Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Minder immigratie = meer geld voor de zorg, minder belasting voor het milieu.

Laat je mensen dan aan hun lot over? Nee. Want hulp op afstand is humaner dan een immigratiestroom creëren
Minder immigratie ben ik het mee eens. Mensen met een dubbele paspoort geen stemrecht etc gaat me wel een beetje te ver.

Hoe wil je de Syrische vluchteling op afstand helpen?
Hulp in de regio, wat voor de grote meerderheid ook gebeurt, is efficiënter, goedkoper en vergroot de kans op wederopbouw.

Het zijn bovendien de verkeerde vluchtelingen en/of economische migranten die naar hier komen.

Dat gezegd, zolang de vluchtelingen vooral daar zijn is de neiging de portemonnee te trekken van de overheid schandalig lager.

Het is natuurlijk veel makkelijker deugen in eigen land ipv naar Turkije nog Jordanië gaan en daar de handen uit de mouwen steken. Bovendien is het voor de bovenklasse fijn als er onderin concurrentie blijft op schaarse voorzieningen en on- en/of laaggeschoold werk. Ook de nationale identiteit, waar lager opgeleiden meer aan hechten gaat zo veel makkelijker kapot.

Overigens is de druk op de voorraad sociale huurwoningen van statushouders minimaal, dat is een goed voorbeeld van hoe mensen aan de onderkant tegen elkaar worden uitgespeeld.

Vind trouwens best dat je hier wel een aantal kan opvangen maar dan wel echt tijdelijk en een quotum van een paar duizend per jaar.
Ook alleen als ze echt gevaar lopen en is het onduidelijk of ze dat lopen gewoon weigeren.

Vind trouwens best dat je hier wel een aantal kan opvangen maar dan wel echt tijdelijk en een quotum van een paar duizend per jaar.
Ook alleen als ze echt gevaar lopen en is het onduidelijk of ze dat lopen gewoon weigeren.
Nee, oppleuren.

:trollface:

Minder immigratie ben ik het mee eens. Mensen met een dubbele paspoort geen stemrecht etc gaat me wel een beetje te ver.
Ja eens. Ik vond het meer een VVD-opgelegde regel, want die hebben wel vaker geen nut.

Dat hij zich niet uitliet over Dion Gaus, vond ik juist ijzersterk van hem. Iedere uitlating, wat het ook was, had het schadelijker voor haar gemaakt. In mijn ogen zette hij het belang van een vrouw binnen zijn partij, boven zijn eigen belang in verkiezingstijd. En dat terwijl vrouwen in Nederland zich allemaal laten inpakken door die dooddoenerspraatjes van D66.

De tocht an sich is vaak het grootste gevaar hé.

Wat denk je van al die Somaliërs. Allemaal gevlucht vanwege de omstandigheden. Maar ondertussen wel 6 weken terug voor cutting season. Want in zandtentjes de klitjes bij meisjes verwijderden, moet allemaal naar kunnen. En zelfs in Nederland wordt zoiets niet gedaan.

Wanneer gaan we het erover hebben dat Kaag daar vast wel voorstander van is?

Beetje laat om daar met Syrië mee te beginnen als het Westen medeverantwoordelijk is voor de opkomst van IS en andere radicale groepen en regimes.
Dat kan, en dan krijg je dus die stroom vluchtelingen, ik had graag gezien dat het anders opgelost werd.
Juist daarom had het westen zich niet moeten bemoeien met Assad ipv proberen om hem ook af te zetten. Hij bestreed ook IS.

Terug
Naar boven