XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Ondertussen lift die Reserveturk van Denk mee met Omtzigt en Leijten, ff voor persoonlijk gewin aansluiten bij mensen die er echt voor gewerkt hebben.

D66'ers voor wanbeleid opsluiten klinkt me wel als muziek in de oren, doe die minister van genderneutraal speelgoed er ook even bij.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.583

Bijlagen

• EwdzUFVP_t.jpg
    EwdzUFVP_t.jpg
    51,2 KB · Weergaven: 103
Laatst bewerkt:
Hoe kom je nu van groepsapp naar VVD? Het zit je hoog, of niet...?

Dijkhoff is overigens met dubbel f
Excuus, ik ga altijd voor correcte spelling.

Het verbaasde me dat er nog niets over stond en ik zocht een, toegegeven slecht gevonden, aanleiding om m er even in te fietsen.

• Like
Waarderingen: LM
  • #5.588

Laatst bewerkt:

Die laatste tweet idd#

Toch had ik verwacht dat Dijkhoff en de VVD politiek handiger waren, dat valt me ergens tegen, al weegt het niet op tegen de schadefreude.

Dit is wrijven in een vlek, zeker met het gedoe rond de onterecht teruggevorderde toeslagen van de belastingdienst, dat is een mooie spiegel.

Dat is trouwens iets wat me echt hoog zit, daarmee is de geldkwestie rond Dijkhoff niets dan wat politiek gedoe. Een overheidsinstantie die moedwillig mensen in de problemen drukt en dat gewoon vol meent te moeten houden.

Die laatste tweet idd#

Toch had ik verwacht dat Dijkhoff en de VVD politiek handiger waren, dat valt me ergens tegen, al weegt het niet op tegen de schadefreude.

Dit is wrijven in een vlek, zeker met het gedoe rond de onterecht teruggevorderde toeslagen van de belastingdienst, dat is een mooie spiegel.

Dat is trouwens iets wat me echt hoog zit, daarmee is de geldkwestie rond Dijkhoff niets dan wat politiek gedoe. Een overheidsinstantie die moedwillig mensen in de problemen drukt en dat gewoon vol meent te moeten houden.

Het doet er niet meer toe wat ze in NL nog hadden kunnen bewerkstelligen, ze hebben maar 1 doel; in de EU afgezant worden en Nederland daar vertegenwoordigen.

• #5.591
Een overheidsinstantie die moedwillig mensen in de problemen drukt en dat gewoon vol meent te moeten houden.
Als je het over een bepaalde "cultuur" hebt moet ik tevens denken aan het volgende.

• #5.592

Haye exit. Snap de ophef niet helemaal overigens. Maar media werkt zo en dat had hij wel kunnen weten.

Laatst bewerkt:
Hoe kom je nu van groepsapp naar VVD? Het zit je hoog, of niet...?

Dijkhoff is overigens met dubbel f
Het gaat al de goede kant op, vorige week had iemand het hier nog over Dijkstra. Dat krijg je als iedereen elkaar gaat napraten. Overigens vind ik het nieuws omtrent de onterechte reiskosten wel frapant, maar ik ken de ins en outs niet, dus ga er maar geen oordeel over vellen.
"Dat kwam niet omdat hij van mening is veranderd, directe aanleiding was nieuwe ophef. HP/De Tijd onthulde dinsdag dat Dijkhoff per jaar naast zijn salaris en wachtgeld 4.900 euro aan reiskostenvergoeding ontvangt waar hij geen recht op heeft. Omdat hij op kosten van de VVD-fractie een dienstauto met chauffeur heeft, zou hij niet de standaardreiskostenvergoeding voor Kamerleden moeten krijgen. Dijkhoff liet weten dat hij dacht dat hij die vergoeding had stopgezet, maar dat bleek na vragen van HP/De Tijd niet het geval („een stomme fout”). Naar eigen zeggen heeft de fractievoorzitter het geld direct teruggestort. "

