ik ken Timmermans niet persoonlijk, ik wens de beste man een prettige kerst en een fantastisch 2020.
Over Brexit en het mogelijk volgen van andere exiteers;
Uit het officiële onderzoek dat het CPB heeft laten uitvoeren
Ik ben daar persoonlijk niet blij mee, maar goed, je kan natuurijk andere voorkeuren hebben.
Je moet je ook beseffen dat de EU ook onlosmakelijk verbonden is met de Europese Monetaire Unie en het verlaten hiervan gevolgen heeft voor de waarde van onze Euro. Wat op die beurt weer gevolgen heeft voor onze handelspositie ten opzichte van andere zones.
Dat het voor ons niet goed uit pakt mag duidelijk zijn. Als je met 20 man in de kroeg staat waarvan 5 man de inleg van de pot voorziet en 5 anderen het hardste zuipen dan ga je er op achteruit als 1 van de 5 mede inleggers vertrekt. De waarde van de pot zakt 20%, onze inleg moet omhoog met 25% en we zijn met 4 man voor 19 aan het betalen. Meer risico etc. We moeten blij zijn voor de Britten voor hen is het een overwinning en zij zijn de koplopers.
Engeland wordt natuurlijk alles onmogelijk gemaakt. Engeland moet worden gestraft en als voorbeeld dienen wat de negatieve gevolgen zijn van een EXIT. Maar de Britten zullen lachen. Uiteindelijk interesseert helemaal niemand die Brexit en gaan ze gewoon lekker handelen, want onder de streep wilt iedereen geld verdienen en worden de dealtjes al lang gemaakt. Prima om 25 nieuwe handelsverdragen te sluiten, dat is 25x grote kans op winst tov huidige deal. Tenminste als je een baas als Trump zou hebben die de zaken voor je regelt en niet weer een zwakkeling. Sowieso gaat POTUS een mooie deal sluiten met de UK om de wereld om te laten zien dat de EU verlaten helemaal zo gek niet is. Wederom zal Trump zich bewijzen als een van de grote verzetshelden in de wereld geschiedenis. Daar ben ik van overtuigd.
Even een zijspoor en herhaling van mijn eerder gepreek. Maar ik pleit wel voor een andere strategie vanuit rechts om de groei van populisme te waarborgen. Binnen een partij als FvD moet ook zeker een en ander veranderen dat zal ik niet ontkennen.
Cognitieve dissonantie heerst onder linkse mensen omdat de werkelijkheid niet strookt met hun emoties. Cijfers en logica liggen niet in lijn met het gevoel. Dit geeft woede en frictie waardoor linkse mensen zich snellr verlagen tot demonisering en spelen op de persoon. Links draait veel op emotie. Weinig kennen of snaplen de cijfers binnen idealistisch links. VVD gebruikt dat naïeve fanatisme en de ‘eco anxiety’ en ‘climate depression’ om de zakken te legen van de belastingbetaler. Zie oplopende lasten. Tegenspraak wordt door naïef links gedemoniseerd. Zo houden zij macht over de media en over wat ‘goed’ en wat ‘slecht’ is. Daar moeten we van leren als rechtse mensen. Natuurlijk speelt rechts ook op de man maar niet in de orde van grootte zoals links dat doet.
Rechtse mensen hebben minder cognitieve dissonantie. Zij hebben werkelijkheid en feiten die in lijn liggen met hun overtuigingen en derhalve redeneren zij over het algemeen dat linkse mensen goede mensen zijn met verkeerde ideeën die voort komen uit gebrek aan kennis en helder denken. Linkse mensen staan daar anders in. Zij denken dat rechtse mensen slecht van bedoeling en zelfs karakter zijn en dat het gerechtvaardigd is hen het leven moeilijk tot onmogelijk te maken. Demonisering komt voort uit haat en dat is het resultaat van interne frictie.
Ik denk dat het goed zou zijn als rechts wat meer in de aanval gaat en wat leert van linkse succesvolle strategie uit het aloude ‘rules for radicals’. Rechts moet harder hameren op de boodschap dat er bloed kleeft aan de handen van linkse mensen. De overheid geeft niets om duurzaamheid en het hele pakket aan klimaatmaatregelen is enkel symboolpolitiek en verkapte nivellering. Een 1-2tje tussen Klaver en Rutte. Linkse idealen die rechtse zakken vullen. Klaver en zijn horde volgelingen en klimaatspijbelaars zijn mensen met kwade zin: zij eisen dat er nog meer geld weg getrokken wordt bij zorg, onderwijs, justitie, en Jan Modaal die werkt in de zorg en met een burnout thuis zit. Links wilt meer, meer, meer en het begint zijn tol te eisen.
Een euro kan maar 1x worden uitgegeven en het geld moet worden opgehoest. Dat wordt betaald door mensen die zich een burnout in werken om net rond te kunnen komen. Denk niet dat de top 1% deze bodemloze put van warmtepompen en warmtedaken betaald. Groenlinks of VVD of D66 stemmen of iedrrr partij van ‘globalisten’ (= klimaat, immigratie en EU) en spijbelen voor klimaat getuigd van een totaal gebrek aan kennis en realiteitszin. Wie zich inleest, de techniek begrijpt en de grote getallen en nóg steeds meer geld wilt verplaatsen naar klimaatmaatregelen toont als persoon kwade wil. Als je je anno 2019 nog steeds hard maakt voor meer uitgaven aan klimaatbeleid, immigratie en EU terwijl onze ouderen tot hun enkels in de stront staan ben jij ‘literally Hitler’. Niet Trump is slecht. Niet rechtse stemmers zijn racisten, seksisten en xenofoben. Het zijn linkse stemmers die institutioneel seksisme en racisme invoeren (vrouwen en diversiteitsquota) en die onze zorg, scholing en sociale zekerheid ondergeschikt stellen aan de belangen van grote installatiebedrijven. Hier moet de campagne op gevoerd gaan worden en dan zullen we in Nederland dezelfde resultaten boeken als Engeland.