Dat soort uitspraken roepen een hele verscheidenheid aan emoties op. Kan weleens leiden tot gestrekt been.
Is goed hoor, jij mag nu weer dansen met Steks, DGR

Ga ff trainen
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat soort uitspraken roepen een hele verscheidenheid aan emoties op. Kan weleens leiden tot gestrekt been.

Is goed hoor, jij mag nu weer dansen met Steks, DGR
Ga ff trainen

Er zijn verschillende definities. Volgens mij gaat het erom dat je verschillende eigenschappen toedicht aan rassen onderling en dan het ene ras boven het andere plaatst. Maar ik weet niet precies of dat klopt, ik denk dat het zoiets is.Met racisme wordt toch eigenlijk (white) supremacy bedoelt? Niet het kunnen zien van huidskleur of anderzijds onderscheid maken in eigenschappen en karakteristieken, waarbij ook nog eens in acht genomen kan worden dat generalisaties en statistiek dat kunnen bevestigen maar niet bepalend zijn voor individuen.
Toevallig laatst een aantal artikelen gelezen over IQ enzo, die kan ik nog niet terugvinden, tot ik dit bericht aanvul vast deze:
![]()
Beyond the Flynn effect: new myths about race, family and IQ?
James Flynn is a hero to many for his work on genes and IQ, but his latest book, Does Your Family Make You Smarter?, contains provocative claims about black parentingwww.theguardian.com
The view, put forward by a number of British and American academics at that time, that black people’s IQs were genetically inferior to those of whites and Asians was finally discredited. So was the idea that African countries were poor because their inhabitants were stupid. IQs in developing countries also rise as they modernise and will eventually catch up those in developed countries.
Que?Dat zijn dezelfde mensen die denken dat Wukanda echt bestaan zou hebben als er geen slavernij was geweest.
Ironisch dat Wukanda bedacht is door een blanke.
O jeetje een typo.Que?
![]()
Wukanda
For those who think it's easier to annoy you than to Google 'Wukanda' themselves.letmegooglethat.com
Het is wel de grootste onzin die ik sinds tijden heb gelezen.

Emma Wortelboer is gewoon een irritant wijf en de opzet is lomp, maar dat weet je toch voordat je op dat bankje gaat zitten.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens.Op GS roemde men de prestatie van Emma om in een interview met TB de irritantste te zijn.
Het hangt er vanaf of het ten koste gaat van een minderheid. Als je blank en hetro bent, is het altijd goed om jezelf eens af te vragen wanneer iets in je nadeel is. En ja, ik zeg bewust blank en hetro, en niet blanke man, omdat ik absoluut niet het idee heb dat mijn geslacht mij beperkingen oplegt. Terwijl uit de kast komen en voetbal nog altijd ingewikkeld isEr zijn verschillende definities. Volgens mij gaat het erom dat je verschillende eigenschappen toedicht aan rassen onderling en dan het ene ras boven het andere plaatst. Maar ik weet niet precies of dat klopt, ik denk dat het zoiets is.
Emma Wortelboer is gewoon een irritant wijf en de opzet is lomp, maar dat weet je toch voordat je op dat bankje gaat zitten.
Aan de andere kant zal Emma er ook niet met een open blik van TB beter willen leren kennen in zijn gegaan.True, maar hij heeft toch weer een persmomentje te pakken door de ontstane ophef. Zou mij niets verbazen als hij dit gewoon al van plan was. Zoals je zegt, dit wist hij van te voren ook wel. Het verstevigd ook zijn punt over de publieke omroep.
Wobke is wel 100x meer atleet/sporter dan Robke.Na Wopke Hoekstra nu ook die kwal van een Rob Jetten. Geeft maar weer aan hoe ver zulke partijen van de bevolking af staan.
![]()