MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

In een debat hield Kees al aan Thierry voor dat een cultuurchristen een geplukte bloem is, die afgesneden van de wortels verdort, zou dat achteraf ook over fatsoen en een schild tegen extremen gaan?

Beide zijn onderdeel van draadjes:

Het is bijna jammer dat het CDA Omtzigt heeft en dat ik de SGP als een antipaapse partij zie.

Laatst bewerkt:
Ongeveer even dom als de tweet van Farid Azarkan die viel over het woord "negro" in een signalement, want als de politie dat gebruikt dan hebben we nog een lange weg te gaan met het bestrijden van discriminatie in dit land!

En dat is triest want HI is doorgaan grondig en correct.

Alleen stond er in het plaatje bij de tweet van Azarkan "negro?de", een kennelijke foute overzetting van negroïde.

Pepe is ook wel in meer dan alleen de alt-right scene populair. Ook gewoon algemene internet meme cultuur, streaming platformen, etc. Precies zo'n troef die alt-righters gebruikt hebben om boomers mensen die het allemaal niet zo begrijpen ermee aan de haal te doen gaan dat het een hate symbool zou zijn. Net als het ok-hand sign.

Weg *met een fiets?

Pepe is ook wel in meer dan alleen de alt-right scene populair. Ook gewoon algemene internet meme cultuur, streaming platformen, etc. Precies zo'n troef die alt-righters gebruikt hebben om boomers mensen die het allemaal niet zo begrijpen ermee aan de haal te doen gaan dat het een hate symbool zou zijn. Net als het ok-hand sign.

Weg *met een fiets?
Jij trapt er ook in, die kikker is het symbool van het Oeteldonkse Carnaval.

Zie ook in de antwoorden onder bericht.

Als er nu verkiezingen zouden zijn, zou het door interne twisten geplaagde Forum voor Democratie vier zetels in de Tweede Kamer halen. Dat komt naar voren in een peiling van Maurice de Hond onder 5000 mensen. Vorige week kwam FVD in een peiling van De Hond nog uit op drie zetels. Tijdens de verkiezingen van 2017 kreeg de partij van Thierry Baudet twee zetels.

:thinking:

Als er nu verkiezingen zouden zijn, zou het door interne twisten geplaagde Forum voor Democratie vier zetels in de Tweede Kamer halen. Dat komt naar voren in een peiling van Maurice de Hond onder 5000 mensen. Vorige week kwam FVD in een peiling van De Hond nog uit op drie zetels. Tijdens de verkiezingen van 2017 kreeg de partij van Thierry Baudet twee zetels.

En vorige maand?

Belangrijker is winst SGP, veilige haven voor teleurgestelde forummers die meer antikartel zijn dan hun liefde voor Omtzigt groot is.

Stel dat Omtzigt lijsttrekker was geworden, dan zouden ze wellicht allemaal een uitstapje CDA doen!

Niet elke marokkaan is een dief.
Waarom is elke kikker dan wel alt-right?

Raciess!!

In ander nieuws:

Lenin heeft weer eens teveel Colombiaans marcheerpoeder in zijn neus gestopt.

@Mentat beetje jammer je reactie. Dacht dat je redelijk in elkaar stak, schijn bedriegt.

Volgens mij stond FvD al maandenlang rond de 2-5 zetels in de peilingen, ook vóór dit hele gedoe. Ik denk dat het deel van het electoraat dat nu over is gewoon de basis is, die laten zich door niks wegjagen van de partij. Op zich is dat goed nieuws voor FvD. Betekent dat ze zelfs in de diepste crisis altijd in elk geval een paar zetels zullen bemachtigen.
Belangrijker is winst SGP, veilige haven voor teleurgestelde forummers die meer antikartel zijn dan hun liefde voor Omtzigt groot is.

Stel dat Omtzigt lijsttrekker was geworden, dan zouden ze wellicht allemaal een uitstapje CDA doen!
Zo 'antikartel' is de SGP toch helemaal niet? SGP is traditioneel behoorlijk gezagsgetrouw, stemmen ook vaak mee met het kabinetsbeleid (behalve natuurlijk als het aan komt op euthanasie, abortus etc.)

