Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Ik gok op een coalitie van VVD, CDA, D66 en JA21. Dan hebben ze met SGP/CU in de EK vrijwel op elk onderwerp een meerderheid.

We moeten toch 49% minder stikstof uitstoten? Als er meer mensen bij komen en er zouden geen extra maatregelen komen, gaat de stikstofuitstoot alleen maar verder omhoog. Dus dat betekent nog meer maatregelen dan wanneer we die extra mensen niet hadden gehad.
Nee, CO2. Dat is een groot verschil. CO2 zou niet op lokaal niveau moeten worden vastgesteld of per hoofd van de bevolking,want nu is het gewoon verplaatsen van de uitstoot en een land zit 'goed'.

NOx (stikstofoxiden) is een ander verhaal, dan maakt het wel degelijk uit waar het neerslaat.

Ik snap je punt wel, maar dat wordt dus veroorzaakt doordat wij onszelf zo'n belachelijke wet hebben opgelegd. Waar die mensen hun CO2 uitstoten, maakt voor de wereldwijde uitstoot niet uit, maar nu is het gewoon aan ieder land zelf om de doelen te halen (enwil Nederland weer het braafste jongetje van de klas zijn).

Als Nederland zijnde?

Daarom slaat het nergens op dat die doelen op lokaal niveau gehaald moeten worden, want dan kun je je uitstoot gewon verplaatsen. Ik ben ook geen voorstander van massa-immigratie, maar vind het een raar argument.

Meer mensen. Meer auto's, meer uitstoot. Dus gaan ze nog meer autorijder pesten zodat de gewone man het eigenlijk niet meer kan opbrengen. Kom je huizen tekort want er mag niet zo veel in een keer gebouwd worden. Kan de gewone man geen huis meer betalen door schaarste. Heeft een land als Duitsland minder last van. Resultaat: wonen en autorijden blijft daar betaalbaar. Hier kost een Mustang 120.000 euro, in België 52.000. Zelfde auto, is toch achterlijk?

Nee, CO2. Dat is een groot verschil. CO2 zou niet op lokaal niveau moeten worden vastgesteld of per hoofd van de bevolking,want nu is het gewoon verplaatsen van de uitstoot en een land zit 'goed'.

NOx (stikstofoxiden) is een ander verhaal, dan maakt het wel degelijk uit waar het neerslaat.

Ik snap je punt wel, maar dat wordt dus veroorzaakt doordat wij onszelf zo'n belachelijke wet hebben opgelegd. Waar die mensen hun CO2 uitstoten, maakt voor de wereldwijde uitstoot niet uit, maar nu is het gewoon aan ieder land zelf om de doelen te halen (enwil Nederland weer het braafste jongetje van de klas zijn).
Ik had het al aangepast.
Maar als wij dat doel willen halen in Nederland gaat dat makkelijker met minder mensen dan meer.

Kans dat het bij die 3 blijft is nu wel erg groot

Ik gok op een coalitie van VVD, CDA, D66 en JA21. Dan hebben ze met SGP/CU in de EK vrijwel op elk onderwerp een meerderheid.
Ik denk niet dat D66 met JA21 wil, die zal er eerder een linkse partij bij willen.

Volgens de laatste exitpoll zou VVD, D66 en CDA een meerderheid hebben.

Optie zou kunnen zijn de huidige coalitie voort te zetten of met de PvdA erbij, GL zal nu wel niet willen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.508
Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Geen mens die begrijpt als VVD weer de grootste wordt. En vervolgens een opkomst van 81%, en wat hebben we? Een land dat gewoon met dezelfde club doorgaat.
Kiezen voor het bekende in onzekere tijden. En Rutte is vrij populair als premier, niet eens alleen bij vvd collega's en achterban.

Wel ongekend wat Rutte flikt.

Klaver al langs geweest met een reactie? :grinny:

Ik hoop oprecht dat alle ondernemers die nu weer vvd hebben gestemd stuk voor stuk failliet gaan. Een jaar lang wanbeleid met Corona, 10 jaar lang zoveel gekloot door de vvd met als kers op de taart recent de toeslagen affaire.
Als je dan zo’n plaat voor je kop hebt en weer vvd stemt verdien je het ook gewoon. Niet gaan janken dan

CDA gaat voor de vorm nog even een tijdje op de blaren zitten en schuift daarna gewoon weer aan hoor

formatie lijkt in elk geval relatief makkelijk te worden zo

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.515
CDA gaat voor de vorm nog even een tijdje op de blaren zitten en schuift daarna gewoon weer aan hoor
Yep. Eerst "analyseren" en met leden "overleggen" of winnaars naar voren schuiven, ondertussen de bestuurdersstoeltjes poetsen.

We moeten toch 49% minder co2 uitstoten? Als er meer mensen bij komen en er zouden geen extra maatregelen komen, gaat de co2-uitstoot alleen maar verder omhoog. Dus dat betekent nog meer maatregelen dan wanneer we die extra mensen niet hadden gehad.
Ik zou zeggen, zoek uit wat de exacte afspraken zijn die er zijn gemaakt. Misschien dat het dan iets duidelijker zijn wordt.

Ik denk niet dat D66 met JA21 wil, die zal er eerder een linkse partij bij willen.

Volgens de laatste exitpoll zou VVD, D66 en CDA een meerderheid hebben.

Optie zou kunnen zijn de huidige coalitie voort te zetten of met de PvdA erbij, GL zal nu wel niet willen.
Ik denk dat het lastig wordt om een alternatief te vinden waarmee ze óók een meerderheid in de EK hebben. Heb even zitten turven en om aan die 10 zetels te komen zou je dan GL en PVDD erbij moeten halen.

Ik denk dat het lastig wordt om een alternatief te vinden waarmee ze óók een meerderheid in de EK hebben. Heb even zitten turven en om aan die 10 zetels te komen zou je dan GL en PVDD erbij moeten halen.
Er zal met JA 21 wel te praten zijn voor steun op belangrijk punten, in een coalitie met D66 zie ik niet gebeuren. Ik weet ook niet of je het moet willen als kleine nieuwe partij.

Er zal met JA 21 wel te praten zijn voor steun op belangrijk punten, in een coalitie met D66 zie ik niet gebeuren. Ik weet ook niet of je het moet willen als kleine nieuwe partij.
Precies.
Misschien was het onder Omtzigt toch beter gegaan, maar Kaag heeft het gewoon goed gedaan.

Ik voorspelde ook al wat jij beaamt:
Dat klopt zeker. Ik lees je post nu pas na mijn vorige post.

De vraag is enkel: wie wordt er groter, het CDA of D66:
- Als D66 als eerste aan mag schuiven, zullen zij graag GL of PvdA betrekken;
- Als het CDA als eerste mag aanschuiven, voorspel ik CU en als dat nog geen meerderheid oplevert JA21
Ik zie overigens nog wel toekomst in JA21. Als de VVD, die naar links is opgeschoven, daar blijft, is het een goed rechts liberaal-conservatief alternatief.

Terug
Naar boven