AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Landslide victory voor Boris Johnson, Brexit is niet goed voor NL, hoe je ook over de EU denkt.

Op basis van eerste exitpolls, dus wellicht worden we morgen anders wakker.

• Like
Waarderingen: LM
Landslide victory voor Boris Johnson, Brexit is niet goed voor NL, hoe je ook over de EU denkt.

Op basis van eerste exitpolls, dus wellicht worden we morgen anders wakker.
Vraagje: ben jij voorstander van een Nexit of niet? Gewoon uit interesse.

Brexit is prachtig. Kzou die blik op Timmermans z'n b**kes wel eens willen zien wanneer de Britten er uit stappen. Hopelijk zullen andere snel volgen.

Brexit is prachtig. Kzou die blik op Timmermans z'n b**kes wel eens willen zien wanneer de Britten er uit stappen. Hopelijk zullen andere snel volgen.
Die Timmermans vreet er geen snee droog brood minder van en heeft er geen moeite mee om Brexit zo lastig mogelijk te maken voor de Britten als afschrikking.

Het is onze op twee na grootste handelspartner, jij denkt dat wij dat niet gaan merken en voelen?

Die Timmermans vreet er geen snee droog brood minder van en heeft er geen moeite mee om Brexit zo lastig mogelijk te maken voor de Britten als afschrikking.

Het is onze op twee na grootste handelspartner, jij denkt dat wij dat niet gaan merken en voelen?
Geen idee hoe jij hier aan komt, dat zeg ik nergens.

Geen idee hoe jij hier aan komt, dat zeg ik nergens.
Dat bedoel ik ook niet, ik bedoel dat hoe leuk het ook is als de Timmermansen en de Verhofstadts en de Jettes de deksel op hun neus krijgen heel wat mensen dit in de portemonnee gaan voelen en dat er wat dat betreft weinig reden tot blijdschap is.

En dat Nederland hiermee een belangrijke bondgenoot in de EU gaat verliezen en Duitsland en Frankrijk nog meer de richting en de snelheid gaan bepalen richting de Europese Superstaat, het Vierde Rijk.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.768

Laatst bewerkt:
  • #5.769

draadje.jpg

ik ken Timmermans niet persoonlijk, ik wens de beste man een prettige kerst en een fantastisch 2020.

Over Brexit en het mogelijk volgen van andere exiteers;

Uit het officiële onderzoek dat het CPB heeft laten uitvoeren
Een Brexit zal de economie van Nederland relatief hard raken omdat de Nederlandse economie, in vergelijking met die van de EU, meer met de economie van het Verenigd Koninkrijk (VK) via handel verweven is. In 2030 kunnen de kosten voor Nederland oplopen tot 1,2% van het bbp, wat neerkomt op zo’n 10 miljard euro. Als we conform recente voor‐ beelden uit de literatuur ook aannemen dat de groei afhangt van handelgedreven innovatie, dan kunnen de kosten voor Nederland van 10 miljard euro zelfs 65% hoger uitvallen.
Ik ben daar persoonlijk niet blij mee, maar goed, je kan natuurijk andere voorkeuren hebben.

Je moet je ook beseffen dat de EU ook onlosmakelijk verbonden is met de Europese Monetaire Unie en het verlaten hiervan gevolgen heeft voor de waarde van onze Euro. Wat op die beurt weer gevolgen heeft voor onze handelspositie ten opzichte van andere zones.

• #5.772

Dat bedoel ik ook niet, ik bedoel dat hoe leuk het ook is als de Timmermansen en de Verhofstadts en de Jettes de deksel op hun neus krijgen heel wat mensen dit in de portemonnee gaan voelen en dat er wat dat betreft weinig reden tot blijdschap is.

En dat Nederland hiermee een belangrijke bondgenoot in de EU gaat verliezen en Duitsland en Frankrijk nog meer de richting en de snelheid gaan bepalen richting de Europese Superstaat, het Vierde Rijk.
Of juist niet. Als de Britten er goed uitkomen, wat zal gebeuren. En hun economie een flinke boost gaat krijgen, wat zal gebeuren.
Dan zullen meerdere landen gaan volgen wanneer de EU hun zeer dure achterlijke maatregelen door blijft drukken. En die maatregelen zijn een STUK duur dan de gevolgen van een Brexit voor ons zijn.

