Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Al die vrouwen die op D66 hebben gestemd, het lijkt wel één grote grap.

Kaag maakt zich hard voor een gelijker Nederland, dat is wat anders dan een gelijkwaardiger Nederland

Hoger salaris voor vrouwen klinkt
leuk, maar hoe dan? Je moet wel onderhandelen voor een hoger salaris, vrouwen zijn daar over het algemeen een stuk slechter in.

Weinig vrouwen in topfuncties? Vrouwen netwerken wel, maar mannen laten dat netwerk veel beter voor zich werken.

Ik gok dat ze dat voor elkaar wil krijgen met 10 weken verlof voor vaders. Maar als dat de oplossing zou zijn, dan waren er wel meer kinderloze vrouwen in topfuncties.

En dan die populistische uitspraken zoals: vrouwen die elkaar niet steunen, verdienen een plekje in hel. Te triest voor woorden.
Nederland krijgt de leider die het verdient... Ben ik de enige die dat als een valse nichten opmerking lees?
Dat hogere salaris van mannen kan je met verklarende statistiek tot een minimum wegwerken.

Dit is vaak gedoe over de bovenkant met als resultaat dat er meer vrouwen uit de hogere klassen die banen krijgen ten koste van mannen die zich vanuit achterstand omhoog hebben gevochten.

Laatst bewerkt:
2: er deden geloof ik 37 partijen mee. Ik vond het ook lastig, maar er moet echt wel een partij of kandidaat zijn waarbij je je een beetje senang kan voelen
Je hebt mijn kieswijzer/stemwijzer-uitslag gezien? Alles dichtbij elkaar, geen partij die er echt uitsprong, wat moet je dan?

Je hebt niet Omtzigt gestemd?
Natuurlijk wel, maar als ik een zwever was dan had de CDA-campagne mij mogelijk niet overtuigd.

Wat ik ervan heb meegekregen hebben ze wel een mooi programma, maar ze hebben delen daarvan vooral tegen zich laten gebruiken.

als ik dit allemaal zo lees begrijp ik persoonlijk niet waarom iemand níét zou stemmen, maar dat moet verder iedereen voor zichzelf weten.

Ik vind trouwens ook niet meer dat iemand zich kan verschuilen achter de argumenten
1) 'het zijn allemaal bedriegers' of
2) 'er zit niets voor mij bij'

1: zolang je zelf niet stemt weet je in elk geval 100% zeker dat er niet met jou rekening wordt gehouden en kom je mooi in een cirkelredenatie terecht m.b.t. dat 'bedrog'
2: er deden geloof ik 37 partijen mee. Ik vond het ook lastig, maar er moet echt wel een partij of kandidaat zijn waarbij je je een beetje senang kan voelen
Dit bevestigt mijn vermoeden over religieuze behoefte, het heeft alle kenmerken van het Nieuwe Testament.

Waarom die stilte bij FvD? Toch niet echt netjes naar de mensen die op ze gestemd hebben?

Moet de speech nog herschreven worden?:thinking:

Je hebt mijn kieswijzer/stemwijzer-uitslag gezien? Alles dichtbij elkaar, geen partij die er echt uitsprong, wat moet je dan?
Niet gezien, sorry, maar ik snap de ernstige twijfels zeker.

Ik begrijp ook wel dat mensen niet gaan stemmen. Ben ook zeker geen fan van een opkomstplicht.
Alleen dat niet stemmen moet dan wel gebaseerd op de juiste redenatie imo. Als het je gewoon echt geen reet interesseert lijkt het me in sommige gevallen verstandiger om níét te gaan stemmen. Er zijn ook bepaalde groepen mensen die dusdanig weinig intellectuele capaciteiten hebben dat ik me ook wel eens af vraag of die wel moeten gaan stemmen (ik heb het niet over lager geschoolden in het algemeen maar echt mensen met een geestelijke handicap of anderszins een zéér laag iq). Meen ook wel te begrijpen waarom mensen met een zekere anti-democratische instelling niet gaan stemmen. Zo zijn er nog wel wat groepen mensen te noemen.

