- Waardering
- 25.459
- Lengte
- 1m83
Omtzigt had het bij Jinek met Klaver over kernenergie als aanvulling op "duurzame energie", waarbij de aanhalingstekens van mij zijn en niet van hem. Daar zit ik heel anders in, windmolens, zonne-akkers en biomassacentrales zijn een grote vervuilende en milieuvernietigende leugen waar je beter nooit aan had moeten beginnen, maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Het is wel zo dat ik door Omtzigt mogelijk milder over de EU en andere Europese samenwerking denk. Het is in de een of andere vorm een noodzakelijk kwaad, waar van alles mis mee is en niet een kwaad dat noodzakelijkerwijs vernietigd moet worden. Terwijl ik Esther de Lange niet bepaald hoog heb zitten, hoger dan Sargentini, Verhofstadt en In 't Veld, maar dat is geen drempel, eerder een kuil.
Eigenlijk weet ik ook niet precies hoe Omtzigt over van alles denkt en in hoeverre hij, zeker nu, gewoon de CDA-standpunten uitdraagt. Zijn pleidooi over de overheid die stuk is, het disfunctioneren van de politiek en het nieuwe sociaal contact spreken me wel enorm aan.