Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.741
Wat ik ervan begrijp moeten er nog kosten worden afgetrokken alvorens inkomsten duidelijk zijn en is het wat prematuur om hier nu al over te vallen.

Het is niet zo dat die 75k allemaal voor TB zijn.

Het lijkt op iedere week een beetje Baudet Bashen tot de verkiezingen.
Regels zijn regels, wetten zijn wetten. Anderen doen het wel. Zij die het niet doen en/of deden worden c.q. werden ook, terecht, op de vingers getikt. Bij Baudet is het dan bashen. Ik noem dat selectief verontwaardigd acteren.

Regels zijn regels, wetten zijn wetten. Anderen doen het wel. Zij die het niet doen en/of deden worden c.q. werden ook, terecht, op de vingers getikt. Bij Baudet is het dan bashen. Ik noem dat selectief verontwaardigd acteren.
Het probleem was nu juist dat anderen dat ook niet deden, met als mooiste voorbeeld de Marxistische HuisjesMelkster Lisa Westerveld.

Dat kan ook waar zijn, het is maar net waar je meer het accent op legt.

Laatst bewerkt:
  • #7.744
Het probleem was nu juist dat anderen dat ook niet deden, met als mooiste voorbeeld de Marxistische HuisjesMelkster Lisa Westerveld
Joh het maakt mij helemaal geen ene bal uit wie de anderen zijn, gelijke monniken gelijke kappen.
Baudet had het volgens de regels moeten opgeven, of dat dan een schatting was die helemaal, gedeeltelijk of slechts minimaal overeen zou komen maakt voor nu niet uit. Niks opgeven is de andere kant en past niet bij een politicus, waarbij "de schijn van" ook meeweegt. Niet voor het eerst bij de FvD dus het is geen nieuw fenomeen. Dat dit nu uitlekt doet helemaal niet ter zake voor wat betreft het niet navolgen van regels.

Joh het maakt mij helemaal geen ene bal uit wie de anderen zijn, gelijke monniken gelijke kappen.
Baudet had het volgens de regels moeten opgeven, of dat dan een schatting was die helemaal, gedeeltelijk of slechts minimaal overeen zou komen maakt voor nu niet uit. Niks opgeven is de andere kant en past niet bij een politicus, waarbij "de schijn van" ook meeweegt. Niet voor het eerst bij de FvD dus het is geen nieuw fenomeen. Dat dit nu uitlekt doet helemaal niet ter zake voor wat betreft het niet navolgen van regels.
Zou het opzettelijk kunnen zijn gebeurd? Zo’n relletje om “niets” kan TB ook wel weer in zijn voordeel proberen te gebruiken.

Wat mij betreft is het niet of/of, maar en/en, de timing is geen toeval en dat doet er, wat mij betreft, wel degelijk toe. Het lijkt er echt op dat alle concurrenten van de VVD even flink aan de beurt komen.

Dat doet niets af aan het feit dat ik nog steeds het idee heb dat TB sinds winst bij PS via Corona helemaal van het padje is geraakt en dat is ergens heel jammer. Er waren tijden dat ik een regering met CDA, FvD en SGP wel zag zitten.

Zou het opzettelijk kunnen zijn gebeurd? Zo’n relletje om “niets” kan TB ook wel weer in zijn voordeel proberen te gebruiken.
Slecht gepland dan, want net na de nieuwe app-a-rel heeft TB de schijn dat er iets niet in de haak is wel heel erg tegen.

• #7.748
Het lijkt er echt op dat alle concurrenten van de VVD even flink aan de beurt komen.
Wellicht, echter is FvD geen concurrent van de VVD. Baudet is zijn eigen tegenstander geworden. Met minder dan 2 zetels in de peiling is het een splintertje.

Heb het vermoeden dat het electoraat van FVD vele malen groter is dan het in die peiling nu lijkt.
Zijn jullie eigenlijk ooit gevraagd om mee te doen aan zo’n onderzoek?

Heb het vermoeden dat het electoraat van FVD vele malen groter is dan het in die peiling nu lijkt.
Nee, maar als je kijkt naar de uitslag van de StemWijzer hier in de poll, dan is dit forum ook een heel andere afspiegeling dan andere peilingen.

Nee, maar als je kijkt naar de uitslag van de StemWijzer hier in de poll, dan is dit forum ook een heel andere afspiegeling dan andere peilingen.
Zeker waar, maar ik denk eerder aan de groep die überhaupt niet binnen een peiling valt. Reken maar dat er een grote groep jongeren vatbaar is voor het verhaal van TB. Denk dat hij goed gaat scoren bij de groep die dit jaar voor het eerst mag stemmen en die het afgelopen jaar al het leuke van zich afgenomen zag worden.

Fvd en pvv schijnen sowieso wat lastiger te voorspellen te zijn. Maar dacht dat peilingen ook gebaseerd zijn op een vandaag, kieswijzer, enz

Zeker waar, maar ik denk eerder aan de groep die überhaupt niet binnen een peiling valt. Reken maar dat er een grote groep jongeren vatbaar is voor het verhaal van TB. Denk dat hij goed gaat scoren bij de groep die dit jaar voor het eerst mag stemmen en die het afgelopen jaar al het leuke van zich afgenomen zag worden.

