@Mentat beetje jammer je reactie. Dacht dat je redelijk in elkaar stak, schijn bedriegt.
Wat je bedoelt begrijp ik niet helemaal en voel ook niet de behoeft me te verdedigen, maar laat ik toch het volgende over mijn post zeggen:
1. Humor: ik vind het grappig als mensen heel hoog van de toren blazen terwijl het een vergissing is. Ik sprak eens mensen die heel verontrust waren dat kinderen bij een kinderkamp voor het krantje de term "pimp my tent" gebruikten, want pimp betekent pooier en hoe zat dan en ouders zouden het ook lezen. Alleen waren er toen allerlei make-over programma's (pimp my ride) die ook zo heten.
2. Probleem: Azarkan is een politicus met een groot bereik, net als van journalisten verwacht ik van hem enige nauwkeurigheid. Als je bij iedere ontwikkeling op rechts meteen begint over "fascisme, nazisme, laarzen door de straten en de treinen gaan weer rijden" of bij alles waar een "verkeerd woord" wordt gebruikt aanslaat met "racisme, discriminatie, islamofobie" dan verliezen die woorden hun gewicht. Naar mijn mening moet je die woorden niet te makkelijk gebruiken en ik walg ervan als ze te lichtvaardig worden ingezet, al helemaal als het bedoeld is om mensen op te hitsen of een gesprek onmogelijk te maken. Al is het probleem vaak niet aan de randen, maar juist in het midden, iets kan voortkomen uit discriminatie, maar het hoeft niet. Je kan het ook vergelijken met de "Marokkanen-tweet" van Thierry, zoiets neem ik mensen met een zeker bereik enorm kwalijk. Zeker omdat er etiketten worden geplakt die maar moeilijk kunnen losweken.
3. Fanboy noch hater: ik ben geen fanboy van Azarkan en hoe hij zich presenteert, maar ben ook geen hater dat ik niet zie dat hij best kwaliteiten heeft. Zoals ik al zei, ik wacht de ontwikkelingen naar de verkiezingen af.
Fijne voortzetting!
Zo 'antikartel' is de SGP toch helemaal niet? SGP is traditioneel behoorlijk gezagsgetrouw, stemmen ook vaak mee met het kabinetsbeleid (behalve natuurlijk als het aan komt op euthanasie, abortus etc.)
In zeker zin heb je gelijk, misschien is niet-kartel een betere term. De SGP weet de laatste jaren bij krappe coalities in EK of TK met hun beperkte zetels efficiënt op te treden en er eea uit te slepen. Ik vind het een partij of politicus juist sieren als ze met andere partijen meestemmen omdat ze iets een goed idee vinden of belangrijk voor het land.