MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Maken ze dan hun eigen verdienmodel niet kapot? Waar kunnen de grote bedrijven dan nog geld mee verdienen als jij en ik geen bezit meer mogen hebben.

Welcome to the year 2030. Welcome to my city - or should I say, "our city". I don't own anything. I don't own a car. I don't own a house. I don't own any appliances or any clothes.

It might seem odd to you, but it makes perfect sense for us in this city. Everything you considered a product, has now become a service. We have access to transportation, accommodation, food and all the things we need in our daily lives. One by one all these things became free, so it ended up not making sense for us to own much.

Deze note hebben ze inmiddels toegevoegd (staat zelfs 2x in het artikel, op het begin en aan het eind.)

Author's note: Some people have read this blog as my utopia or dream of the future. It is not. It is a scenario showing where we could be heading - for better and for worse. I wrote this piece to start a discussion about some of the pros and cons of the current technological development. When we are dealing with the future, it is not enough to work with reports. We should start discussions in many new ways. This is the intention with this piece.

• Like
Waarderingen: Apw
Hoe gaan bedrijven als Apple, Google, Amazon, Vattenfall, Shell, Toyota enz. dan geld verdienen?
Dat moet je aan de bedenkers van deze waanzin vragen. Het idee is iig dat het huidige monetaire systeem niet meer houdbaar is en compleet op de schop moet. Zie bijv. de Amerikaanse staatsschuld die groter en groter wordt.

• Like
Waarderingen: Apw
Hoe gaan bedrijven als Apple, Google, Amazon, Vattenfall, Shell, Toyota enz. dan geld verdienen?
Wat moet je met geld als je slaven hebt? Gaan toch onderling hun emissierechtenpapiertjes verhandelen en de nodige arbeid wordt gewoon afgedwongen. Je krijgt een slaappod toegewezen en daar zul je gelukkig mee zijn.

Maken ze dan hun eigen verdienmodel niet kapot? Waar kunnen de grote bedrijven dan nog geld mee verdienen als jij en ik geen bezit meer mogen hebben.
Zonder me helemaal in deze discussie te willen mengen zie je al dat er meer en meer sprake is van abbonementen en rechten ipv bezit.

Je hebt geen video of dvd mee, maar je neemt een dienst af om een film te kunnen kijken. Zo kan je ook geen computer, telefoon of auto meer hebben. Diensten verplaatsen ook naar de cloud.

Grote techbedrijven hebben hier juist heel veel baat bij.

Wat moet je met geld als je slaven hebt? Gaan toch onderling hun emissierechtenpapiertjes verhandelen en de nodige arbeid wordt gewoon afgedwongen. Je krijgt een slaappod toegewezen en daar zul je gelukkig mee zijn.
Dus de mensen die nu het meeste bezitten zijn hard aan het werk om binnen 10 jaar alles te onteigenen. Hun bezittingen worden dus ook voor iedereen toegankelijk?

En hoe zit dat dan met slaven als niemand meer iets bezit?

Zonder me helemaal in deze discussie te willen mengen zie je al dat er meer en meer sprake is van abbonementen en rechten ipv bezit.

Je hebt geen video of dvd mee, maar je neemt een dienst af om een film te kunnen kijken. Zo kan je ook geen computer, telefoon of auto meer hebben. Diensten verplaatsen ook naar de cloud.

Grote techbedrijven hebben hier juist heel veel baat bij.
Ja, maar de techbedrijven bezitten die technologie en data dan ook niet meer.

Dus de mensen die nu het meeste bezitten zijn hard aan het werk om binnen 10 jaar alles te onteigenen. Hun bezittingen worden dus ook voor iedereen toegankelijk?

En hoe zit dat dan met slaven als niemand meer iets bezit?
Het idee dat voor iedereen dezelfde regels golden/gelden/zullen gelden dat is zelfs voor een complottheorie ongeloofwaardig, die zijn nog uiteindelijk wel op losse feiten gebaseerd.

We zullen zien, neem aan dat ruim voor die tijd de pl**ris is uitgebroken. Jammer dat mn glazen bol kapot is maar ik denk toch dat we vanaf April hier ook meer tegengas gaan zien tegen het overheids beleid.

Dat moet je aan de bedenkers van deze waanzin vragen. Het idee is iig dat het huidige monetaire systeem niet meer houdbaar is en compleet op de schop moet. Zie bijv. de Amerikaanse staatsschuld die groter en groter wordt.
Klopt, er wordt heel slim geen antwoordt gegeven op de vraag: Hoe dan?? Lijkt de PVV wel :D

De overheid heeft toch geen beleid en zeker niets te vertellen?
idd ze voeren beleid uit. En ik ben er van overtuigd dat we ze gezamelijk op andere gedachten kunnen brengen. Allemaal bluf want ze doen het in de broek voor de massa.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.635
Npo 2, 22.40.
Rechts in beeld (Frans Bromet op zoek naar vertegenwoordigers van verschillende stromingen, opiniemakers en partijen. Hij wil weten hoe hun beeld van toekomstig NL eruit ziet).

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.636
Hoorde net Hoekstra van CDA, niet voor het eerst, klinkt en komt goed over. Tegen verkiezingstijd maar eens in verdiepen.

Zijn mensen zoals bv Tymboo die kunnen niet geloven dat de 'overheid' niet degene is die de plannen maakt, maar ze slechts uitvoert. Denk ook dat het vaak bewust wegkijken is omdat als je ineens de patronen ziet het wereldbeeld dat jij altijd voor waar gezien hebt onder je voeten vandaan pleurt.

Ik ben liever goed geinformeerd, maakt het makkelijker de juiste keuzes te maken.
mensen zoals tymboo die er toevallig ook nog voor door hebben geleerd maar dat maakt niet uit
ik weet niet eens wie jij bent, ik zie je eigenlijk alleen maar raaskallen hier maar dat moet je verder ook zelf weten.
bewust wegkijken? ik denk dat het voor jou ontzettend makkelijk en comfortabel is om vanachter je computertje een beetje achterover in je fall cabal graancirkel bubbeltje te zitten, maar ook dat moet je lekker zelf weten
ik heb niet bijzonder veel zin en tijd om aan een of andere sjenkie op internet uit te leggen hoe de wereld volgens mij in elkaar steekt maar als je gaat lopen jijbakken dan kop ik m wel even in

Het is natuurlijk wel handig als een politicus de nuance behoudt, maar ik heb hem nog geen enge uitspraken zien doen of retweeten. Dat twitter bericht wat jij net plaatst zie ik ook niet zoveel vreemds aan. Basisinkomen zijn ze al een tijd mee bezig, evenals een verkapt sociaalkredietsysteem. Zelfs het idee van een internetpaspoort is al jaren bekend. Dat men in 2030 niets meer zal bezitten staat uitvoerig beschreven op de website van de WEF. Megacities staan ook uitvoerig beschreven, zo moet Nederland 1 gigantische metropool worden in de toekomst, is ook niets nieuws onder de zon.

Ik zie hier allemaal niet zoveel 'complotdingen' in. Ik zie eerder een gebrek aan informatie bij mensen die denken dat dit daadwerkelijk complotten zijn.
Ik zal wel iets doms vragen. Maar hetgeen wat je noemt klinkt communistisch? Wat is het verschil?

Hoorde net Hoekstra van CDA, niet voor het eerst, klinkt en komt goed over. Tegen verkiezingstijd maar eens in verdiepen.
Fragment met gesprek terugkijken kan hier:

WTF, hij zei "vrouwenquotum"!

Terug
Naar boven