Als je af geeft op de politiek, spreekt over bedrog et cetera dan lijkt mij dat je je stem moet laten gaan naar een partij die het huidige stelsel op de schop wil hebben. Ook die partijen zijn er.

En als iedereen die VVD heeft gestemd, eigenlijk op Bij1 had gestemd was dat de grootste partij geworden. Wat is je punt?:shrug:
Maar Fvd is ontstaan omdat Fvd geen gehoor kreeg. Als je de FvD stemmers bij Wilders optelt + die 'strategisch' op D66 hebben gestemd.... Dan zou D66 veruit de grootste partij zijn geweest. Dan had je weer een eerlijk systeem

Maar Fvd is ontstaan omdat Fvd geen gehoor kreeg. Als je de FvD stemmers bij Wilders optelt + die 'strategisch' op D66 hebben gestemd.... Dan zou D66 veruit de grootste partij zijn geweest. Dan had je weer een eerlijk systeem
Ja en als Wilders niet uit de VVD was gestapt of Verdonk ipv. Rutte de VVD had aangevoerd was het huidige spel ook compleet ander geweest.

Waarom die stilte bij FvD? Toch niet echt netjes naar de mensen die op ze gestemd hebben?

Moet de speech nog herschreven worden?:thinking:
Ze hebben op meerdere kanalen een tijdje geleden al gereageerd.
Vind overigens zelf ook dat ze hier erg laat mee waren hoor.
Hoopte al dat ze niet met één of ander huilverhaal zouden komen over fraude oid.
Gelukkig was dat niet het geval

Als je af geeft op de politiek, spreekt over bedrog et cetera dan lijkt mij dat je je stem moet laten gaan naar een partij die het huidige stelsel op de schop wil hebben. Ook die partijen zijn er.
Die partijen krijgen te weinig stemmen om daadwerkelijk het verschil te maken. De grote partijen hebben ook hele mooie programma's en dingen die ze zogenaamd willen aanpakken, maar in de praktijk komt het er niet van.

Ook de VVD heeft hele mooie plannen, maar we weten diep van binnen dat ze het niet waar gaan maken. Naast het feit dat ze vanwege de toeslagenaffaire het niet verdienen om aan de macht te zijn.

Redenen zat om niet te stemmen. Ik heb niet gestemd.

Ja en als Wilders niet uit de VVD was gestapt of Verdonk ipv. Rutte de VVD had aangevoerd was het huidige spel ook compleet ander geweest.
Ja. Maar de reden dat mensen niet op wilders stemmen, is strategisch. Omdat hij niet serieus genomen wordt.

Ik ben ervan overtuigd dat als mensen puur stemmen op waar de partij voor staat, Wilders veruit de grootste zou zijn. Maar aan jouw reactie te zien, denk jij daar anders over?

Of misschien een betere vraag: wie zie je liever als minister president, Wilders, Rutte of Kaag?

Wat doen mensen die niet stemmen in dit topic eigenlijk:trollface:

Niet gezien, sorry, maar ik snap de ernstige twijfels zeker.

Ik begrijp ook wel dat mensen niet gaan stemmen. Ben ook zeker geen fan van een opkomstplicht.
Alleen dat niet stemmen moet dan wel gebaseerd op de juiste redenatie imo. Als het je gewoon echt geen reet interesseert lijkt het me in sommige gevallen verstandiger om níét te gaan stemmen. Er zijn ook bepaalde groepen mensen die dusdanig weinig intellectuele capaciteiten hebben dat ik me ook wel eens af vraag of die wel moeten gaan stemmen (ik heb het niet over lager geschoolden in het algemeen maar echt mensen met een geestelijke handicap of anderszins een zéér laag iq). Meen ook wel te begrijpen waarom mensen met een zekere anti-democratische instelling niet gaan stemmen. Zo zijn er nog wel wat groepen mensen te noemen.

'Als je niet stemt, mag je ook niet klagen' wordt nooit gezegd door mensen die zich in de politiek hebben verdiept.

Terug
Naar boven