AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Vind het wel knap dat de EU tot op de dag van vandaag het frame vast kan blijven houden dat het vooral nadelig zal zijn voor het VK. Waren de afgelopen jaren als de dood dat het daadwerkelijk ging gebeuren. Je ziet nu ook dat de regeringsleiders al rustig aan hun taalgebruik (moeten) aanpassen, die begrijpen dat zij gewoon met het VK moeten gaan samenwerken in de toekomst.
Ben benieuwd.
Ze zijn als de dood omdat ze macht kwijtraken. Het veenbrandje dat in Europa woedt kan een flinke inferno worden wanneer de burger gaat zien dat ze al die tijd voorgelogen zijn en de EU-maatregelen te drastisch zullen worden. Mijn voorspelling is dat de Britten slechts de eerste uittreders zullen zijn. Het is slechts wachten op de volgende recessie en dan stort het kaartenhuis in.

Ik sprak laatst een Britse paardenhandelaar uit de buurt van Manchester. Doet veel zaken met Nederlandse en Duitse particulieren en bedrijven. Hij vertelde dat hij er serieus over nadacht om te emigreren naar Ierland, omdat hij zijn handel in rook op zag gaan door de brexit. Zijn vader was Iers dus mocht de Ierse nationaliteit gewoon aanvragen, en zijn vrouw evenzo. Mijn inschatting is dat landen als Ierland gaan profiteren van de brexit, en dat gun ik ze ook.

vind het nog even spannend hoe het afloopt met Schotland.

Ze zijn als de dood omdat ze macht kwijtraken. Het veenbrandje dat in Europa woedt kan een flinke inferno worden wanneer de burger gaat zien dat ze al die tijd voorgelogen zijn en de EU-maatregelen te drastisch zullen worden. Mijn voorspelling is dat de Britten slechts de eerste uittreders zullen zijn. Het is slechts wachten op de volgende recessie en dan stort het kaartenhuis in.

Het is te hopen dat de zuidelijke landen inderdaad het vuur flink aanwakkeren, maar het grootste probleem zit hem nog in het feit dat noordwest » zuid en zuidwest nagenoeg compleet financiert en wij hebben die cohones en bijbehorend temperament niet om dat vuur voor onszelf aan te wakkeren.

Zeker. Ik denk niet dat het als een dominospel zal omvallen aangezien de meesten de situatie in het VK wel even zullen aankijken. Aan de andere kant is er al zoveel anti-EU sentiment in geheel Europa dat het straks opeens erg snel kan gaan. Een superstaat waarin de cultuurverschillen zo groot zijn houdt gewoon geen stand.
EU komt eigenlijk gewoon over als een narcistische ex die maar blijft schreeuwen dat je nooit meer iemand zult vinden als zij.

Zeker. Ik denk niet dat het als een dominospel zal omvallen aangezien de meesten de situatie in het VK wel even zullen aankijken. Aan de andere kant is er al zoveel anti-EU sentiment in geheel Europa dat het straks opeens erg snel kan gaan. Een superstaat waarin de cultuurverschillen zo groot zijn houdt gewoon geen stand.
EU komt eigenlijk gewoon over als een narcistische ex die maar blijft schreeuwen dat je nooit meer iemand zult vinden als zij.

Ik hoop dat je gelijk hebt, narcisten graven vaak hun eigen graf namelijk en zijn voor 99,9% erg voorspelbaar.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.786
EU is het grootste handelsblok ter wereld. Je onttrekken aan het vrij te kunnen handelen van tarieven binnen dat blok is op papier onverstandig. Rutte kan je misschien veel verwijten maar daarin heeft hij echt wel een belangrijk punt.

EU is het grootste handelsblok ter wereld. Je onttrekken aan het vrij te kunnen handelen van tarieven binnen dat blok is op papier onverstandig. Rutte kan je misschien veel verwijten maar daarin heeft hij echt wel een belangrijk punt.
Want die handel was er vroeger niet? De standaard leugen die men standaard te horen krijgt, dat er zonder die moloch in Brussel geen vrije handel mogelijk is.

