AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Ik vind het overigens uiterst merkwaardig dat Kaag hier in Nederland een politieke functie mag bekleden.

Screenshot_20210316-223353_Instagram.jpg
Wovano echt vind jij dit nog merkwaardig in Nederland? Ik had het pas echt vreemd gevonden als ze na Trump gesteund te hebben hier nog een bestuurs-functie gekregen had.

De schoenen van oom Kees vind ik bij Jinek (Jaïr) wat tegenvallen, wel bonuspunten dat ie het probeert.

Dat had ik ook al bij de leren rok van mevr. Van der Staaij, wordt gewaardeerd.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.405
Als ik dat aan jou moet uitleggen, ga ik toch even nadenken of je niet toevallig toch een van die PVV-stemmers bent.
Merkwaardige reactie. Ik vraag het mij af, kan van alles voor jou gaan bedenken of invullen, maar koos voor een vraag met de hoop op enige toelichting of "onderwijzing" over jouw mening. Misschien als je uitgedacht bent over wat ik wel of niet stem dat je er later nog op terugkomt.

Merkwaardige reactie. Ik vraag het mij af, kan van alles voor jou gaan bedenken of invullen, maar koos voor een vraag met de hoop op enige toelichting of "onderwijzing" over jouw mening. Misschien als je uitgedacht bent over wat ik wel of niet stem dat je er later nog op terugkomt.
Hoe kan een volksvertegenwoordiger in Nederland in godsnaam getrouwd zijn met een voormalig lid van een terroristische beweging?

Voor volksvertegenwoordigers maakt het toch niet uit wat zij of hun naasten op het blazoen hebben? Vaak meer een kwestie van hoe goed je/de media het kan verbergen. Zolang er genoeg op je stemmen krijg je die zetel gewoon. Zo kan Richard de Mos tijdens een corruptieonderzoek gewoon meedoen met de verkiezingen en is Rutte eerder veroordeeld voor aanzetten tot discriminatie.

Edit: overigens kan een rechter als bijkomende straf bij bepaalde delicten iemand het kiesrecht (passief én actief) ontnemen, al gebeurt dat zelden.

Laatst bewerkt:
Hoe kan een volksvertegenwoordiger in Nederland in godsnaam getrouwd zijn met een voormalig lid van een terroristische beweging?
Bedoel je niet een politiek lid van een voormalig terroristische beweging?

Wat zou het verschil zijn met de partner van een Sinn Feín-politicus?

zou toch opmerkelijk zijn als een grondrecht als passief kiesrecht van je afgenomen zou worden op basis van het verleden van je partner

Anderzijds staan we denk ik ook niet te springen als een jihad-bruid hier straks op de lijst staat omdat ze zo leuk is opgedroogd.

• #8.413
Het was nauwelijks een belemmering tijdens haar werk in de internationale topdiplomatie. Het is wellicht meer de kneuterigheid in Nederland waardoor dit telkens boven komt drijven. Weet niet zoveel van haar man, is geloof ik atheïst en tandarts. Voorheen een Palestijns ambassadeur in Zwitserland? Kids zijn gedoopt omdat Kaag dat zo wilde, is katholiek. Maar goed de sentimenten zijn er kennelijk, grofweg 13.000 haatberichten in amper 5 maanden tijd aan het adres van Kaag (meen volgens De Groene).

Zo kan Richard de Mos tijdens een corruptieonderzoek gewoon meedoen met de verkiezingen en is Rutte eerder veroordeelt voor aanzetten tot discriminatie.

Edit: overigens kan een rechter als bijkomende straf bij bepaalde delicten iemand het kiesrecht (passief én actief) ontnemen, al gebeurt dat zelden.
Wel een verschil tussen onderzoek en veroordeling, onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Het was nauwelijks een belemmering tijdens haar werk in de internationale topdiplomatie. Het is wellicht meer de kneuterigheid in Nederland waardoor dit telkens boven komt drijven. Weet niet zoveel van haar man, is geloof ik atheïst en tandarts. Voorheen een Palestijns ambassadeur in Zwitserland? Kids zijn gedoopt omdat Kaag dat zo wilde, is katholiek. Maar goed de sentimenten zijn er kennelijk, grofweg 13.000 haatberichten in amper 5 maanden tijd aan het adres van Kaag (meen volgens De Groene).
Haatberichten zijn verwerpelijk, maar geen argument voor of tegen Kaag. Niet dat jij dat doet, maar er is soms een reflex dat als iemand ook misselijke reacties oproept het dan betekent dat degene dan maar gelijk heeft.

