XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Dar lees ik anders, namelijk precies omgekeerd. Een groot deel van de boter op het hoofd komt door gebrekkige informatie waar Rutte verantwoordelijk voor is.
Watttt ik lees zijn het vooral de kamerleden geweest. Rest is symboolpolitiek. Boter op het hoofd, inclusief Omtzigt.

Heb geen idee waarom Rutte moest aftreden. Maar ja het klootjesvolk wil bloed zien. Dan geven ze dat toch symbolisch aan het klootjesvolk. En dan roept het "volk" volgend jaar geen vertrouwen te hebben. Tja.
Vanafafaf juni 2013 leidde Rutte de ministeriële commissie aanpak fraude. Die was speciaal opgericht na de maatschappelijke ophef over de zogenoemde Bulgarenfraude en de fraude met het persoonsgebonden budget (pgb). Tegenover de ondervragingscommissie stelde Rutte dat er binnen die subcommissie van de ministerraad „nooit gedetailleerd over departementen” gesproken is. Hij erkende daarbij dat de nadruk die het kabinet op de harde aanpak van fraude legde ertoe kan hebben geleid dat „er bij mensen in de uitvoering een gevoel is ontstaan van: dit is wel heel erg belangrijk, wij kunnen nu een grens over gaan”.

Het tweede verwijt tegen Rutte is fundamenteler en gaat over de gebrekkige informatievoorziening van de regering richting het parlement. „De Tweede Kamer”, schrijft de onderzoekscommissie, „werd verschillende malen onjuist geïnformeerd” en „stuitte bovendien op weigeringen van het kabinet om informatie te verstrekken, bijvoorbeeld onder het mom van persoonlijke beleidsopvattingen, in overeenstemming met de zogenoemde Rutte-doctrine.”

Dat is een persoonlijk verwijt aan de werkwijze die premier Rutte op zijn ministerie van Algemene Zaken hanteert. Rutte zelf vindt de naar hem vernoemde ‘doctrine’ te veel eer. Wel staat hij erachter dat niet alle onderlinge ambtelijke stukken terstond naar de Tweede Kamer worden gestuurd.
Met name het tweede verwijt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.482
Dar lees ik anders, namelijk precies omgekeerd. Een groot deel van de boter op het hoofd komt door gebrekkige informatie waar Rutte verantwoordelijk voor is.

Met name het tweede verwijt.

Ik lees in die link van je dat er niet echt 1 "dader" is en dat dat juist lastig is omdat er zoveel fout gegaan is. En dat de kamer eerst zus wilde, daarna weer zo. Terwijl ambtenaren van de belastingdienst al aan de bel trokken dat systemen bv niet klaar waren. Wie waren toen ook al kamerleden, Omtzigt.

Dit schijnt overigens kenmerkend te zijn voor wat men over het algemeen bestempeld als een "goede politicus".

klopt ,

moet overigens wel lachen om mensen die hem een sympathiek lachebekje vinden ,hij is een keiharde door de wol geverfde politicus waar achter de schermen niet mee te spotten is en die politiek gezien over lijken gaat

• #7.485
klopt ,

moet overigens wel lachen om mensen die hem een sympathiek lachebekje vinden ,hij is een keiharde door de wol geverfde politicus waar achter de schermen niet mee te spotten is en die politiek gezien over lijken gaat
Is nodig voor de BV NL. Kunnen Renske er wel neerzetten maar dat is toch anders.

• #7.487
Ben het met je eens, tegelijkertijd snap ik de punten van Harpep ook (naar aanleiding van een eerdere post waarin ik Rutte een goed politicus noem).

Ik heb ook eerder aangegeven dat ik zeker kwaliteiten zie bij de persoon Rutte, objectief beschouwd.

Echter, ik beschouw en ervaar hem vooral als een gladde, draaikonterige jokkebrok met selectief geheugenverlies.
Hierdoor worden zijn goede kanten -voor mij althans-volledig overschaduwd.

Buiten dat kan ik het niet uitstaan dat hij steeds weer weg komt met dingen en de dans ontspringt.
Ergens is dat heel erg knap natuurlijk, een buitengewone vaardigheid, maar ik hekel dit zo erg dat subjectief prevaleert boven objectief.

Er zijn in de circa 35 jaar dat ik politiek bewust ben maar een stuk of 3 politici geweest waarbij ik deze aversie zo sterk heb gehad.
Rutte staat met afstand op nummer 1 in deze top 3. Bij mij staat hij ook op eenzame hoogte, maar dan in de negatieve zin.

Zo, nu is het klaar, genoeg gal gespuwd vandaag :)

Ik lees in die link van je dat er niet echt 1 "dader" is en dat dat juist lastig is omdat er zoveel fout gegaan is. En dat de kamer eerst zus wilde, daarna weer zo. Terwijl ambtenaren van de belastingdienst al aan de bel trokken dat systemen bv niet klaar waren. Wie waren toen ook al kamerleden, Omtzigt.
Wat ik Rutte kwalijk neem is niet dat het gebeurt is, maar dat hij met het voortdurend achterhouden van informatie er alles aan gedaan heeft om te voorkomen dat het bekend zou worden en dat er iets aan gedaan kon worden.