Toch wel vreemd dat we vrije handel met Zwitserland en Noorwegen hebben, terwijl ze geen lid zijn.

En stel meerdere landen stappen uit de EU, dan moeten ze wel een vrijhandels akkoord aangaan anders is het voor de EU zowel economische als politieke zelfmoord.

Want die handel was er vroeger niet? De standaard leugen die men standaard te horen krijgt, dat er zonder die moloch in Brussel geen vrije handel mogelijk is.

Toch wel vreemd dat we vrije handel met Zwitserland en Noorwegen hebben, terwijl ze geen lid zijn.

Je kunt natuurlijk prima afspraken maken als land, met andere landen e.d. Inderdaad een non argument imo.

Het mooie aan dit soort taferelen is dat alle objectieve schijn van de media meteen verdwijnt. Ik zit naar de BBC te kijken en er werd gewoon gezegd dat deze uitslag 'horrific' is.

Of deze die nu net wordt gezegd: "antisemitism was a big driver in what happened last night". Antisemitisme? Hoe verzin je het. Corbyn was een muslimlover. Alles behalve een jewlover.

Er werd net ook gevraagd hoe het komt dat de UK economy opeens een boost heeft gekregen sinds de uitslag. Volgens 'experts' kwam dit niet door de brexit, maar omdat er nu eindelijk duidelijkheid is. Jaja..

• Like
Waarderingen: Vonk
  • #5.790
Zwitserland heeft een model dat gebaseerd is op bilaterale basis maar dient zich nog altijd te houden aan wat EU wilt, anders worden ze verstoten van de interne vrije markt. In feite heeft Zwitserland geen "deal" maar iets van 120 bilaterale overeenkomsten met de EU. De EU maakt uit waar Zwitserland aan moet voldoen voor de toegang tot de interne markt en Zwitserland heeft maar zeer beperkte toegang tot besprekingen die leiden tot wetgeving, zogezegd niet of nauwelijks aan de tafel waar besluitvorming plaatsvindt. Zwitserland zegt zelf ook dat ze met deze belemmeringen in het economisch nadeel zijn. Zoals het gaat in Zwitserland is niet toepasbaar op UK. De belangrijkste sector in UK is de financiele dienstverlening. UK kon deze diensten altijd aanbieden in de EU zonder activiteiten te (moeten) verplaatsen naar andere landen. Zwitserland wilde dat ook, EU heeft het ze nooit gegeven. Mede hierom zitten de grote zakenbanken niet in Zwitserland zelf maar in Londen. Wanneer UK dezelfde deal als Zwitserland zou krijgen, als, dan zullen ze ook de zakenbanken gaan verplaatsen naar buiten de UK.

Veel brexit aanhangers zijn niet meer ongebreideld enthousiast over het Zwitserse model omdat het praktisch onmogelijk is om volledige toegang tot de interne markt te krijgen zonder in te stemmen met het vrije verkeer van mensen. Dit model zal ongetwijfeld de invloed van UK binnen het handelsblok verminderen. Ze willen volgens mij ook geen model zoals Noorwegen kent, die vinden ze nog onaantrekkelijker. En dus zal het er toch denk ik op uit gaan draaien dat de EU gaat bepalen waar UK aan moet voldoen qua richtlijnen anders geen toegang. EU wil namelijk geenszins opnieuw een model zoals de Zwitsers hebben. Zwitserland is overigens nooit vertrokken en dat onderhandelen heeft al jaren geduurd. Het lijkt de EU er ook alles aan gelegen om geen goede deal te geven aan UK want dan krijg je andere landen die het ook interessant gaan vinden. Daar hebben EU-lidstaten helemaal geen zin in, is de verwachting. UK kan straks vrij onderhandelen met bijvoorbeeld landen als China over handelsovereenkomsten, maar over het algemeen krijg je eerder een goede deal als je de onderhandelingen doet vanuit een blok met 500 miljoen mensen en de grootste economie ter wereld. Zwitserland is hier een goed voorbeeld van, die hebben geen evenwichtige deal kunnen maken met China.

ik ken Timmermans niet persoonlijk, ik wens de beste man een prettige kerst en een fantastisch 2020.