@Mentat beetje jammer je reactie. Dacht dat je redelijk in elkaar stak, schijn bedriegt.
Wat je bedoelt begrijp ik niet helemaal en voel ook niet de behoeft me te verdedigen, maar laat ik toch het volgende over mijn post zeggen:

1. Humor: ik vind het grappig als mensen heel hoog van de toren blazen terwijl het een vergissing is. Ik sprak eens mensen die heel verontrust waren dat kinderen bij een kinderkamp voor het krantje de term "pimp my tent" gebruikten, want pimp betekent pooier en hoe zat dan en ouders zouden het ook lezen. Alleen waren er toen allerlei make-over programma's (pimp my ride) die ook zo heten.
2. Probleem: Azarkan is een politicus met een groot bereik, net als van journalisten verwacht ik van hem enige nauwkeurigheid. Als je bij iedere ontwikkeling op rechts meteen begint over "fascisme, nazisme, laarzen door de straten en de treinen gaan weer rijden" of bij alles waar een "verkeerd woord" wordt gebruikt aanslaat met "racisme, discriminatie, islamofobie" dan verliezen die woorden hun gewicht. Naar mijn mening moet je die woorden niet te makkelijk gebruiken en ik walg ervan als ze te lichtvaardig worden ingezet, al helemaal als het bedoeld is om mensen op te hitsen of een gesprek onmogelijk te maken. Al is het probleem vaak niet aan de randen, maar juist in het midden, iets kan voortkomen uit discriminatie, maar het hoeft niet. Je kan het ook vergelijken met de "Marokkanen-tweet" van Thierry, zoiets neem ik mensen met een zeker bereik enorm kwalijk. Zeker omdat er etiketten worden geplakt die maar moeilijk kunnen losweken.
3. Fanboy noch hater: ik ben geen fanboy van Azarkan en hoe hij zich presenteert, maar ben ook geen hater dat ik niet zie dat hij best kwaliteiten heeft. Zoals ik al zei, ik wacht de ontwikkelingen naar de verkiezingen af.

Fijne voortzetting!
Zo 'antikartel' is de SGP toch helemaal niet? SGP is traditioneel behoorlijk gezagsgetrouw, stemmen ook vaak mee met het kabinetsbeleid (behalve natuurlijk als het aan komt op euthanasie, abortus etc.)
In zeker zin heb je gelijk, misschien is niet-kartel een betere term. De SGP weet de laatste jaren bij krappe coalities in EK of TK met hun beperkte zetels efficiënt op te treden en er eea uit te slepen. Ik vind het een partij of politicus juist sieren als ze met andere partijen meestemmen omdat ze iets een goed idee vinden of belangrijk voor het land.

In zeker zin heb je gelijk, misschien is niet-kartel een betere term. De SGP weet de laatste jaren bij krappe coalities in EK of TK met hun beperkte zetels efficiënt op te treden en er eea uit te slepen.
Tja, dat komt natuurlijk doordat verschillende kabinetten de laatste tijd een hele kleine meerderheid hebben gehad in het parlement of zelfs een minderheid. SGP weet hoe belangrijk die paar zetels van de partij dan zijn, en daar weet de SGP mooi gebruik van te maken
Ik vind het een partij of politicus juist sieren als ze met andere partijen meestemmen omdat ze iets een goed idee vinden of belangrijk voor het land.
Eens. Baudet hing ooit ook die filosofie aan, maar daar is vrij weinig van terecht gekomen volgens mij.

Cringy

Screenshot_20201207-111610_Chrome.jpg

Hoe de Toeslagenaffaire het leven van mensen in een steeds sterker wurggreep neemt.

Zelfs als ze wel nalatig was geweest of zelfs een fraudeur, hoe kan je hier ooit nog uitkomen?

Niet te bevatten.
Zou het wel kunnen begrijpen als zo iemand uit radeloosheid een actie a la Karst T. zou plegen.

Farid Azarkan zit in De Slimste Mens, dat is wel een dappere gok, kan hem op meerdere manieren maken, maar zeker ook breken.

Ben benieuwd.

Farid Azarkan zit in De Slimste Mens, dat is wel een dappere gok, kan hem op meerdere manieren maken, maar zeker ook breken.

Ben benieuwd.
Azarkannis intelligent zat. Het probleem is dat hij een slang is. Een gladde aal die zegt wat zijn achterban wil horen en exact weet wat dat betekent.

Niets van echte principes of enige goede intentie.

Terug
Naar boven