Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Hem, de partij, wordt antisemitisme aangewreven.

https://www.nytimes.com/2019/12/12/opinion/uk-elections.html
Zoals je eigenlijk overal bij links ziet, maar ach en wee als er een keer een rechts iemand iets zegt over de enorme invloed van een individu als Soros.

Er zijn laatst met veel tamtam een aantal Joodse Labourleden opgestapt vanwege het enorme antisemitisme in die partij en de weigering daar iets aan te doen.

EDIT: Corbyn is gewoon een Marxist, die heeft helemaal niets met religie.

Laatst bewerkt:
Zwitserland heeft een model dat gebaseerd is op bilaterale basis maar dient zich nog altijd te houden aan wat EU wilt, anders worden ze verstoten van de interne vrije markt. In feite heeft Zwitserland geen "deal" maar iets van 120 bilaterale overeenkomsten met de EU. De EU maakt uit waar Zwitserland aan moet voldoen voor de toegang tot de interne markt en Zwitserland heeft maar zeer beperkte toegang tot besprekingen die leiden tot wetgeving, zogezegd niet of nauwelijks aan de tafel waar besluitvorming plaatsvindt. Zwitserland zegt zelf ook dat ze met deze belemmeringen in het economisch nadeel zijn. Zoals het gaat in Zwitserland is niet toepasbaar op UK. De belangrijkste sector in UK is de financiele dienstverlening. UK kon deze diensten altijd aanbieden in de EU zonder activiteiten te (moeten) verplaatsen naar andere landen. Zwitserland wilde dat ook, EU heeft het ze nooit gegeven. Mede hierom zitten de grote zakenbanken niet in Zwitserland zelf maar in Londen. Wanneer UK dezelfde deal als Zwitserland zou krijgen, als, dan zullen ze ook de zakenbanken gaan verplaatsen naar buiten de UK.

Veel brexit aanhangers zijn niet meer ongebreideld enthousiast over het Zwitserse model omdat het praktisch onmogelijk is om volledige toegang tot de interne markt te krijgen zonder in te stemmen met het vrije verkeer van mensen. Dit model zal ongetwijfeld de invloed van UK binnen het handelsblok verminderen. Ze willen volgens mij ook geen model zoals Noorwegen kent, die vinden ze nog onaantrekkelijker. En dus zal het er toch denk ik op uit gaan draaien dat de EU gaat bepalen waar UK aan moet voldoen qua richtlijnen anders geen toegang. EU wil namelijk geenszins opnieuw een model zoals de Zwitsers hebben. Zwitserland is overigens nooit vertrokken en dat onderhandelen heeft al jaren geduurd. Het lijkt de EU er ook alles aan gelegen om geen goede deal te geven aan UK want dan krijg je andere landen die het ook interessant gaan vinden. Daar hebben EU-lidstaten helemaal geen zin in, is de verwachting. UK kan straks vrij onderhandelen met bijvoorbeeld landen als China over handelsovereenkomsten, maar over het algemeen krijg je eerder een goede deal als je de onderhandelingen doet vanuit een blok met 500 miljoen mensen en de grootste economie ter wereld. Zwitserland is hier een goed voorbeeld van, die hebben geen evenwichtige deal kunnen maken met China.

Interessant. Maar UK is wel 5e economie van de wereld en zal op steun kunnen rekenen van de grootste economie ter wereld: USA.

Duitsland en Frankrijk zullen druk zetten maar uiteindelijk denk ik dat de EU niet de invloed op UK kan uitoefenen zoals het met Zwitserland doet.

Ik denk dus dat je gelijk hebt dat je met 500 miljoen mensen beter kan onderhandelen, maar dat is theoretisch. EU is geen gelijkgestemd blok met krachtige onderhandelingsvaardigheden zo lijkt het. In welk opzicht heeft de EU de betere deals tov wereldmachten als USA, China etc.

Wat is jouw kijk op het onderhandelen van Trump? Zijn keuzes mbt Navo, klimaatakkoord en de handelsoorlog met China?