Over Brexit en het mogelijk volgen van andere exiteers;

Uit het officiële onderzoek dat het CPB heeft laten uitvoeren

Ik ben daar persoonlijk niet blij mee, maar goed, je kan natuurijk andere voorkeuren hebben.

Je moet je ook beseffen dat de EU ook onlosmakelijk verbonden is met de Europese Monetaire Unie en het verlaten hiervan gevolgen heeft voor de waarde van onze Euro. Wat op die beurt weer gevolgen heeft voor onze handelspositie ten opzichte van andere zones.

Dat het voor ons niet goed uit pakt mag duidelijk zijn. Als je met 20 man in de kroeg staat waarvan 5 man de inleg van de pot voorziet en 5 anderen het hardste zuipen dan ga je er op achteruit als 1 van de 5 mede inleggers vertrekt. De waarde van de pot zakt 20%, onze inleg moet omhoog met 25% en we zijn met 4 man voor 19 aan het betalen. Meer risico etc. We moeten blij zijn voor de Britten voor hen is het een overwinning en zij zijn de koplopers.

Engeland wordt natuurlijk alles onmogelijk gemaakt. Engeland moet worden gestraft en als voorbeeld dienen wat de negatieve gevolgen zijn van een EXIT. Maar de Britten zullen lachen. Uiteindelijk interesseert helemaal niemand die Brexit en gaan ze gewoon lekker handelen, want onder de streep wilt iedereen geld verdienen en worden de dealtjes al lang gemaakt. Prima om 25 nieuwe handelsverdragen te sluiten, dat is 25x grote kans op winst tov huidige deal. Tenminste als je een baas als Trump zou hebben die de zaken voor je regelt en niet weer een zwakkeling. Sowieso gaat POTUS een mooie deal sluiten met de UK om de wereld om te laten zien dat de EU verlaten helemaal zo gek niet is. Wederom zal Trump zich bewijzen als een van de grote verzetshelden in de wereld geschiedenis. Daar ben ik van overtuigd.

Even een zijspoor en herhaling van mijn eerder gepreek. Maar ik pleit wel voor een andere strategie vanuit rechts om de groei van populisme te waarborgen. Binnen een partij als FvD moet ook zeker een en ander veranderen dat zal ik niet ontkennen.

Cognitieve dissonantie heerst onder linkse mensen omdat de werkelijkheid niet strookt met hun emoties. Cijfers en logica liggen niet in lijn met het gevoel. Dit geeft woede en frictie waardoor linkse mensen zich snellr verlagen tot demonisering en spelen op de persoon. Links draait veel op emotie. Weinig kennen of snaplen de cijfers binnen idealistisch links. VVD gebruikt dat naïeve fanatisme en de ‘eco anxiety’ en ‘climate depression’ om de zakken te legen van de belastingbetaler. Zie oplopende lasten. Tegenspraak wordt door naïef links gedemoniseerd. Zo houden zij macht over de media en over wat ‘goed’ en wat ‘slecht’ is. Daar moeten we van leren als rechtse mensen. Natuurlijk speelt rechts ook op de man maar niet in de orde van grootte zoals links dat doet.

Rechtse mensen hebben minder cognitieve dissonantie. Zij hebben werkelijkheid en feiten die in lijn liggen met hun overtuigingen en derhalve redeneren zij over het algemeen dat linkse mensen goede mensen zijn met verkeerde ideeën die voort komen uit gebrek aan kennis en helder denken. Linkse mensen staan daar anders in. Zij denken dat rechtse mensen slecht van bedoeling en zelfs karakter zijn en dat het gerechtvaardigd is hen het leven moeilijk tot onmogelijk te maken. Demonisering komt voort uit haat en dat is het resultaat van interne frictie.

