AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Die hogere posities voor artsen zijn echt ongelovelijk competief. Moet je uitzonderlijk goed zijn, alles voor opgeven, en nog onderling voor vechten ook. Zullen weinig vrouwen zich aan kunnen of willen wagen.
Heb er een aantal binnen de familie. Is heus geen dood of de gladiolen. Je moet gewoon heel goed zijn. En ja, je moet ook bereid zijn om uren te maken. Geen lullige 8 per dag.
Een probleem dat je vaak ziet terugkomen is dat hogere functies vaak een verwachting van veel uren hebben en vaak komen zorgtaken onevenredig veel op het bord van de vrouw.
Ook is het krijgen van kinderen voor vrouwen vaak een klap in de carrière die ze mede door als gevolg daarvan toenemende zorgtaken amper te boven komen.
Het kan wel, maar vereist dat de hele omgeving (partners, ouders, in laws, au pair, oppas) zich daar enigszins naar plooit.
In zekere zin kan je je afvragen of je dat zou moeten willen, als vrouw, of als man.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.382
Het kan wel, maar vereist dat de hele omgeving (partners, ouders, in laws, au pair, oppas) zich daar enigszins naar plooit.
In zekere zin kan je je afvragen of je dat zou moeten willen, als vrouw, of als man.
Dat is ook zo. De hele omgeving werkt daaraan mee anders is het niet te doen. Gedrevenheid moet ook een plaats krijgen anders zorgt het denk ik al gauw voor ontevredenheid.

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je hiermee voor de cultuursector?
Ik bedoelde dat ik graag zou zien dat de cultuursector meer afgestemd zou worden op vraag en aanbod. het is m.i. teveel afhankelijk van klassieke vormen van financiering; subsidie, achtergestelde leningen, giften etc. Ik zou graag zien dat ook deze sector een modernisering meemaakt en zich bijvoorbeeld ook openstelt voor triple-helix formules, waarbij overheid, ondernemingen en eventueel scholen zich verbinden. Met de inmenging van private ondernemingen cq. investeerders moet er wel een commercieel randje aan zitten, maar is mi niet zo erg. dat filter je vanzelf uit waar toch maar 3 oude bejaarden naar willen kijken.

liberale groet.

Ook is het krijgen van kinderen voor vrouwen vaak een klap in de carrière die ze mede door als gevolg daarvan toenemende zorgtaken amper te boven komen.
Daarnaast, wanneer een vrouw 2 kinderen krijgt betekent dit dat ze ongeveer 2 jaar van haar leven zwanger is/ met kind bezig is. Dit betekent ook minder werkuren maken, minder ervaring, en wat mij betreft daarom ook een minder salaris dan hun mannelijke collega's. Ze mist immers een gedeelte van de werkervaring tov de man.
wat dat betreft erg onhandig dat alleen vrouwen in staat zijn tot het dragen en baren van kinderen.

• #5.385
Is het niet iets van 16 weken per kind? Of mis ik iets.
als in verlof, ja. daarna toch weer bezig met een aantal weken re-integratie, kolven, hormonale wisselingen en ziekte, 'eerder naar huis want ik moet mijn wondertje van de creche halen'. de absolute tijd valt idd wel mee, maar denk als je naar de niet productieve uren kijk je ervan schrikt.

Mijn wondertje :roflol: :haha: :gek: :barf::barf::barf::barf:

Daarnaast, wanneer een vrouw 2 kinderen krijgt betekent dit dat ze ongeveer 2 jaar van haar leven zwanger is/ met kind bezig is. Dit betekent ook minder werkuren maken, minder ervaring, en wat mij betreft daarom ook een minder salaris dan hun mannelijke collega's. Ze mist immers een gedeelte van de werkervaring tov de man.
wat dat betreft erg onhandig dat alleen vrouwen in staat zijn tot het dragen en baren van kinderen.
Dat was nu zo'n beetje mijn punt, niet alleen zwangerschap en bevalling en alles wat daarbij komt kijken en daarna is het vaak de vrouw die minder gaat werken en de vrouw die vrij neemt omdat het kind ziek is enz, enz.

Eigenlijk alles wat je zegt in je post hierboven.

• Like
Waarderingen: LM
  • #5.389
Genoeg vrouwen die het wel kunnen regelen op een manier die meer volwassen op mij overkomt. Misschien bij of binnen bepaalde sectoren minder, waar het minder competitief is. En er geen complicaties zijn natuurlijk. Maar een kind nemen doe je samen en ik vind eigenlijk ook dat je daar beiden iets voor moet laten in dat geval. Het kan wel een reden zijn voor bedrijven om iemand niet aan te nemen of een man te verkiezen boven een vrouw. Er zijn ook vrouwen die niets zeggen over plannen of zwangerschap en dan aangenomen worden en pats boem. Daar vind ik ook iets van. Een betreffende afdeling kan daar dan de lasten van dragen.

Laatst bewerkt:
Trouwens die vergelijking met 75 jaar vooruitgang om nu slechts parttime te gaan werken slaat ook nergens op, vroeger moesten vrouwen wel thuis blijven om al het werk aan huis en kids te doen.

Hoort juist van 1 salaris te kunnen, dat ze in andere landen nog meer uren voor een baas moeten werken om rond te komen is juist helemaal niet goed.

Vind persoonlijk ook dat je geheel zelf je kind de eerste jaren moet willen kunnen verzorgen/opvoeden, maar goed.

Dat verhaal van de Rode Baron is een stokpaardje van hem dat ie regelmatig afdraait en daar zit een kern van waarheid in.