Er zijn heel veel politici met een partner van buitenlandse afkomst of een migratie-achtergrond: Wilders, De Jonge, Omtzigt.

Voor een medewerker van BuZa kan ik me best voorstellen dat zulke zaken gevoelig liggen, militairen hebben vakantiebeperkingen. Dat in het geheim trouwen vind ik heel romantisch, maar is geen positief punt, dat kan je makkelijk in een elitair mensbeeld framen.

Het is gewoon een standaard reflex, dat mens zit nu in de lift volgens de peilingen en dan begint men over haar strakgetrokken gezicht of over haar man of de melkboer. Zo werkt dat.

Ben erg benieuwd naar de uitkomst van de FvD-PVV dynamiek morgen. Je ziet veel mensen bij die FvD bijeenkomsten, ze hebben een grote following en het is natuurlijk de enige zittende partij die echt anti-lockdown is, maar ik zie op social media toch ook zo'n beetje iedereen rechts van VVD oproepen om PVV te stemmen omdat zij de grootste bedreiging kunnen zijn voor Rutte. Vind t moeilijk te voorspellen welke kant dat op gaat qua aantal zetels voor beide partijen.

Achja Nederland krijgt wat het verdiend.

Enerzijds hoop ik op een zo links mogelijke regering. Lekker aankomende jaren de belastingen weer omhoog, in plaats van dat het nuttig besteed wordt spoelen we het weg in bodemloze putten als klimaat, Europa, massa immigratie.

volgend jaar lopen we nog allemaal met beflapjes om, staat iedereen elke 4 maanden in de rij voor het verschikkelijk gevaarlijke coronavirus, mag je niet meer deelnemen aan een aantal onderdelen van de samenleving indien je niet gevaccineerd bent.

als blijkt dat toch iedereen Corona heeft overleefd, gaan we waarschijnlijk allemaal dood als we de klimaatdoelen niet halen, daar weer even wat angst voor inprenten. Blijkt dat zonder de lockdown die doelen niet gehaald worden dus laten we gewoon jaarlijks even een lockdown doen voor die co2 reductie.

huizen bouwen ivm het huizen tekort? Nee niet te snel want anders hebben we een stikstofprobleem. Laat de jeugd maar tot hun 40ste thuis wonen maar die hard werkende tandartsen en engineers uit de apenlanden moeten wel gehuisvest worden zodat ze kunnen teren op de belastingcenten van de luie Nederlanders.

Laten we dan ook maar een stapje verder gaan en vast Arabisch standaard in het takenpakket van het basis en middelbaar onderwijs zodat we elkaar kunnen verstaan en geen verdere integratie problemen ontstaan. Ook meteen maar leren dat communisme de toekomst is met een verenigde Staten van Europa.

Klinkt leuk allemaal wel, denk dat ik dan op een vliegtuig stap en niet meer terugkom :o

(reactie hierop is niet nodig, uitte mijn frustratie een beetje.. tekort aan slaap denk ik en nu ga ik weer de mist in :duh:)

Laatst bewerkt:
  • #8.419
Haatberichten zijn verwerpelijk, maar geen argument voor of tegen Kaag. Niet dat jij dat doet, maar er is soms een reflex dat als iemand ook misselijke reacties oproept het dan betekent dat degene dan maar gelijk heeft.
Ik begon erover omdat kennelijk bepaalde sentimenten in NL leven, meer dan elders. Ging mij niet zozeer over Kaag zelf.

Dat in het geheim trouwen vind ik heel romantisch, maar is geen positief punt, dat kan je makkelijk in een elitair mensbeeld framen.
Elitair. Dat is ze wel geloof ik ja. Steekt qua internationale ervaring én kennis ook boven de rest uit, behalve een Rutte. Ze zal best geschrokken zijn van het intellectuele niveau van debatten die hier worden gevoerd en het navelstaren.

• #8.420
huizen bouwen ivm het huizen tekort? Nee niet te snel want anders hebben we een stikstofprobleem. Laat de jeugd maar tot hun 40ste thuis wonen maar die hard werkende tandartsen en engineers uit de apenlanden moeten wel gehuisvest worden zodat ze kunnen t*ring op de belastingcenten van de luie Nederlanders.
Dit is wel iets dat zorgen baart. Draagvlak dat kleiner wordt én tegelijkertijd de huizenprijzen die blijven stijgen.

Terug
Naar boven