Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Vergeet ook niet dat we dan binnen een jaar net zulke wegen hebben als onze zuiderburen :D
Eigenlijk best gek, die betalen toch ook gewoon belasting? :roflol:

Vergeet ook niet dat we dan binnen een jaar net zulke wegen hebben als onze zuiderburen :D
Eigenlijk best gek, die betalen toch ook gewoon belasting? :roflol:
Niet allemaal. Belgi"e betaalt voor defensieaankopen geen belasting bijvoorbeeld, Nederland wel.:roflol:
Wat er dus op neerkomt dat ons defensiebudget eigenlijk gewoon lager is, aangezien de belasting terugvloeit naar de staatskas.

Zonder belastingheffers ook geen toeslagen, sociale voorzieningen, geen baantje voor @Bert, geen uitkering voor de mensen in Helmond... :rolleyes:

Ik betaal ook niet graag belasting. Maar ik besef wel dat een een deel daarvan naar nuttige en noodzakelijke voorzieningen gaat.
Als defensie nou winstgevend was :thinking:

• Haha
Waarderingen: BB_
  • Topic Starter Topic Starter
  • #5.624
Er zijn mensen die op een punt zijn aangekomen in het leven dat ze zich afvragen wat draag ik eigenlijk bij aan de samenleving. Dokters, verplegers, onderwijzers enzovoorts - daar kan iedereen zich iets bij voorstellen. Door belasting te betalen draag je echter ook iets concreets bij.

Niet allemaal. Belgi"e betaalt voor defensieaankopen geen belasting bijvoorbeeld, Nederland wel.:roflol:
Wat er dus op neerkomt dat ons defensiebudget eigenlijk gewoon lager is, aangezien de belasting terugvloeit naar de staatskas.

Niet allemaal? Alle Belgen moeten gewoon belasting betalen toch? En het ging over het asfalt, niet over Defensie :p

Niet allemaal? Alle Belgen moeten gewoon belasting betalen toch? En het ging over het asfalt, niet over Defensie :p
Mijn post was niet zo serieus (maar wel waarheid). Ik weet ook niet waar in Belgi"e het belastinggeld heen gaat. :dunno:

1575541911613.png

Er zijn mensen die op een punt zijn aangekomen in het leven dat ze zich afvragen wat draag ik eigenlijk bij aan de samenleving. Dokters, verplegers, onderwijzers enzovoorts - daar kan iedereen zich iets bij voorstellen. Door belasting te betalen draag je echter ook iets concreets bij.
Vraag is dan wel of je niet meer kunt bijdragen mocht je dat geld zelf zo direct mogelijk nuttig besteden.

Als je je veiligheid als een gewin beschouwt...
Ik waardeer defensie wel, maar als die nou wat naburige stammen overviel of grondfstoffen in verweggiestan inpikte kan dat weer een hoop inkomstenbelasting schelen.

• Like
Waarderingen: BB_
@Rob G @Roethof
Ik ben van plan het boek te lezen, maar lees hier toch wel wat negativiteit. Herkennen jullie wat hier staat of zal dit geschreven zijn door iemand die aan de kant van de klimaatdrammers:

Crok is een journalist en zal altijd vanuit een perspectief schrijven. Niets is neutraal in de wereld, ga daar niet vanuit.

Het boek geeft je gewoon veel basiskennis en inzicht in hoe een en ander werkt. Lees daarna het artikel uit je post nog eens en kijk naar de gedetailleerde discussie.

Vanuit daar kan je langzaam een mening vormen. Uiteindelijk is de discussie niet zwart-wit en is er eenmaal onzekerheid. Crok heeft veel focus op de wetenschap en de onzekerheid er van.

Lees dan ook even ‘klimaatbeleid in eurocrisistijd’ van Pieter Lukkes, dan krijg je wat meer feeling bij de praktische oplossingen. Wat vooral erg belangrijk is om te beseffen dat er een systeem bestaat van CO2 emmisierechten handel wat veel van zin en onzin van beleid verklaard.

Ik heb al eens eerder een artikel gepost van climategate wat ik ook erg inzichtelijk vindt. Ik moet dan even graven in het oude topic over klimaat:

Dit topic is natuurlijk al 8 jaar oud en ik was ook wat jonger en had minder kennis dan nu. Maar in deze post vat ik een en ander ook al samen:

Wat vooral erg belangrijk is om te beseffen dat er een systeem bestaat van CO2 emmisierechten handel wat veel van zin en onzin van beleid verklaard.

Er staat in dit topic ook een mooi filmpje waarin uitgelegd wordt hoe dit emissierechten systeem werkt en dat tegen 2030 we niet minder zijn gaan uitstoten, maar landen als India en China genoeg credits hebben verzameld om zelfs het dubbele te mogen gaan uitstoten. Er zijn heel veel feiten te vinden, maar je moet wel goed zoeken helaas en Henk en Ingrid gaan dat niet doen. Schrijft een journalist erover dan wordt hij gekaderd in de hoek van de criticasters.

Crok is een journalist en zal altijd vanuit een perspectief schrijven. Niets is neutraal in de wereld, ga daar niet vanuit.

Het boek geeft je gewoon veel basiskennis en inzicht in hoe een en ander werkt. Lees daarna het artikel uit je post nog eens en kijk naar de gedetailleerde discussie.

Vanuit daar kan je langzaam een mening vormen. Uiteindelijk is de discussie niet zwart-wit en is er eenmaal onzekerheid. Crok heeft veel focus op de wetenschap en de onzekerheid er van.

Lees dan ook even ‘klimaatbeleid in eurocrisistijd’ van Pieter Lukkes, dan krijg je wat meer feeling bij de praktische oplossingen. Wat vooral erg belangrijk is om te beseffen dat er een systeem bestaat van CO2 emmisierechten handel wat veel van zin en onzin van beleid verklaard.

Ik heb al eens eerder een artikel gepost van climategate wat ik ook erg inzichtelijk vindt. Ik moet dan even graven in het oude topic over klimaat:

Dit topic is natuurlijk al 8 jaar oud en ik was ook wat jonger en had minder kennis dan nu. Maar in deze post vat ik een en ander ook al samen:

Hartelijk dank, duidelijk verhaal.
Op de TU liet een leraar ons ooit wat zien uit The Great Global Warming Swindle, een reactie op An Inconvenient Truth van Al Gore. Ik heb mij er tot voor kort nooit echt verdiept, maar nu wekt de discussie mijn interesse wel.
IMG_20191205_202245.jpg

Terug
Naar boven