Misschien wel het einde van de EU in zijn huidige vorm.

Wishfull thinking? Misschien, de tijd zal het leren.

PS. Voor mij maakt het niet uit hoeveel het gaat kosten, maar we moeten te allen tijde deze EUSSR heilstaat zo spoedig mogelijk verlaten mits we nog enige vorm van individuele vrijheid willen behouden. Dit moloch dat we gecreëert hebben zal onze ondergang worden als we het niet snel een halt toe roepen.

• #5.774
UK is alleen niet te vergelijken met een land als NL. Succes overigens met het onderhandelen over honderden verdragen. Ik ben benieuwd waar dit op uitloopt over 10 jaar. Vooralsnog is er veel speculatie bij en over. We gaan het zien.

Of juist niet. Als de Britten er goed uitkomen, wat zal gebeuren. En hun economie een flinke boost gaat krijgen, wat zal gebeuren.
Dan zullen meerdere landen gaan volgen wanneer de EU hun zeer dure achterlijke maatregelen door blijft drukken.
ik zou deze post even printen en inlijsten. kijk er over een jaar of 5 tot 10 nog eens naar.
Hoop dat je dan nog op dit forum zit :D

Over 10 jaar is het EU ein Reich geworden... De vraag is of wij daar onderdeel van uitmaken, als ik zie hoever debielen als Frans Timmermans komen, dan zeg ik volmondig JA. Grote kans dat wij dan geëmigreerd zijn :roflol:

ik zou deze post even printen en inlijsten. kijk er over een jaar of 5 tot 10 nog eens naar.
Hoop dat je dan nog op dit forum zit :D
Deze mening betreffende de Brexit is onverandert geweest dus inlijsten zal niet nodig zijn.

Maar we gaan het zien. Juist omdat vele politici zoals Rutte hebben gezegd dat een Brexit heel slecht zal zijn voor de Britten, sterkt dit mij juist in mijn overtuiging dat dit het beste is dat de Britten momenteel kan overkomen.

Meestal als je wilt weten wat goed is voor de burger,dan moet je Ruttes uitspraken 180 graden draaien.

Vind het wel knap dat de EU tot op de dag van vandaag het frame vast kan blijven houden dat het vooral nadelig zal zijn voor het VK. Waren de afgelopen jaren als de dood dat het daadwerkelijk ging gebeuren. Je ziet nu ook dat de regeringsleiders al rustig aan hun taalgebruik (moeten) aanpassen, die begrijpen dat zij gewoon met het VK moeten gaan samenwerken in de toekomst.
Ben benieuwd.

• #5.779
De gewone man, ik weet niet of die nou moet juichen. UK kan bepaalde zaken aantrekkelijker maken nu EU minder bemoeienis heeft met belastingen, richtlijnen, wet en regelgeving, zwakkere pond kan leiden tot hogere export etc.

Aan de andere kant; tariefvrije handel met EU zal UK niet meer van profiteren, men zal meer belasting moeten betalen en douanekosten tenzij akkoorden worden gesloten. Door onzekerheden kunnen bedrijven stoppen met investeren. Dan nog tal van andere aspecten die het moeilijk kunnen maken om goede werknemers aan te trekken, vergunningen visum etc.

Laatst bewerkt:
Deze mening betreffende de Brexit is onverandert geweest dus inlijsten zal niet nodig zijn.

Maar we gaan het zien. Juist omdat vele politici zoals Rutte hebben gezegd dat een Brexit heel slecht zal zijn voor de Britten, sterkt dit mij juist in mijn overtuiging dat dit het beste is dat de Britten momenteel kan overkomen.

Meestal als je wilt weten wat goed is voor de burger,dan moet je Ruttes uitspraken 180 graden draaien.

Dat staat inderdaad altijd lijnrecht tegenover de belangen van meneer zelf, omdat EU.

Ik denk ook dat de UK hier wel bij zal varen, maar laat ze het eerst maar even succesvol afronden nu. De Britten betaalde geloof ik ook het meeste geld aan de EU, geen wonder dat die er dan ook als eerste uit willen. Als het een succes wordt, volgen er meer landen.

Terug
Naar boven