is, die door anderen economisch gecompenseerd moet worden. En met anderen bedoel ik vooral mannen, van wie veel vrouwen direct én indirect financieel afhankelijk zijn.
Vind 'Ongehoord Nederland' ook een misplaatste naam. Alsof dit soort figuren nog geen 100 clubs hebben gevonden waarin ze kunnen polariseren. Gewoon weer lekker boos doen en roepen dat je ongehoord bent, populistisch allemaal.Ik weet ook niet waar die het over heeft met "onze cultuur staat op het spel en dat is een heel serieuze zaak." Ik zie het meer als een verdienmodel. Allerlei kneusjes bij elkaar. Uitgerekend PVV en FvD zo'n beetje de meest felle tegenstander van NPO gaat nu steun uitspreken.
Ik vind het zo lachwekkend allemaal. Misschien heeft Sander toch ook een punt in deze, Nederland het lachertje van Europa.
Sommige volgers die ik dan lees lijken ook pavlov hondjes, rennen in rondjes achter de eigen staart aan. En maar blaffen dat ze 'm niet te pakken krijgen.Vind 'Ongehoord Nederland' ook een misplaatste naam. Alsof dit soort figuren nog geen 100 clubs hebben gevonden waarin ze kunnen polariseren. Gewoon weer lekker boos doen en roepen dat je ongehoord bent, populistisch allemaal.
Dus eigenlijk krijg je meer betaald dan je mannelijke collega's?afgezien dat ik die Sander Schimmelpenninck een arrogante aap vind, ben ik het wel met hem eens. Vrouwen moeten echt niet zo zuur doen op dat punt. Als je de cijfers bekijkt dan kan je het verschil gewoon prima verklaren. Minder werken = minder verdienen = minder ervaring op lange termijn.
Hoewel, sommige branches vragen ook wel meer parttime werkzaamheden, maar toch. Denk dat we onze welvaartsstaat op de blote knietjes mogen danken dat het mogelijk is om hier parttime te werken.
Dat we dan volgens meneer Sander het lachtertje van Europa zijn, vind ik onterecht en steekt me. Misschien op het gebied van bijdrage van vrouwen aan de economische groei, okay. Maar verder hebben we het echt bijzonder goed voor elkaar hier.
Ik merk zelf overigens niets van de kloof tussen mij en mijn mannelijke collega's. ik denk zelfs dat ik op basis van mijn werkervaring meer verdien. Ben namelijk veruit de jongste binnen de afdeling.
*blankwas er naar 3 seconden al op uitgekeken. boze oude witte man. -1.
Als die nou eens gewoon lekker boeken blijft schrijven (en columns in de Linda, vrij vermakelijk wel). Dan kunnen de economen in rust en vrede vertellen wat daadwerkelijk het verhaal is.
Hoe doe je dat dan als arts in een ziekenhuis. Volgens mij is er weleens naar voren gekomen dat bij gelijke werkervaring mannen 22-30% meer verdienen dan vrouwen.Als je op een positie zit waar het verschil met iemand anders 25k is, dan vind ik dat je beter voor jezelf op moet komen, dan is het niet zo dat je geen opties hebt.
Dat artikel biedt een scala aan mogelijke verklaringen voor het verschil.Hoe doe je dat dan als arts in een ziekenhuis. Volgens mij is er weleens naar voren gekomen dat bij gelijke werkervaring mannen 22-30% meer verdienen dan vrouwen.
edit. 1e wat ik vond.
Nu het salaris nog
Voor elke euro die een vrouwelijke arts verdient, ontvangt haar mannelijke collega 1,30 euro op zijn bankrekening. Dat verschil is groter dan in andere beroepsgroepen.www.medischcontact.nl
Ja daarom vraag ik het mij af. Het kan wel tot 25k verschil leiden. Hoe dat dan precies ontstaat ben ik benieuwd naar. Want allerlei cao's en AMS' maken geen onderscheid.Dat artikel biedt een scala aan mogelijke verklaringen voor het verschil.
Wat bedoel je hiermee voor de cultuursector?Ik ben ook meer van de vraag en aanbod op elkaar afstemmen idd. Voor de cultuur sector (musea, concerten) in het bijzonder..
Is heus geen dood of de gladiolen. Je moet gewoon heel goed zijn. En ja, je moet ook bereid zijn om uren te maken. Geen lullige 8 per dag. In je eigen tijd studeren en ook opleidingen doen in het buitenland als dat voor een beter perspectief zorgt.Die hogere posities voor artsen zijn echt ongelovelijk competief. Moet je uitzonderlijk goed zijn, alles voor opgeven, en nog onderling voor vechten ook. Zullen weinig vrouwen zich aan kunnen of willen wagen.