• Like
Waarderingen: LM
Het gaat al de goede kant op, vorige week had iemand het hier nog over Dijkstra. Dat krijg je als iedereen elkaar gaat napraten. Overigens vind ik het nieuws omtrent de onterechte reiskosten wel frapant, maar ik ken de ins en outs niet, dus ga er maar geen oordeel over vellen.
"Dat kwam niet omdat hij van mening is veranderd, directe aanleiding was nieuwe ophef. HP/De Tijd onthulde dinsdag dat Dijkhoff per jaar naast zijn salaris en wachtgeld 4.900 euro aan reiskostenvergoeding ontvangt waar hij geen recht op heeft. Omdat hij op kosten van de VVD-fractie een dienstauto met chauffeur heeft, zou hij niet de standaardreiskostenvergoeding voor Kamerleden moeten krijgen. Dijkhoff liet weten dat hij dacht dat hij die vergoeding had stopgezet, maar dat bleek na vragen van HP/De Tijd niet het geval („een stomme fout”). Naar eigen zeggen heeft de fractievoorzitter het geld direct teruggestort. "
het is gewoon een stomme actie. je weet gewoon dat je als bestuurder onder een vergrootglas ligt. De journalisten zijn erop geband om alles tot op de naad uit te zoeken en het it te vergroten in de media.

Je kan je daarom ook afvragen of diegene die hun toelagen aan een goed doel doneren of anderszins dit doen vanuit ethisch/moreel oogpunt of dat daar en politieke motivatie achterzit. Ik vermoed het laatste.

het is gewoon een stomme actie. je weet gewoon dat je als bestuurder onder een vergrootglas ligt. De journalisten zijn erop geband om alles tot op de naad uit te zoeken en het it te vergroten in de media.

Je kan je daarom ook afvragen of diegene die hun toelagen aan een goed doel doneren of anderszins dit doen vanuit ethisch/moreel oogpunt of dat daar en politieke motivatie achterzit. Ik vermoed het laatste.

Die hebben daar inderdaad beter over nagedacht dan Klaasje :lol:

Dat ze op dat niveau niet gewoon een accountant in dienst/toegewezen hebben?

Ook gelezen. En hier aanbevolen van Marcel Crok. Volgens mij op aanraden van jou jaren terug. :thumbup:

Top dat je het boek hebt gelezen. Heeft het je niet wat sceptischer gemaakt?

Ik zie hier dus het resultaat van alle protesten van linksmensen die stellen dat de cito toets zielig is voor allochtonen en niet hun verdere levensloop mag bepalen.

Leraren bang om racist te zijn dus negeren ze de uitslag van de toets en geven ze hoger advies.

Leraren bang om racist te zijn dus negeren ze de uitslag van de toets en geven ze hoger advies.

Vergeet de bakfietsmoeder en verkooptijgerpapa uit het westen niet, die zich niet zonder meer neerleggen bij het advies van de school en dreigen met maatregelen als er niet conform de wens van de ouders (mijn kind is toch van het niveau Gymnasium) aangepast wordt naar boven.

Vergeet de bakfietsmoeder en verkooptijgerpapa uit het westen niet, die zich niet zonder meer neerleggen bij het advies van de school en dreigen met maatregelen als er niet conform de wens van de ouders (mijn kind is toch van het niveau Gymnasium) aangepast wordt naar boven.

Zeker.

Maar het is grappig om te zien hoe iedereen deze data neemt en er een eigen draai aan geeft. Deze data heeft zonder context ook weinig zin on te publiceren. Zou op zijn minst een split gemaakt moeten worden in de data naar:
- cito score
- cito score relatief tov rest van de leerlingen in die klas
- opleiding ouders
- huishoudelijk inkomen
- migratie achtergrond
- etc
- etc

Ongetwijfeld ga je daar correlaties vinden die wat perspectief aan de data geven.

Terug
Naar boven