Ik denk dat het goed zou zijn als rechts wat meer in de aanval gaat en wat leert van linkse succesvolle strategie uit het aloude ‘rules for radicals’. Rechts moet harder hameren op de boodschap dat er bloed kleeft aan de handen van linkse mensen. De overheid geeft niets om duurzaamheid en het hele pakket aan klimaatmaatregelen is enkel symboolpolitiek en verkapte nivellering. Een 1-2tje tussen Klaver en Rutte. Linkse idealen die rechtse zakken vullen. Klaver en zijn horde volgelingen en klimaatspijbelaars zijn mensen met kwade zin: zij eisen dat er nog meer geld weg getrokken wordt bij zorg, onderwijs, justitie, en Jan Modaal die werkt in de zorg en met een burnout thuis zit. Links wilt meer, meer, meer en het begint zijn tol te eisen.

Een euro kan maar 1x worden uitgegeven en het geld moet worden opgehoest. Dat wordt betaald door mensen die zich een burnout in werken om net rond te kunnen komen. Denk niet dat de top 1% deze bodemloze put van warmtepompen en warmtedaken betaald. Groenlinks of VVD of D66 stemmen of iedrrr partij van ‘globalisten’ (= klimaat, immigratie en EU) en spijbelen voor klimaat getuigd van een totaal gebrek aan kennis en realiteitszin. Wie zich inleest, de techniek begrijpt en de grote getallen en nóg steeds meer geld wilt verplaatsen naar klimaatmaatregelen toont als persoon kwade wil. Als je je anno 2019 nog steeds hard maakt voor meer uitgaven aan klimaatbeleid, immigratie en EU terwijl onze ouderen tot hun enkels in de stront staan ben jij ‘literally Hitler’. Niet Trump is slecht. Niet rechtse stemmers zijn racisten, seksisten en xenofoben. Het zijn linkse stemmers die institutioneel seksisme en racisme invoeren (vrouwen en diversiteitsquota) en die onze zorg, scholing en sociale zekerheid ondergeschikt stellen aan de belangen van grote installatiebedrijven. Hier moet de campagne op gevoerd gaan worden en dan zullen we in Nederland dezelfde resultaten boeken als Engeland.

Dat het voor ons niet goed uit pakt mag duidelijk zijn. Als je met 20 man in de kroeg staat waarvan 5 man de inleg van de pot voorziet en 5 anderen het hardste zuipen dan ga je er op achteruit als 1 van de 5 mede inleggers vertrekt. De waarde van de pot zakt 20%, onze inleg moet omhoog met 25% en we zijn met 4 man voor 19 aan het betalen. Meer risico etc. We moeten blij zijn voor de Britten voor hen is het een overwinning en zij zijn de koplopers.

Engeland wordt natuurlijk alles onmogelijk gemaakt. Engeland moet worden gestraft en als voorbeeld dienen wat de negatieve gevolgen zijn van een EXIT. Maar de Britten zullen lachen. Uiteindelijk interesseert helemaal niemand die Brexit en gaan ze gewoon lekker handelen, want onder de streep wilt iedereen geld verdienen en worden de dealtjes al lang gemaakt. Prima om 25 nieuwe handelsverdragen te sluiten, dat is 25x grote kans op winst tov huidige deal. Tenminste als je een baas als Trump zou hebben die de zaken voor je regelt en niet weer een zwakkeling. Sowieso gaat POTUS een mooie deal sluiten met de UK om de wereld om te laten zien dat de EU verlaten helemaal zo gek niet is. Wederom zal Trump zich bewijzen als een van de grote verzetshelden in de wereld geschiedenis. Daar ben ik van overtuigd.

Even een zijspoor en herhaling van mijn eerder gepreek. Maar ik pleit wel voor een andere strategie vanuit rechts om de groei van populisme te waarborgen. Binnen een partij als FvD moet ook zeker een en ander veranderen dat zal ik niet ontkennen.

