Ik ben het wel eens met
@Mentat dat je je als politicus sterk moet afvragen of de vergoeding die jij rechtsgeldig kan afdwingen wel in verhouding staat tot de daad die je daar voor moet verrichten. Verder, hoe veel negatieve aandacht trek je met het daadwerkelijk gebruik maken van maximale regelingen en dan zal je de balans op moeten maken of dat geld wel de beste manier is om belastingcenten op te maken.
Het is eenmaal een gevoelig punt dus Dijkstra doet hier de VVD op een bepaalde manier geen goed aan. Veel mensen zullen het prima vinden, maar het is wel makkelijk voor tegenstanders om je mee weg te zetten.
Nou snap ik dat de salarissen niet zodanig zijn dat zijn per definitie te hoog zijn. Minister zijn is hard werken. Maar laten we wel wezen, het zijn ook echt geen misselijke loonstrookjes. Ruim € 150k voor een minister positie, zonder alle andere vergoedingen. Dat is € 12,5k per maand. Volgens mij zijn er ook nog legio van hele aantrekkelijk secondaire arbeidsvoorwaarden als prive chauffeur, goede regelingen met betrekking tot wonen, etc etc. Als je op kantoor naar dit soort salarissen wilt moet je toch ook op hoog niveau functioneren. Dan zit je ook echt niet stil.
Verder kan een ieder die 4-8 jaar een beetje goed zijn best heeft gedaan in de kamer en nogal eens met zijn kop op TV is geweest verwachten daarna een toppositie in een bedrijf te bekleden.
Er zitten een aantal mensen in de 2e kamer waarvan ik denk dat de mate van stress en werkdruk echt extreem is. Binnen alle partijen zitten een aantal lieden die ontzettend hard werken. Sommigen leven onder moeilijke omstandigheden, kijk naar vriend Wilders. Maar er zitten er ook een aantal tussen die het echt ontbreekt aan competenties om in wat voor situatie dan ook buiten de kamer ook maar 1/3 van dat salaris te verdienen.
Als je dan gaat kijken op gemeentelijk niveau, dan weet je dat er ook heel wat onrendabel volk rond loopt. Wethouders trekken ook zo 60-70k per jaar weg, met daarbij vele leuke extraatjes. Wel eens PvdA wethouder gekend, nou laat ik zo zeggen de beste man had volgens mij nog nooit een dag gewerkt in zijn leven maar streek toch wel flinke vergoedingen op.