MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Bezoekers in dit topic

Ik geloof best dat hij daar bijvoorbeeld vervelend heeft lopen doen en heeft lopen zuigen, maar je mag in je eentje in de openbare ruimte demonstreren.

Draadje. Hitlergroet is trouwens met de hand hoger maar ben daarin niet zo thuis, afstand lijkt meer voor de hand liggend.

 
Laatst bewerkt:
Uit alles blijkt telkens weer dat Baudet ondanks zijn academische achtergrond niet in staat is buiten zijn eigen referentiekader te treden. Van een ware intellectueel zou je mogen (moeten) verwachten dat hij / zij wellicht standvastig en rechtlijnig is over de eigen goed onderbouwde politiek-maatschappelijke ideologie maar tegelijkertijd zich genuanceerd kan verplaatsen in die van een ander. Ik geloof dat Baudet een hele slimme vent is met een enorme kennis van zaken op bepaalde gebieden, maar hij begeeft zich sinds de oprichting van FvD steeds meer binnen de engte van zijn eigen politieke ideologie. Alles wat anders denkt en doet is fout, en daar moet ook een waardeoordeel aan opgehangen worden. Ware retorici en polemisten - kwalificaties die hij zichzelf toedicht - zouden zich bijvoorbeeld in hun graf omdraaien bij een tweet als
Hieruit blijkt toch hoe ongeïnformeerd hij maar wat de wereld in slingert en enkel vanuit zijn eigen referentiekader kan redeneren. Hij doet precies hetzelfde waar BLM- en anti-racisme-activisten (terecht) ook van beschuldigd worden: als het binnen je eigen straatje past is alles maar geoorloofd.

Als opiniemaker waardeerde ik hem dan meer. In mijn ogen heeft zijn schreeuwerige anti-establishment houding hem steeds verder in zijn eigen hoek gedreven. Hij kan niet meer terug naar de nieuw-rechtse, redelijk begripvolle maar overtuigde jongeman die hij nog was toen hij regelmatig bij Powned aanschoof en een aantal best goede columns en essays schreef. Hij was scherp, hij was hard, maar hij kon de discussie open en eerlijk aan gaan. Nu loopt 'ie weg en plaatst 'ie domme tweets. De Baudet van vroeger zou zich volgens mij niet selectief verontwaardigd gevoeld hebben en niet alleen vanuit het eigen belang kunnen beredeneren waarom iets goed of fout is.
 
Er ligt een aangifte. Er zijn veel getuigen van een terras. Als de foto in de VK van dat moment is zie je ook een deel. De demonstrant ziet er wel hetzelfde uit op andere foto's.
Bekijk bijlage 495452

“Vier mannen lopen op hem toe: Tom Gorny, Baudets woordvoerder, vraagt Jasper te vertrekken. Dan grijpt een man hem in de nek, een tweede draait zijn arm hard op de rug en zo sjorren ze hem naar de andere kant van het terras dat vol mensen is

Jasper bonkt met zijn hoofd tegen de deur, en tegen de deurbel, roept om politie; Baudets beveiligers duwen hem met zijn gezicht op de grond en houden hem daar totdat de filmopnamen klaar zijn. Het duurt, zeggen getuigen, een kwartier. Jasper verzet zich niet, ‘ik probeerde te deëscaleren’, en staat trillend op.

Op grond van wat?’, roept hij terwijl de beveiligers hem afvoeren – hij denkt dan nog dat het agenten zijn. Sesto draait zijn arm op de rug en trekt hard zijn schouder omhoog; bij de deur duwen ze hem ‘helemaal plat’. Zijn mondkapje mag niet af, ‘ik heb gesmeekt of ik rechtop mocht zitten zodat ik adem kreeg’.

Baudet ondertussen noemt beelden van agenten in burger tijdens een demonstratie in Den Haag ‘verbijsterend’.”
Thanks op die foto's ziet het er inderdaad uit alsof hij niks verkeerds deed en de aangifte met getuigen erbij wil ik zo wel geloven. Erg kwalijk van die beveiligers.