Ik denk toch dat Trump de belangen van USA beter behartigd dan een Obama deed. Europa behandeld Trump op een manier die totaal niet gerechtvaardigd is adhv onze invloed. Mooi ook dat Trump troepen terug trekt en eist dat de rekening voor Navo betaald wordt.

Als je een sterke leider in UK hebt zoals USA dat heeft dan kan je toch verwachten dat ze financieel voordelen gaan behalen door de Brexit lijkt mij.

• Like
Waarderingen: Vonk
Ik sprak laatst een Britse paardenhandelaar uit de buurt van Manchester. Doet veel zaken met Nederlandse en Duitse particulieren en bedrijven. Hij vertelde dat hij er serieus over nadacht om te emigreren naar Ierland, omdat hij zijn handel in rook op zag gaan door de brexit. Zijn vader was Iers dus mocht de Ierse nationaliteit gewoon aanvragen, en zijn vrouw evenzo. Mijn inschatting is dat landen als Ierland gaan profiteren van de brexit, en dat gun ik ze ook.

vind het nog even spannend hoe het afloopt met Schotland.
Landbouwsubsidies, spelen die voor hem, al dan niet indirect nog een rol?

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.805
Wat is jouw kijk op het onderhandelen van Trump? Zijn keuzes mbt Navo, klimaatakkoord en de handelsoorlog met China?
Volgens mij zal China voor het dubbele aan landbouwproducten gaan importeren in vergelijking met de hoogte voorafgaand aan de handelsoorlog in 2017, in ruil daarvoor schrapt VS heffingen. Ook zal er een breder handelsverdrag komen de zgn. fase-1 deal. Uitstel van heffingen lijken ondenkbaar met de verkiezingen volgend jaar. De tactiek van Trump is best tactisch maar ook risicovol geweest, China had ook helemaal weg kunnen lopen en dan kan je wachten op wie elkaar het meest pijn wilt doen. Het is alom bekend dat China de onderhandelingen heel hard speelt, Trump heeft laten zien dat hij in ieder geval spanning aankan. Ik weet niet in hoeverre de consument in de VS de dupe zal worden/ is geweest. Beide partijen zijn nu bereid om akkoorden te gaan sluiten.

Wat het met Trump lijkt is dat zijn tegenstanders eigenlijk niet goed kunnen peilen waartoe hij in staat is en of er wel mensen zijn die hij voldoende tolereert om hem te begeleiden, voor je het weet ontslaat hij ze. Dat maakt hem een lastige partner qua onderhandelen. Hij gebruikt twitter ook om kracht bij te zetten. Velen lachen om Trump en zijn tweets, dat is hen ook gegund en overigens weleens te begrijpen, maar als Trump ergens op zint en begint te twitteren heeft hij wel alle aandacht. Zonder filter van welke media dan ook. Totaal anders dan voorganger of collega's. Qua Navo en de bijdragen van landen heeft hij gewoon gelijk. Wel ben ik niet zo fan van Navo. De expansiedrift van de EU i.s.m de Navo is gevaarlijk. In '45 werd de Navo opgericht uit veiligheid voor de expansiedrift van Rusland, de sovjet- unie is inmiddels verdwenen maar de Navo niet. De bestaansreden van toen is niet meer van toepassing. Amerika gebruikt de Navo om zowel op geopolitiek als economisch vlak doelen te verwezenlijken. Is gewoon een reserveleger.

• #5.806

• #5.807

• #5.808

Aardig.

Want die handel was er vroeger niet? De standaard leugen die men standaard te horen krijgt, dat er zonder die moloch in Brussel geen vrije handel mogelijk is.

Toch wel vreemd dat we vrije handel met Zwitserland en Noorwegen hebben, terwijl ze geen lid zijn.

En stel meerdere landen stappen uit de EU, dan moeten ze wel een vrijhandels akkoord aangaan anders is het voor de EU zowel economische als politieke zelfmoord.

En die landen doen het ook economisch nog eens fantastisch. Beide erg fijne landen om te wonen in het bijzonder Zwitserland. Die lui komen nog op voor dr cultuur.

• #5.811
Toch ook jaren met 60 duizend buitenlanders. Kwart vd totale bevolking komt van buiten Zwitserland. Noorwegen is het 20%.

