MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Hoger opgeleid is niet hetzelfde als intelligentie linken aan ras. Dat laatste is racisme volgens de wet, volgens RGW.
Waarom zou intelligentie linken aan ras discriminatie zijn als uit statistieken blijkt dat mensen met een bepaalde afkomst (ras) een lager IQ hebben dan mensen met een andere afkomst? Daarnaast zegt opleidingsniveau inderdaad niet direct wat over intelligentie als je naar een individu kijkt, maar wanneer je naar de gehele bevolking / grote getallen kijkt, zal er gemiddeld genomen zeker een verband zijn.

Wellicht begrijp ik je verkeerd.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.502
Waarom zou intelligentie linken aan ras discriminatie zijn als uit statistieken blijkt dat mensen met een bepaalde afkomst (ras) een lager IQ hebben dan mensen met een andere afkomst? Daarnaast zegt opleidingsniveau inderdaad niet direct wat over intelligentie als je naar een individu kijkt, maar wanneer je naar de gehele bevolking / grote getallen kijkt, zal er gemiddeld genomen zeker een verband zijn.

Wellicht begrijp ik je verkeerd.
Iq staat niet gelijk aan intelligentie. Racisme staat beschreven in de wet, dat is waar RGW naar verwijst- niet ik.
Edit. RGW is Rutger Groot Wassink.

Laatst bewerkt:
Iq staat niet gelijk aan intelligentie. Racisme staat beschreven in de wet, dat is waar RGW naar verwijst- niet ik.
Oké, duidelijk. IQ staat niet gelijk aan intelligentie inderdaad, maar gemiddeld genomen mag ik toch wel aannemen dat intelligentere mensen een hoger IQ hebben.

Welke definitie? Ik vind dit (volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van elke vorm van rassendiscriminatie): "Elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."
Ik zie niet in waarom bovenstaande hier onder zou vallen, wellicht is de definitie waar jij op doelt anders.

• #5.505
Welke definitie? Ik vind dit (volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van elke vorm van rassendiscriminatie): "Elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."
Ik zie niet in waarom bovenstaande hier onder zou vallen, wellicht is de definitie waar jij op doelt anders.
Je vraagt het denk ik aan de verkeerde. Ik wilde enkel opsommen wat Rutger Groot Wassink zei, bedoelde of heeft gezegd.

• Like
Waarderingen: BB_
Geloof ik wel, maar is er een breakdown naar het soort opleidingen? Vraag me af of het nog op gaat als je filtert naar nuttige opleidingen.
Hangt van je definitie van nuttig af, of wil je zeggen dat Feministische Interpretatieve Dans niet nuttig is? Zeker puur op basis van het gore neo-liberale marktdenken...

# als ik het belang van Maria benadruk, wordt het dan toch kerst met Justine Dus?

Edit. RGW is Rutger Groot Wassink.
GWR (analogie GVR) ook, ik ben er nog niet definitief uit, maar het zal wel staan voor Grote Witte Reus oid.

• #5.510
GWR (analogie GVR) ook, ik ben er nog niet definitief uit, maar het zal wel staan voor Grote Witte Reus oid.
Oké, nu is het duidelijk, had ik niet gezien. Ik kon RGW al niet plaatsen.
Als mij gevraagd zou worden geef eens een definitie van racisme zou ik het niet weten eerlijk gezegd. Een vaag vemoeden maar er bestaan verschillende definities en interpretaties. Discriminatie lijkt mij iets makkelijker om voorbeelden van te geven maar ik vind het lastige begrippen. Zal wel een gevolg van white privilege zijn.

Vergeet niet dat het ook een kwestie is van hoeveel gezeik voor welk geld ben jij bereid te accepteren. Sommige mensen die het erg goed doen in het bedrijfsleven zijn niet perse de prettigste personen om mee om te gaan op persoonlijk vlak.

Hangt van je definitie van nuttig af, of wil je zeggen dat Feministische Interpretatieve Dans niet nuttig is? Zeker puur op basis van het gore neo-liberale marktdenken...

# als ik het belang van Maria benadruk, wordt het dan toch kerst met Justine Dus?
Ja ik zat te denken aan een balans tussen hbo social media manager en culturele dingen tegenover technische studies waar ze volgens mij echt niet de meerderheid maken.

CBS hanteert de volgende lijst, is voor mij nog te generiek om op te oordelen.