Framing die je ook ziet omtrend de BLM "protesten." Just making sure.

Is er bewijs dat de persoon een dusdanig gevaar was voor de veiligheid van Thierry Baudet waardoor het ingrijpen van de beveiliging op de manier waarop ze dat gedaan hebben te verantwoorden is? Ik denk het niet, want dan hadden ze ook de politie wel mogen/moeten oproepen.
Ik had er puur op de tekst een ander mogelijk beeld bij; dat hij ze de weg bellemmerde met z'n protest, ze hem even aan de kant gezet hebben oid, en een journalist vooral een scherp stukje tegen Baudet wist te beschrijven.


Ik zag alleen het stukje tekst uit vrij NL. Bij het VK artikel had ik geen twijfels gehad.
 
Ik heb in het verleden, met name rondom Trump, ook gepost dat "de msm" door een bepaalde bril kijkt en verslag doet. Bij fox en CNN is dat veel duidelijker m.i. dan in NL. Dat meerdere bronnen raadplegen goed is, maar ongefilterde rotzooi op social media is vaak niet meer dan ongefilterde rotzooi. Journalisten zijn doorgaans niet neutraal en dat geeft niks. Zolang de rol tussen journalist zijn en opvattingen als mens gescheiden kunnen worden of daarover helder wordt gedaan. Doorgaans zijn kranten en programma's met behoorlijke redacties en geld om iets te onderzoeken (msm), best aardig in het kunnen duiden. Met name de laatste jaren heeft bijvoorbeeld een Baudet echt niks te klagen over aandacht vanuit msm. Geen cijfers maar mijn indruk is dat hij bovenaan het lijstje staat met politici die vaakst worden belicht, gevraagd of worden geïnterviewd rondom verkiezingen.

De democratie en persvrijheid in NL staan qua index niet tussen de bananenrepublieken.


Verbeteringen zijn wenselijk maar we mogen toch ook wel blij zijn dat we op vrij hoge plekken staan in vergelijking met veel landen.

Interesssant.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Hij, zij, ik of allemaal?

Wit is toch het correcte woord, want makkelijk om de vertaalslag uit het Amerikaanse te maken?
Dat vind jij, maar ik, man van het Arische ras, vind dat uitermate beledigend.
 
Dat vind jij, maar ik, man van het Arische ras, vind dat uitermate beledigend.
Tja, ik vind de grap over Arische prinses en irl white knights belangrijker dan jouw raciale gevoeligheden, jij weet toch ook wel dat jij alleen maar dader kan zijn in dergelijke discussies?
 
Tja, ik vind de grap over Arische prinses en irl white knights belangrijker dan jou raciale gevoeligheden, jij weet toch ook wel dat jij alleen maar dader kan zijn in deze discussie?
Jij kan je helemaal niet inleven hoe ik me voel 75 jaar nadat ons rijk ten onder is gegaan.
 
Jij kan je helemaal niet inleven hoe ik me voel 75 jaar nadat ons rijk ten onder is gegaan.
Dat hoeft ook niet, ik hoef alleen maar te zeggen dat jij tot de identiteitsgroep van de daders behoort.
 
Ik geloof dat Baudet een hele slimme vent is met een enorme kennis van zaken op bepaalde gebieden, maar hij begeeft zich sinds de oprichting van FvD steeds meer binnen de engte van zijn eigen politieke ideologie. Alles wat anders denkt en doet is fout
Is gewoon het identiteitspolitiek-spelletje gaan meespelen. Erg jammer want voor veel dingen is best wat te zeggen.
 
Net even een klein stukje journaal gekeken met aansluitend een interview met Omtzigt. Moesten toch nog even vragen of hij met Baudet zou gaan samenwerken. Ontlokten nog een uitspraak en eindigden met 'dan weten we dat gelukkig ook'. Vind het wel komisch hoe zo'n vent blijkbaar het morele kompas is geworden in Den Haag.
 
Back
Naar boven