XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.501
Ik neem aan dat dat geschat is? Want het zijn nogal aantallen?
giphy (1).gif

Ik neem aan dat dat geschat is? Want het zijn nogal aantallen?
Nee, het is echt zo erg.

Om precies te zijn gaat het om 41x in de laatste 10 jaar (Rutte) op een totaal van 67x in 20 jaar. Dat is meer dan anderhalf keer zo vaak.

Ik kan het fragment van 1Vandaag van vandaag zo snel niet terugvinden, maar gelukkig ook in Het Handelsblad:

Tip voor @De Gezonde Roker, Donner wordt ook nog genoemd als iemand die vind dat openheid het bestuur maar in de weg staat en die ging dus een commissie leiden...

Ik als niet ouder (schrijf het er maar ff bij) krijg van dat gepamper ontzettende jeuk in mijn nek. En ik zie het weleens van een afstandje. Een kind dat een beetje valt waarbij gelijk de paniek wordt aangewakkerd door de ouder of ze niet naar de 1e hulp moeten. Meer dan een aai over de bol en de aandacht verleggen was niet nodig. Of een kind in een tankstation dat kennelijk een kaasbroodje wilde maar die was er niet meer en dan minutenlang gaan onderhandelen met haar lieverd wat hij dan wel wilt, een frikandelbroodje? Een saucijzenbroodje? Nee want dat kent ie niet. Nou dan legt mama dat toch even uit aan haar kanjer? Ondertussen wordt de rij langer en verbijt ik mij enorm om daar niet een oerkreet te laten horen dat ze gewoon iets in die klauwen moet stoppen, afrekenen en de weg vervolgen. Dan nog het walhalla: de supermarkt. Dat is gewoon pedagogische pr0n. Ik zie gelijkenissen met mensen die een hond nemen en daar ook niet consequent in kunnen zijn, geen leiding geven enzvoorts. Een hond opvoeden zou je tot op zekere hoogte kunnen vergelijken met het opvoeden van een baby/peuter. Neem eerst een hond maar goed dat mag je dan niet zeggen. Nee dan ben je een ongevoelige kl***zak. Zonder kinderen.
als kl***zak met kinderen ( mijn vrouw noemt mij kl***zak ) ga ik je gewoon gelijk geven . addendum : misschien is een hond al te hoog gegrepen voor de meeste moderne ouders laten we beginnen met een goudvis :P

als kl***zak met kinderen ( mijn vrouw noemt mij kl***zak ) ga ik je gewoon gelijk geven . addendum : misschien is een hond al te hoog gegrepen voor de meeste moderne ouders laten we beginnen met een goudvis :P
Een beetje schokkend voor sommige in deze veganistische tijden, maar begin maar met een plant.

Een goudvis overlijdt zo goed als nooit aan ouderdom, dus of dat nou zo’n goed idee is.

Voor u allemaal, maar vooral voor @De Gezonde Roker, een kwartier verhoogde hartslag.

Ondanks de titel ook een groot deel over gevolgen voor mensen en vastgelopen systemen:

Bijhorende artikel op GS:

Wie denkt dat Rutte/VVD straks weer de meeste stemmen krijgt steekt zijn vinger op.

:loony:

Voor u allemaal, maar vooral voor @De Gezonde Roker, een kwartier verhoogde hartslag.

Door mij genomineerde term van het jaar 2021: De Sorry Democratie.

Een 'democratie' waarin je als eindverantwoordelijke politicus sorry zegt bij ernstige misstanden,
daarmee zonder problemen wegkomt en gewoon weer verder kunt gaan met waar je mee bezig was alsof er niets aan de hand is.

Tot op zekere hoogte ik ook wel, maar een Donner (en Rutte in het kwadraat) trekken dat wel heel ver door.

Donner mogelijk uit een soort misplaatst vertrouwen in een bestuurlijke elite, gezien de traditie waar hij uit komt. Bij Rutte denk ik alleen aan praktische overwegingen.

En is het geld nu al eens over gemaakt naar die gedupeerden?
Volgens mij nog niet. Maar, verrassing en nog eentje

Toch mooi dat je hier niemand hoort roepen dat hij/zij Rutte wil, maar iedereen weet dat hij het wordt.

Hij is ook op afstand de beste en de meest ervaren politicus.

Zonder Toeslagenaffaire ook een stabiele keuze voor een land in crisis.
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat het zonder Rutte ineens een wereld van verschil zou zijn, mbt voorbeelden zoals de toeslagenaffaire. Het is gewoon een zelfbeschermend en ziek systeem, wat snel ten koste gaat van de mensen die echt kwetsbaar zijn.

Maar even verplaatst, ipv in het "wat maakte jouw dag goed" topuc5

Volgens mij nog niet. Maar, verrassing en nog eentje

Ik kan mij moeilijk voorstellen dat het zonder Rutte ineens een wereld van verschil zou zijn, mbt voorbeelden zoals de toeslagenaffaire. Het is gewoon een zelfbeschermend en ziek systeem, wat snel ten koste gaat van de mensen die echt kwetsbaar zijn.

Maar even verplaatst, ipv in het "wat maakte jouw dag goed" topuc5
Als ik premier wordt, dan wil ik jou als Carolien! (Of visa versa, mij ook goed)

Er zijn twee dingen: de rot in het hele systeem en de Rutte-doctrine waardoor het allemaal nog langer heeft geduurd.

Natuurlijk verandert er niets met de val van dit kabinet, maar ik denk dat het een heel belangrijk symbool is. Echte verandering gaat jaren duren.

EDIT: excuus voor de grammaticale fout, het was laat en zat al met dat visa versa in gedachten.

Laatst bewerkt:
Als ik premier wordt, dan wil ik jou als Carolien! (Of visa versa, mij ook goed)

Er zijn twee dingen: de rot in het hele systeem en de Rutte-doctrine waardoor het allemaal nog langer heeft geduurd.

Natuurlijk verandert er niets met de val van dit kabinet, maar ik denk dat het een heel belangrijk symbool is. Echte verandering gaat jaren duren.
Hahahaha hoe kom je erop :roflol: Of gewoon geen black-out's
Ja, daar zeg je idd wel wat ja.

CDA zal Anne Kuik wel naar voren proberen te schuiven, want vrouw en ook nog eens onderwerpen die wel erg makkelijk scoren zijn? Al bevestigen ze met dat laatste eerder een stigma, dan dat ze het ontkrachten.

Terug
Naar boven