Fvd en pvv schijnen sowieso wat lastiger te voorspellen te zijn. Maar dacht dat peilingen ook gebaseerd zijn op een vandaag, kieswijzer, enz
Het zal met de PVV en FvD net zo zijn als met Trump, moeilijk te peilen omdat je er in een heleboel situaties liever niet voor uit wil komen. Dat maakt het onzichtbaar.

Een probleem wat de PVV vaak heeft aan de andere kant is dat een heleboel mensen die PVV zouden gaan stemmen uiteindelijk niet gaan stemmen. Mijn inschatting is dat de FvD daar minder last van heeft, die stemmers daar zijn wat politieker.

Vanmorgen zappend zat bij The Hour of Power ons aller lievelingsvice-premier, mooi gesprek.

Nu Sigrid Kaag bij WNL, ook Sabine Uitslag over gezonde leefstijl.

Laatst bewerkt:
@LM heeft deze al gespeld en de foto* ergens ingelijst hangen, maar voor de rest een interview met Klaas Dijkhof in het AD:
Klaas Dijkhoff: ‘Ik ben ervan overtúigd dat Nederland de afgelopen tien jaar is verbeterd’
INTERVIEWDe ‘wonderboy’ van de VVD is verzadigd en kapt ermee als politicus. Fractievoorzitter Klaas Dijkhoff laat wel een vernieuwde partij na, zegt hij. ,,Ik ben niet per se nodig.’’

*Ik zou voor de foto gaan waarin hij recht de camera inkijkt, daarvan kan ik me voorstellen dat je smelt.

• Love
Waarderingen: LM
Het zal met de PVV en FvD net zo zijn als met Trump, moeilijk te peilen omdat je er in een heleboel situaties liever niet voor uit wil komen. Dat maakt het onzichtbaar.

Een probleem wat de PVV vaak heeft aan de andere kant is dat een heleboel mensen die PVV zouden gaan stemmen uiteindelijk niet gaan stemmen. Mijn inschatting is dat de FvD daar minder last van heeft, die stemmers daar zijn wat politieker.
Dat weet ik niet. Je hoort veel mensen juist roepen dat ze niet meer op FvD stemmen vanwege het taalgebruik en de acties van TB.
Er zijn een aantal partijen waarvan het lijkt alsof ze zijn vergeten wie er altijd op hun stemt, en teveel focus op wie ze willen winnen. Dat geldt voor Fvd, maar ook voor bijvoorbeeld een PvdA. Corona veranderd veel onder de lagere inkomens, denk en sp springen daar denk ik beter op in. De VVD was heel lang een goede partij voor de ondernemers.... Tjah.

Aan de andere kant, je kan er bar weinig van zeggen. Het CDA moet het al jaren hebben van boeren en bejaarden, terwijl die volgens mij al jàren niet meer daar voor staat. En ondanks het kritiek op de Jonge, lijkt iedereen te zijn vergeten dat hij CDA'er is. Hij heeft zich dan wel niet verkiesbaar gesteld, maar stel dat het CDA hoog scoort, wat wordt zijn rol dan?

Dan heb je nog de protest stemmers, PVV is daar destijds een deel van verloren omdat ze te groot werden, of het programma te eenzijdig was. Of moet ik populistische zeggen? Ik vind dat maar een raar woord.

Ik weet niet of in peiling die gebaseerd zijn op wat er leeft onder de mensen, de PVV en FvD goed wordt meegenomen. Deels omdat er bar weinig zendtijd aan wordt besteed (why?).
Ik wil wel geloven dat Fvd het nu vooral van de jongeren moet hebben. Maar onder een ander deel van de jongeren leven onderwerpen zoals milieu juist enorm.

Lang verhaal kort, de tijd dat de meeste partijen een vaste achterban hebben, is voorbij. Steeds meer (focus op de) zwevende kiezers = minder voorspelbaar.
In de VS kan een kleine groep echt het verschil maken voor wie er regeert. Dat is hier anders omdat je veel kleinere partijen hebt.

Laatst bewerkt:
Lang verhaal kort, de tijd dat de meeste partijen een vaste achterban hebben, is voorbij. Steeds meer (focus op de) zwevende kiezers = minder voorspelbaar.
In de VS kan een kleine groep echt het verschil maken voor wie er regeert. Dat is hier anders omdat je veel kleinere partijen hebt.
De weg erheen is niet helemaal de mijne, maar deze conclusie onderschrijf ik volledig.

Met als aantekening dat het merkwaardige is van de laatste en zeker van de eennalaatste verkiezingen dat de Dems zich juist eerder tegen die zwevende middengroep leken te keren.

Nu is het natuurlijk ook niet zo dat The Donald de man van het midden en de nuance is, putting it mildly.

Nu Sigrid Kaag bij WNL, ook Sabine Uitslag over gezonde leefstijl.
Kaag legde het wel af tegen Simon Rozendaal. Ik vond haar verhaal over doelen en beleid als reactie op Uitslag en Seidell ook veel te technokratisch.

Ze moet niet spreken, maar praten om de gemiddelde burger te bereiken.

Dit is toch wel mijn favoriete jaargetijde, het verkiezingsseizoen.

Terug
Naar boven