Cognitieve dissonantie heerst onder linkse mensen omdat de werkelijkheid niet strookt met hun emoties. Cijfers en logica liggen niet in lijn met het gevoel. Dit geeft woede en frictie waardoor linkse mensen zich snellr verlagen tot demonisering en spelen op de persoon. Links draait veel op emotie. Weinig kennen of snaplen de cijfers binnen idealistisch links. VVD gebruikt dat naïeve fanatisme en de ‘eco anxiety’ en ‘climate depression’ om de zakken te legen van de belastingbetaler. Zie oplopende lasten. Tegenspraak wordt door naïef links gedemoniseerd. Zo houden zij macht over de media en over wat ‘goed’ en wat ‘slecht’ is. Daar moeten we van leren als rechtse mensen. Natuurlijk speelt rechts ook op de man maar niet in de orde van grootte zoals links dat doet.

Rechtse mensen hebben minder cognitieve dissonantie. Zij hebben werkelijkheid en feiten die in lijn liggen met hun overtuigingen en derhalve redeneren zij over het algemeen dat linkse mensen goede mensen zijn met verkeerde ideeën die voort komen uit gebrek aan kennis en helder denken. Linkse mensen staan daar anders in. Zij denken dat rechtse mensen slecht van bedoeling en zelfs karakter zijn en dat het gerechtvaardigd is hen het leven moeilijk tot onmogelijk te maken. Demonisering komt voort uit haat en dat is het resultaat van interne frictie.

De stille meerderheid groeit ondertussen en er ontstaat meer besef over de werkelijkheid, mede dankzij onafhankelijke media dankzij de komst van het internet. Ik denk echter dat het goed zou zijn als rechts wat meer in de aanval gaat en wat leert van linkse succesvolle strategie uit het aloude ‘rules for radicals’.

Rechts moet harder hameren op de boodschap dat er bloed kleeft aan de handen van linkse mensen. De overheid geeft niets om duurzaamheid en het hele pakket aan klimaatmaatregelen is enkel symboolpolitiek en verkapte nivellering. Een 1-2tje tussen Klaver en Rutte. Linkse idealen die rechtse zakken vullen. Klaver en zijn horde volgelingen en klimaatspijbelaars zijn mensen met kwade zin: zij eisen dat er nog meer geld weg getrokken wordt bij zorg, onderwijs, justitie, en Jan Modaal die werkt in de zorg en met een burnout thuis zit. Links wilt meer, meer, meer en het begint zijn tol te eisen.

Een euro kan maar 1x worden uitgegeven en het geld moet worden opgehoest. Dat wordt betaald door mensen die zich een burnout in werken om net rond te kunnen komen. Denk niet dat de top 1% deze bodemloze put van warmtepompen en warmtedaken betaald. Groenlinks of VVD of D66 stemmen of iedrrr partij van ‘globalisten’ (= klimaat, immigratie en EU) en spijbelen voor klimaat getuigd van een totaal gebrek aan kennis en realiteitszin. Wie zich inleest, de techniek begrijpt en de grote getallen en nóg steeds meer geld wilt verplaatsen naar klimaatmaatregelen toont als persoon kwade wil.

Rechts moet dit frame benutten: Als je na confrontatie met de feiten nog steeds achter Klaver aan loopt dan ben je moedwillig onze maatschappij aan het verloederen. Denk niet dat er geen mensen zijn die daar de prijs voor betalen. Als je je anno 2019 nog steeds hard maakt voor meer uitgaven aan klimaatbeleid, immigratie en EU terwijl onze ouderen tot hun enkels in de stront staan ben jij ‘literally Hitler’. Niet Trump is slecht. Niet rechtse stemmers zijn racisten, seksisten en xenofoben. Het zijn linkse stemmers die institutioneel seksisme en racisme invoeren (vrouwen en diversiteitsquota) en die onze zorg, scholing en sociale zekerheid ondergeschikt stellen aan de belangen van grote installatiebedrijven. Hier moet de campagne op gevoerd gaan worden en dan zullen we in Nederland dezelfde resultaten boeken als Engeland.
Dat jij nog geen partij opgericht hebt.