Ik vind dit wel beetje kul. De gematigde Nederlander stemt gewoon FvD:
- minder immigratie (nee geen ‘racisten’)
- minder klimaatmaatregelen (nee geen ‘klimaatontkenner’)
- minder eu (geen nexit maar geloof mij nog 5-10 jaar en daar is ook draagvlak voor)

De gematigde Nederlander houdt wijselijk zijn mond dicht want als hij een van deze punten benoemd voor hij door linkse schreeuwers weg gezets als racist, fascist en xenofoob.

En wie gaat dit betalen?

De Brexit is belangrijker dan de ECR. Ook buiten EU is ECR deelname mogelijk.

En dat leraren verhaal sorry maar dat heeft echt niets met elkaar te maken. Thierry pleit voor beter onderwijs, dat is dus onder ander weg met die domme indoctrinatie en leraren gewoon het gematigde verhaal laten vertellen: de waarheid.

Laatst bewerkt:
  • #5.815
Ik vind dit wel beetje kul. De gematigde Nederlander stemt gewoon FvD:
- minder immigratie (nee geen ‘racisten’)
- minder klimaatmaatregelen (nee geen ‘klimaatontkenner’)
- minder eu (geen nexit maar geloof mij nog 5-10 jaar en daar is ook draagvlak voor)

De gematigde Nederlander houdt wijselijk zijn mond dicht want als hij een van deze punten benoemd voor hij door linkse schreeuwers weg gezets als racist, fascist en xenofoob.
Ik denk dat als je links genoeg gaat vanzelf bij meest rechts uitkomt, en vice versa. Zoveel verschillen die niet. Daartussen zit meer gematigdheid.

Ik denk dat als je links genoeg gaat vanzelf bij meest rechts uitkomt, en vice versa. Zoveel verschillen die niet. Daartussen zit meer gematigdheid.

‘Extreem’ of ‘radicaal’ rechts is iedereen die zich publiekelijk uitspreekt tegen linkse hypocrisie, nutteloze maatregelen en vraagtekens zet bij een multiculturele samenleving. Ik zie heel veel verschillen tussen de uiterste. Misschien als je antifa tegenover, ehhh, wie zet je tegenover antifa?

Dan moeten leraren dus de tegenpolen van Thierry worden.

Denk dat het gematigd verhaal aanzienlijk dichter bij Thierry ligt dan de vele andere politici.

Wat maakt hem nou zo extremistisch voor jou dan?

Hij doet zich gewoon zo elitair verheven en alwetend voor terwijl hij steeds meer planken misslaat.

• #5.819
Extreem’ of ‘radicaal’ rechts is iedereen die zich publiekelijk uitspreekt tegen linkse hypocrisie, nutteloze maatregelen en vraagtekens zet bij een multiculturele samenleving.
VVD en CDA (Cu/Sgp) doen dat toch ook. Misschien niet voldoende naar ieders smaak maar ze doen het wel.
Misschien als je antifa tegenover, ehhh, wie zet je tegenover antifa?
Ik zit niet bij de AIVD maar de methoden en structuren vind ik lijken op elkaar, al zal extreem links meer ervaring hebben met organiseren. Uitersten zijn uitersten. Verschillen denk ik minder van elkaar dan met het midden.

Hij doet zich gewoon zo elitair verheven en alwetend voor terwijl hij steeds meer planken misslaat.

Ben ik het niet mee eens. De 2e kamer is volledig visieloos en ik vind het er sterk op lijken dat T zich als enige verdiept op de onderwerpen waar het om gaat. Kijk nou dit even en vertel mij waar hij hier de plank misslaat. Tis toch wel een een groot onderwerp vind ikzelf: Het leger van ons dat maar voor 'vredesoperaties' blijft worden ingezet.

Elitair? Wil jij iemand uit 'de maatschappij' die direct na zijn middelbare school niet afgemaakt te hebben aan het werk is gegaan als minister president hebben? Lijkt me evident dat ons land niet bestuurd moet worden door mensen die geen normale Nederlansche zin kunnen tikken, zoals ik :D

Terug
Naar boven