(2015-2016)
MannenVrouwen
1 Onderwijs
3406​
12151​
2 Taalwetenschappen, geschiedenis, kunst
5724​
7799​
3 Sociale wetenschappen, bedrijfskunde
27739​
32118​
4 Natuurwetenschappen, informatica
7164​
2816​
5 Techniek, industrie, bouwkunde
8959​
2817​
6 Landbouw, diergeneeskunde
686​
896​
7 Gezondheidszorg, welzijn
6434​
19818​
8 Persoonlijke dienstverlening, vervoer
3766​
4065​
9 Studierichting onbekend
37​
38​

Gezondheidszorg en onderwijs maken een groot verschil natuurlijk.

• #5.514
Een zware of lastige opleiding is ook niet per se nuttiger dan een opleiding die als lichter wordt ervaren. Een garantie voor een hoog inkomen is het ook niet per se.

Ja ik zat te denken aan een balans tussen hbo social media manager en culturele dingen tegenover technische studies waar ze volgens mij echt niet de meerderheid maken.

(2015-2016)
MannenVrouwen
1 Onderwijs
3406​
12151​
5724​
7799​
27739​
32118​
7164​
2816​
8959​
2817​
686​
896​
6434​
19818​
3766​
4065​
37​
38​

Inderdaad te generiek, aangezien hartchirurg en verpleegster binnen dezelfde categorie vallen.
Ook onderwijs is erg breed. Eigenlijk alle categorieën.
Technische studies zijn mannen duidelijk in de meerderheid, maar dat zegt nog niet zo veel over intelligentie. Meer over manier van denken, competenties en een knobbel voor exacte vakken of technische vaardigheden (en interesse natuurlijk).

Als mij gevraagd zou worden geef eens een definitie van racisme zou ik het niet weten eerlijk gezegd. Een vaag vemoeden maar er bestaan verschillende definities en interpretaties. Discriminatie lijkt mij iets makkelijker om voorbeelden van te geven maar ik vind het lastige begrippen. Zal wel een gevolg van white privilege zijn.
Het wordt natuurlijk pas echt ingewikkeld met de nieuwere definities.

Volgens mijn zijn er minstens drie definities, waarbij de derde ook gaat over "power structureel". Dat is de betekenis die SJWs en Sylvana's hanteren en kan leiden tot uitspraken als, "anti-wit racisme bestaat niet."

Vraag dat maar aan Mees.

• #5.518
Het wordt natuurlijk pas echt ingewikkeld met de nieuwere definities.

Volgens mijn zijn er minstens drie definities, waarbij de derde ook gaat over "power structureel". Dat is de betekenis die SJWs en Sylvana's hanteren en kan leiden tot uitspraken als, "anti-wit racisme bestaat niet."

Vraag dat maar aan Mees.
Sylvana neem ik totaal niet serieus, tenzij ze weer in een kooi gaat dansen zoals ze deed in de tijd van de IT.

En uitspraken doet als:

“Als je op zwarte mannen valt, heb je echt een probleem. Vrouwen, wit en zwart, die op zwarte mannen vallen, zijn vaak alleen en lopen tegen dezelfde dingen aan. Ontrouw, onbetrouwbaarheid, het onvermogen van die mannen om over gevoelens te praten. Een Nederlandse vriendin van mij had een donkere vriend. Zijn samen op vakantie geweest en noem maar op. Krijgt ze opeens een telefoontje van hem: blijkt hij op het punt te staan met een ander te trouwen.”

En op de vraag of donkere mannen gewelddadiger zijn dan blanke, antwoordt ze zelfs: “Ik heb de indruk van wel."

(2015-2016)
MannenVrouwen
1 Onderwijs
3406​
12151​
5724​
7799​
27739​
32118​
7164​
2816​
8959​
2817​
686​
896​
6434​
19818​
3766​
4065​
37​
38​
Een geruststellende gedachte dat bij de studierichting onbekend totale gelijkheid is bereikt, het beste argument voor anoniem solliciteren dat ik heb gezien.

Inderdaad te generiek, aangezien hartchirurg en verpleegster binnen dezelfde categorie vallen.
Ook onderwijs is erg breed. Eigenlijk alle categorieën.
Technische studies zijn mannen duidelijk in de meerderheid, maar dat zegt nog niet zo veel over intelligentie. Meer over manier van denken, competenties en een knobbel voor exacte vakken of technische vaardigheden (en interesse natuurlijk).
Alleen is het een wel en het ander niet een HBO opleiding

Terug
Naar boven