Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

ZZPers ja (flexibele schaal?) daar wilden ze ook een minimumloon voor opzetten. Vind het bedrag best redelijk, wie minder dan dat tarief krijgt wordt wel heel hard uitgebuit, maar ik weet niet precies waarom het weer afgelast is. Zullen toch wel nadelen aan hebben gezeten. Of door lobbyisten?
Vind je 18 euro een redelijk loon voor iemand die daar nog zijn pensioen en verzekering van moet betalen?

Vind je 18 euro een redelijk loon voor iemand die daar nog zijn pensioen en verzekering van moet betalen?
Ja, voor de absolute minima he. Pensioen (moet niet) weet ik niet zeker maar komt verder beter uit dan minimumloon in loondienst. 3100 pm waar haast niks van af gaat. Heb er zelf ook gezeten (ok 3200) als ZZPer btw.

Laatst bewerkt:
Hoezo zie je dat zo en wie moet dat dan bekostigen?
Dat ziet de VN zo en de NLse grondwet. Jij betaalt.

Artikel 20
De bestaanszekerheid der bevolking en spreiding van welvaart zijn voorwerp van zorg der overheid.
De wet stelt regels omtrent de aanspraken op sociale zekerheid.
Nederlanders hier te lande, die niet in het bestaan kunnen voorzien, hebben een bij de wet te regelen recht op bijstand van overheidswege.

Artikel 25
Eenieder heeft recht op een levensstandaard, die hoog genoeg is voor de gezondheid en het welzijn van zichzelf en zijn gezin, waaronder inbegrepen voeding, kleding, huisvesting en geneeskundige verzorging en de noodzakelijke sociale diensten, alsmede het recht op voorziening in geval van werkloosheid, ziekte, invaliditeit, overlijden van de echtgenoot, ouderdom of een ander gemis aan bestaansmiddelen, ontstaan ten gevolge van omstandigheden onafhankelijk van zijn wil.

Artikel 20
De bestaanszekerheid der bevolking en spreiding van welvaart zijn voorwerp van zorg der overheid.
De wet stelt regels omtrent de aanspraken op sociale zekerheid.
Nederlanders hier te lande, die niet in het bestaan kunnen voorzien, hebben een bij de wet te regelen recht op bijstand van overheidswege.

Artikel 25
Eenieder heeft recht op een levensstandaard, die hoog genoeg is voor de gezondheid en het welzijn van zichzelf en zijn gezin, waaronder inbegrepen voeding, kleding, huisvesting en geneeskundige verzorging en de noodzakelijke sociale diensten, alsmede het recht op voorziening in geval van werkloosheid, ziekte, invaliditeit, overlijden van de echtgenoot, ouderdom of een ander gemis aan bestaansmiddelen, ontstaan ten gevolge van omstandigheden onafhankelijk van zijn wil.
Hier wringt wat mij betreft de schoen.

Hier wringt wat mij betreft de schoen.
Kunnen we natuurlijk eeuwig twisten over in hoeverre je vrije wil hebt over je bestaansvoorziening. In NL heb je sowieso recht op een uitkering maar kan er deels gekort worden als je niet meedoet met de participatiewet.

Wat doe je nu dan wat je het gevoel geeft nutteloos te zijn.
En.... Waarom blijf je dat doen ?
Ik werk bij een chemische fabriek in de continuedienst als laborant op een controle laboratorium. Het werk moet gedaan worden, maar het zou wel efficiënter verdeeld kunnen worden.
Waarom ik het blijf doen? Ik verdien er makkelijk een goed salaris, heb veel vrijheid en het is goed te combineren met het gezin.

Kees van Amstel: "Ik heb niets tegen D66, maar..."

• Like
Waarderingen: BB_

Onze Nationale Omzigt-Man spuwt nog even vuur tegen het vastgelopen systeem:

Zie wel een zeteltje komen voor Joost

Zie hem ook weer snel weglopen als hij oppositie moet voeren.

Terug
Naar boven