Overigens wordt er in NL nogal eens bezuinigt op de kinderopvang, waardoor het vaak te duur of nauwelijks de moeite is. Dan zegt men na de crisis dat er te weinig plekken zijn door afname in de crisis. Ja, door je bezuinigingen, Asscher! Een goede kinderopvang is goud waard.

Waar ook een kern van waarheid in zit is dat vrouwen vaker werken in beroepen waar parttime de norm is en de werkdruk hoog, zoals bijvoorbeeld zorg en onderwijs.
Ervaren werkdruk blijkt namelijk voor een aanzienlijk deel te worden bepaald door het zijn van baas over je eigen tijd.

Genoeg vrouwen die het wel kunnen regelen op een manier die meer volwassen op mij overkomt. Misschien bij of binnen bepaalde sectoren minder, waar het minder competitief is. En er geen complicaties zijn natuurlijk. Maar een kind nemen doe je samen en ik vind eigenlijk ook dat je daar beiden iets voor moet laten in dat geval. Het kan wel een reden zijn voor bedrijven om iemand niet aan te nemen of een man te verkiezen boven een vrouw.
Tja, maar als de vrouw beduidend minder verdient dan de man (wat nog vrijwel altijd zo is), dan is die keus vaak toch dat de vrouw minder gaat werken.

De hypotheek moet betaald worden en de vakanties moeten doorgaan.

• #5.393
Tja, maar als de vrouw beduidend minder verdient dan de man (wat nog vrijwel altijd zo is), dan is die keus vaak toch dat de vrouw minder gaat werken.

De hypotheek moet betaald worden en de vakanties moeten doorgaan.
True.
Of gewoon geen of minder kinderen nemen. Kinderen nemen en vervolgens klagen dat het allemaal zo duur is en onbetaalbaar ja krijg c.q. neem ze dan niet. Of accepteer de situatie. Toeslag op kinderopvang vind ik ook op bepaalde aspecten vreemd. Bijvoorbeeld:
Ouders met een toetsinkomen lager dan €24.610 krijgen 96% van de kosten voor kinderopvang voor hun eerste kind vergoed. Bij een tweede kind en verder is dit ook 96%.
Eh neem een goudvis.

Aan de andere kant zijn er ook genoeg lieden die helemaal geen AOW hoeven, laat dat een keuze zijn.

Laatst bewerkt:
als in verlof, ja. daarna toch weer bezig met een aantal weken re-integratie, kolven, hormonale wisselingen en ziekte, 'eerder naar huis want ik moet mijn wondertje van de creche halen'. de absolute tijd valt idd wel mee, maar denk als je naar de niet productieve uren kijk je ervan schrikt.
Besef me nu dat dit misschien raar kan klinken vanuit mijn mond, als vrouw zijnde. Was niet de bedoeling om alle vrouwen over één kam te scheren. Slechts gebaseerd om mijn ervaringen met vrouwen. Ik geloof dat er uitzonderingen zijn hierop, ik kom ze alleen niet zo vaak tegen.

Trouwens die vergelijking met 75 jaar vooruitgang om nu slechts parttime te gaan werken slaat ook nergens op, vroeger moesten vrouwen wel thuis blijven om al het werk aan huis en kids te doen.

Hoort juist van 1 salaris te kunnen, dat ze in andere landen nog meer uren voor een baas moeten werken om rond te komen is juist helemaal niet goed.

Vind persoonlijk ook dat je geheel zelf je kind de eerste jaren moet willen kunnen verzorgen/opvoeden, maar goed.
Tevens dat de zogenaamde vrijheid die je hierin hebt een illusie is, kostwinnergezinnen betalen veel meer belasting.

Een van de betere SGP-standpunten, oprotten met je discriminatie en doordrukken van je "progressieve" wereldbeeld.

Het krijgen van kinderen zou niet moeten zijn voorbehouden aan de bovenkant en de onderkant van de samenleving. Hongaarse en/of Poolse maatregelen zijn, wanneer nodig uitstekend, geen Italiaanse toestanden.

Is het niet super raar om je kind jarenlang bijna elke hele dag bij vreemden achter te laten? Ik zou zeggen over my dead body.

Dat dit normaal is zegt veel over de maatschappij.

Denk ook veel gevalletjes te weinig ouderlijke liefde gehad in die prille jonge jaren.

True.
Of gewoon geen of minder kinderen nemen. Kinderen nemen en vervolgens klagen dat het allemaal zo duur is en onbetaalbaar ja krijg c.q. neem ze dan niet. Of accepteer de situatie.
Ik wil hier iets racistisch op zeggen

Maar er worden al zo weinig blanke kindjes geboren.

Is het niet super raar om je kind jarenlang bijna elke hele dag bij vreemden achter te laten? Ik zou zeggen over my dead body.

Dat dit normaal is zegt veel over de maatschappij.

Denk ook veel gevalletjes te weinig ouderlijke liefde gehad in die prille jonge jaren.
Aangezien onderwijs uit de publieke middelen wordt bekostigd is het ook raar om jarenlang geld in onderwijs voor aanstaande moeders te pompen als ze vervolgens toch stoppen met werken.

Vanuit dat oogpunt moet je het zo makkelijk mogelijk maken om de weg terug te kunnen vinden naar de arbeidsmarkt.

Goede kinderopvang of dat nu in een kdv is of bij een gastouder of bij opa en oma. Dat zijn ook professionals (of ervaringsdeskundigen), mogelijk is hetniet slecht als ze een deel van de tijd daaronder vallen.

Terug
Naar boven