Dat jij nog geen partij opgericht hebt.

Zou wel actief willen zijn voor FvD maar wel achter de schermen. Demonisering blijft een feit en te veel associatie met de partij kan je sociale en werkleven aardig belemmeren.

Maar lijkt me zeker leuk mee te werken dit frame te draaien zoals omschreven.

Ik heb wel begrepen dat FvD problematisch is qua mogelijkheden voor vrijwillige inzet en dat is natuurlijk waar de kritiek vanuit links niet altijd ongegrond is. We zien wel hoe een en ander zich ontwikkeld. Uiteindelijk is politiek fascinerend maar ook veel negatieve energie denk ik.

• #5.794
Ik heb wel begrepen dat FvD problematisch is qua mogelijkheden voor vrijwillige inzet en dat is natuurlijk waar de kritiek vanuit links niet altijd ongegrond is.
Ze dulden geen meedenken, je moet doen. Tot zover de democratie, die ontbreekt. Dat is volgens mij ook terechte kritiek. TB heeft vanaf het begin kritiek op "het kartel" maar bouwt gestaag aan zijn eigen kartel, zonder tot dusver echte inmenging van leden.

Ze dulden geen meedenken, je moet doen. Tot zover de democratie, die ontbreekt. Dat is volgens mij ook terechte kritiek. TB heeft vanaf het begin kritiek op "het kartel" maar bouwt gestaag aan zijn eigen kartel, zonder tot dusver echte inmenging van leden.

Ja dit lijkt inderdaad wel zo te zijn. Het is de vraag of dit ten behoeven van gecontroleerde groei is of het een one man show als PVV gaat worden,

Thierry is zeker op een maak of breek punt denk ik en komende jaar zal het duidelijk maken. Maar dat is zeker een probleempunt,

Het is denk ik de keerzijde van de medaille. Je hebt een persoon als TB nodig om de kar te trekken. Maar je moet hem wel in het gareel kunnen houden.

• #5.796
Vraagje: ben jij voorstander van een Nexit of niet? Gewoon uit interesse.
Lastige vraag.

In beginsel denk ik dat een EU heel goed kan zijn, maar de EU zoals vele organisaties is gericht op het vergroten van de eigen machtspositie. Ook vind ik dat ze zich met de verkeerde dingen bezig houden of op de verkeerde manier.

Je zou kunnen zeggen dat ik er t/m de EEG wel voor warmliep, maar dat de liefde met de EU wat bekoelt is. De dingen die ze moeten regelen (buitengrenzen) regelen ze niet of slecht, de euro is slecht voor noord en zuid, en we zijn langzaamaan onderweg naar een Superstaat waar ik niet op zit te wachten. Het landbouwbeleid kan men ook maar niet veranderen en is belachelijk.

Ze maken nooit de huidige beloften waar, maar het antwoord bij ieder probleem of crisis is altijd meer EU.

Aan de andere kant denk ik dat een Nexit heel veel pijn gaat doen. Nederland is toch vooral een doorvoerland en economisch een provincie van Duitsland.

Handelsverdragen van de EU zijn altijd compromissen, NL kan heel andere belangen hebben dan Frankrijk als het bijvoorbeeld over kaas gaat, maar dat betekent niet dat NL zonder EU per definitie betere verdragen zou krijgen.

Hoe meer Superstaat en hoe meer niet waarmaken des te meer ik op het punt kom dat alles beter is dan de EU.

En jij?

En jullie?

Laatst bewerkt:
  • #5.800
Corbyn heeft ook beloften gedaan zonder financiële onderbouwing daar is ie ook op gepakt, bovendien was hij onduidelijk in wat ie nu eigenlijk wel wilde, dat heeft m ook flink gekost.
Dat klopt, wilde geen stelling nemen. Boris stond tegenover hem met praktisch 0 inhoud. Het is een slimme snelle grappige man maar wat hij nou allemaal wilt en vooral hoe, geen flauw idee. Misschien de verkeerde kanalen gevolgd.

Terug
Naar boven