AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Inderdaad te generiek, aangezien hartchirurg en verpleegster binnen dezelfde categorie vallen.
Maar die vind ik beiden erg nuttig. :P

Denk dat ook meespeelt dat men bijvoorbeeld in het onderwijs in z'n geheel al inherent hoger opgeleid is, terwijl technische/handvaardige richtingen ook juist veel midden opleidingen hebben (die tevens zeer nuttig zijn) die mannen ook nog eens meer aanspreken omdat de hogere richting dan juist te theoretisch is. Dat veel opleidingen die vrouwen meer interesseren dan mannen ook meestal wel hogere (theoretische) opleidingen zijn.

“Als je op zwarte mannen valt, heb je echt een probleem. Vrouwen, wit en zwart, die op zwarte mannen vallen, zijn vaak alleen en lopen tegen dezelfde dingen aan. Ontrouw, onbetrouwbaarheid, het onvermogen van die mannen om over gevoelens te praten. Een Nederlandse vriendin van mij had een donkere vriend. Zijn samen op vakantie geweest en noem maar op. Krijgt ze opeens een telefoontje van hem: blijkt hij op het punt te staan met een ander te trouwen.”

En op de vraag of donkere mannen gewelddadiger zijn dan blanke, antwoordt ze zelfs: “Ik heb de indruk van wel."
Ik zou zo graag een glazen bol hebben met allerlei statistieken van dit soort kwesties :roflol:

Maar die vind ik beiden erg nuttig. :P

Denk dat ook meespeelt dat men bijvoorbeeld in het onderwijs in z'n geheel al inherent hoger opgeleid is, terwijl technische/handvaardige richtingen ook juist veel midden opleidingen hebben (die tevens zeer nuttig zijn) die mannen ook nog eens meer aanspreken omdat de hogere richting dan juist te theoretisch is. Dat veel opleidingen die vrouwen meer interesseren dan mannen ook meestal wel hogere (theoretische) opleidingen zijn.
Nuttig zeker, ik doelde meer op opleidingsniveau. Ik vind de schoonma(a)k(st)er, vakkenvuller, vuilnisman, glazenwasser ook nuttig. Samen moeten we het toch doen in deze maatschappij.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.524
Ik zou zo graag een glazen bol hebben met allerlei statistieken van dit soort kwesties :roflol:
Ze doet mij denken aan een hangende grammofoonplaat welke op een verdienmodel is gestuit.

Ze doet mij denken aan een hangende grammofoonplaat welke op een verdienmodel is gestuit.

Waar is het toch misgegaan?

Het is gewoon waar, anekdotisch bewijs ondersteund her. Zwarte mannen gaan vaker vreemd, kinderen groeien op zonder vader. Ik was in Zuid Afrika en daar lachen de mannen je uit als je zegt dat je trouw bent aan je meisje. De cultuur daar is gewoon vreemd gaan per definitie. Ken wel paar blanke vrouwen die voor zwarte mannen gingen, en het cliche van luie vreemdganger werd altijd bevestigd.

Zullen niet veel statistieken zijn die het onderbouwen maar ik geloof het wel van de paar Afrikaanse landen die ik bezocht heb.

Het is gewoon waar, anekdotisch bewijs ondersteund her. Zwarte mannen gaan vaker vreemd, kinderen groeien op zonder vader. Ik was in Zuid Afrika en daar lachen de mannen je uit als je zegt dat je trouw bent aan je meisje. De cultuur daar is gewoon vreemd gaan per definitie. Ken wel paar blanke vrouwen die voor zwarte mannen gingen, en het cliche van luie vreemdganger werd altijd bevestigd.

Zullen niet veel statistieken zijn die het onderbouwen maar ik geloof het wel van de paar Afrikaanse landen die ik bezocht heb.

dit is mij ook gezegd door mensen die er gewerkt hebben.

Immigratie
Ja ik zat te denken aan een balans tussen hbo social media manager en culturele dingen tegenover technische studies waar ze volgens mij echt niet de meerderheid maken.

CBS hanteert de volgende lijst, is voor mij nog te generiek om op te oordelen.