In de laatste tig jaren zijn van de gevallen waarin de Tweede Kamer onjuist is geïnformeerd zijn 40 van de 60+ gevallen gebeurt onder kabinetten Rutte, het is lastig controleren als je de informatie niet krijgt. Het heet niet voor niets de "Rutte-doctrine".

Omtzigt en Leijten hebben ten minste nog geprobeerd er iets aan te doen, Omtzigt zelfs terwijl het CDA in de coalitie zat.

En er zal nog een heleboel slijk naar boven komen, andere toeslagen, etnisch profileren, het de burger vijandige systeem, allemaal onder de vlag van Rutte.

De rol van Donner is nu ook wel uitgespeeld, niets dan vals fatsoen en gewichtigheid, maar een enorme onbenul, jaloers op de echt getalenteerde Hirsch Ballin.

Code Oranje? Iemand? Gun De Mos wel een zetel

Ik was altijd onder de indruk van Donner, in alles een anachronisme, tot ik erachter kwam dat die gewichtigdoenerij en moeilijke woordjes eigenlijk vooral ook een manier was om mensen met een kluitje het riet in te sturen.

Met de uitspraak over het democratisch invoeren van de Sharia was wel duidelijk dat Donner niets van de Sharia begreep en, erger nog, ook niet van democratie.

Als je Donner een commissie laat leiden, dan komt er een voor de overheid zo gunstig mogelijke conclusie uit.

Eigenlijk is EHB de meer getalenteerde jurist en dat vrat enorm aan de man die dat toch als zijn geboorterecht zag en wellicht ook de druk van de geschiedenis voelde om dat waar te maken.

Ik betreur het dat ik zo makkelijk voor de uiterlijke schijn en het vertoon gevallen ben.

• #7.494
Eigenlijk is EHB de meer getalenteerde jurist en dat vrat enorm aan de man die dat toch als zijn geboorterecht zag en wellicht ook de druk van de geschiedenis voelde om dat waar te maken.
Met name dat laatste maakte hem menselijk. Leek mij een heel integere man.

• #7.496
EHB is nog menselijker, houdt zich bezig met mensenrechten en bovendien van een betere bloedgroep binnen het CDA.
Ik bedoel hem ook. Donner vond ik altijd een engnek. Verhagen is nog een grotere engnek, die steekt je lachend neer en doet dan zijn handen gevouwen boven zijn hoofd, zoals tijdens dat congres. Godzijdank heeft Camiel zijn ware aard laten zien, riep al jaren dat die waarschijnlijk zijn hond misbruikte of zijn wijf sloeg.

• #7.497

Toen wist ik het zeker.

Gvd. Hoe kon ik 'm vergeten. Jezus.
Henk mothafokka Bleker.

Ik bedoel hem ook. Donner vond ik altijd een engnek. Verhagen is nog een grotere engnek, die steekt je lachend neer.
Ik bedoelde Donner met geboorterecht en druk van de geschiedenis. Hij komt uit een familie van vooraanstaande juristen en regenten.

Verhagen en nog erger Eurlings zijn wel een schande, zeker omdat die wel van de juiste bloedgroep zijn. Dat rondneukende vrouwenmeppende omhooggevallen burgermeesterzoontje is nog lid van de orde van de ridders van Jeruzalem ook.

• #7.499
Ik bedoelde Donner met geboorterecht en druk van de geschiedenis. Hij komt uit een familie van vooraanstaande juristen en regenten.

Verhagen en nog erger Eurlings zijn wel een schande, zeker omdat die wel van de juiste bloedgroep zijn. Dat rondneukende vrouwenmeppende omhooggevallen burgermeesterzoontje is nog lid van de orde van de ridders van Jeruzalem ook.
Ik dacht dat je EHB bedoelde met geboorterecht en geschiedenis:

Maar snap je verwijzingen naar Donner. Eens met je beschrijving van die andere twee clowns.

Wat ik Rutte kwalijk neem is niet dat het gebeurt is, maar dat hij met het voortdurend achterhouden van informatie er alles aan gedaan heeft om te voorkomen dat het bekend zou worden en dat er iets aan gedaan kon worden.

In de laatste tig jaren zijn van de gevallen waarin de Tweede Kamer onjuist is geïnformeerd zijn 40 van de 60+ gevallen gebeurt onder kabinetten Rutte, het is lastig controleren als je de informatie niet krijgt. Het heet niet voor niets de "Rutte-doctrine".

Omtzigt en Leijten hebben ten minste nog geprobeerd er iets aan te doen, Omtzigt zelfs terwijl het CDA in de coalitie zat.

En er zal nog een heleboel slijk naar boven komen, andere toeslagen, etnisch profileren, het de burger vijandige systeem, allemaal onder de vlag van Rutte.

De rol van Donner is nu ook wel uitgespeeld, niets dan vals fatsoen en gewichtigheid, maar een enorme onbenul, jaloers op de echt getalenteerde Hirsch Ballin.
Ik neem aan dat dat geschat is? Want het zijn nogal aantallen?

Terug
Naar boven