(2015-2016)
MannenVrouwen
1 Onderwijs
3406​
12151​
2 Taalwetenschappen, geschiedenis, kunst
5724​
7799​
3 Sociale wetenschappen, bedrijfskunde
27739​
32118​
4 Natuurwetenschappen, informatica
7164​
2816​
5 Techniek, industrie, bouwkunde
8959​
2817​
6 Landbouw, diergeneeskunde
686​
896​
7 Gezondheidszorg, welzijn
6434​
19818​
8 Persoonlijke dienstverlening, vervoer
3766​
4065​
9 Studierichting onbekend
37​
38​
Gezondheidszorg en onderwijs maken een groot verschil natuurlijk.
Kwantiteit zegt ook niet alles.

Ik werk met mensen uit de categorieën 4 en 5. Vaak de eerste serieuze baan na de studie.
Als ik kijk naar de capaciteiten, inzet, en motivatie, dan doen de vrouwen het bij ons beter dan het gros van de mannen.

Zijn overigens wel allemaal ‘niet Nederlands’. Misschien zit het verschil daar... :D

• Like
Waarderingen: BB_
Ow, ging het enkel over hbo (niet HBO). In dat geval zijn het beide geen hbo-opleidingen. Wat is volgens jou een hbo-studie dan?
Verpleegkunde heeft hbo. Mijn tabel van CBS bevatte overigens totalen van alle niveaus van hbo en hoger.

Verpleegkunde heeft hbo. Mijn tabel van CBS bevatte overigens totalen van alle niveaus van hbo en hoger.
Je hebt gelijk, zowel mbo als hbo. Ik denk ook niet dat een universitaire studie per se nuttiger is. In veel gevallen vrij theoretisch; hbo is veel praktischer, maar dat ligt natuurlijk maar net aan je werk/functie e.d. Aan beide is behoefte.

• #5.533

EKsGDOlW4AADyNf.jpg

• #5.536

Onder kiezers van de PVV, Forum voor Democratie en 50Plus is het geloof in complottheorieën het grootst. Hoger opgeleiden geloven gemiddeld minder in samenzweringen, maar een hoogopgeleide FvD’er nog altijd meer dan een laagopgeleide D66’er.

• #5.537

A compilation of footage of the Netherlands (Nederland) taken during the 1920s / jaren 20 The villages and cities seen in the video:
Alkmaar
Amsterdam
Den Haag (Scheveningen)
Dordrecht
Groningen
Leeuwarden
Leiden
Marken
Rotterdam
Hoogeveen
Schoonhoven
Winterswijk
Zeist

Ik vind dat de FvD kiezer de laatste tijd wel erg geframed wordt, daar moet Soros achter zitten.

Hebben ze ook gevraagd naar de volgende complottheorien?

- westerse landen zijn verantwoordelijk voor alle klimaatverandering
- europeanen met name nederlanders zijn geheel verantwoordelijk voor alle slavenhandel in de geschiedenis van de mensheid
- alleen blanken kunnen racistisch zijn
- er zijn alleen socio-economische verschillen tussen mensen
- vrouwen worden onderdrukt door de patriarchie
- er is door vergrijzing en arbeidskrapte een tekort aan buitenlanders
- er is altijd meer overheid nodig om de economie te plannen
- vrije markt kapitalisme is het grootste gevaar van de mensheid
- alles wat mensen meer hebben dan anderen komt door uitbuiting van slachtoffers
- we moeten onder dreiging van geweld geld afnemen van mensen die er meer van hebben dan anderen
- de overheid beschermt consumenten
- de overheid beschermt werkers tegen uitbuiting
- de overheid beschermt ondernemers tegen oneerlijke concurrentie
- we moeten hogere minimumlonen hebben om de armen te helpen
- armen kunnen alleen geholpen worden door de overheid
- al het goede komt van belastinggeld
- we kunnen de economie oneindig oppompen om bankfalen en recessies te voorkomen
- mensen die dingen zeggen die anderen niet willen horen moeten worden gecensureerd
- iedereen die het hier niet mee eens is is een nazi die door fascisme minderheden wil onderdrukken

etc etc ik denk dat daar ook een disbalans onder stemmers van verschillende politieke partijen in is te vinden.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven