blijft een gejat ding.Al heeft een aap een gouden ring het is en .. je moet me even helpen meneer.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
blijft een gejat ding.Al heeft een aap een gouden ring het is en .. je moet me even helpen meneer.
Hopelijk is het allemaal maar een broodje aap.Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.
Broodje poep!
Foei, ome Willem!
Ik vind referenda echt een veel ingewikkelder dingetje dan hier en daar toch regelmatig gepresenteerd wordt.Zijn daarvoor in de plaats voor een bindend correctief referendum, en is ook aangenomen door de TK. Terugkijkend vind ik dat raadgevend gedoe ook een gepruts.
In Januari ook door de 1e kamer heen.
Deze wetswijziging gaat over de Grondwet. Daarom moet de wet nog een keer door de Tweede en Eerste Kamer. In beide Kamers is een tweederde meerderheid nodig.
Goede samenvatting wat het zo lastig maakt. Een gevaar schuilt er ook in wanneer een clown als Baudet zijn act opvoert en een hele beweging zover krijgt te doen wat hij wil. Of een Willem Engel. Tegen zulke idioterie moet zuks bestand zijn, maar hoe. Dat zou in theorie geneutraliseerd kunnen worden bij grote opkomst, maar daar zit terecht een pijnpunt. Er wordt vaak gewezen op zelfraadzaamheid van burgers en eigen verantwoordelijkheid maar er blijkt een aanzienlijk deel helemaal niet of nauwelijks zelfredzaam te zijn, en die dan wel laten meestemmen. Dat blijven lastige debatten. Ik ben tegen (direct) gekozen burgemeesters, mede vanwege de vrees voor popi jopie acts en de verwachtingen die daarvan uit zullen gaan welke altijd zullen tegenvallen want een burgemeester is niet de baas en in slecht scenario is de helft voor en de helft tegen en dan begint het gelazer al.Daarom zijn de Staten-Generaal ook een volksvertegenwoordiging; alle belangen uit de Nederlandse samenleving die een zekere aanhang hebben - bepaald door de kiesdrempel - worden vertegenwoordigd in de Staten-Generaal. De kracht van een parlementaire democratie is dat zelfs een meerderheid altijd rekening zal (moeten) houden met de minderheid.
De burger die in een referendum stemt, daarentegen, representeert met al zijn/haar goede bedoelingen enkel zijn eigen belang en maakt daarbij een eenzijdige afweging (voor of tegen). Er is geen sprake van een afweging van alle belangen. Daarnaast is het zo dat de opkomst bij een referendum vaak laag is en dat dus ook daar de representativiteit in het gedrang komt. Om deze reden is het niet mogelijk dat het gedeelte van het volk dat stemt bij een referendum het gehele Nederlandse volk vertegenwoordigt.
Lokaal, en onderwerpen kiezen die zich daarvoor lenen. Ik ben wel voor meer betrokkenheid, maar wat houdt dat concreet in en je moet goed nadenken over welk onderwerp je de kiezer laat beslissen. Heel ingewikkelde zaken met meerdere belangen voor meerdere partijen die nogal wat afwegingen vragen voor iedereen en impact kunnen hebben voor een heel lange tijd na zo'n beslissing is vragen om gelazer (nog niet eens over zaken die impact hebben binnen Europa of daarbuiten). Tijdsbeeld speelt daarin ook mee. In principe ben ik voor saaie politici die dossiers goed kennen en goed samenwerken met de departementen die alles goed uitzoeken en op orde hebben. Je kiest idealiter als burger politici uit die in staat moeten zijn om tot een betere en zorgvuldige keuze te komen dan ik als simpele boerenlul. Maar advies over een veiligere verkeerssituatie waar bewoners vanuit een wijk stelselmatig over klagen daar kan prima over worden beslist met elkaar.Nou ja, ik post het vooral ook omdat ik denk dat niemand in essentie tegen iets prachtigs als 'meer inspraak door het volk' kan zijn maar dat er tegelijkertijd wel degelijk de nodige principiële haken en ogen aan zitten. Het is in mijn ogen belangrijk dat men begrijpt waar die haken en ogen zitten en waarom die daar zitten.
Op dit moment ben ik niet onderweg naar de bakker en is het ook niet na 21u dus ik hoop dat ik van @inVorm mijn principes nog mag uitdragen.
Goede samenvatting wat het zo lastig maakt. Een gevaar schuilt er ook in wanneer een clown als Baudet zijn act opvoert en een hele beweging zover krijgt te doen wat hij wil. Of een Willem Engel. Tegen zulke idioterie moet zuks bestand zijn, maar hoe. Dat zou in theorie geneutraliseerd kunnen worden bij grote opkomst, maar daar zit terecht een pijnpunt. Er wordt vaak gewezen op zelfraadzaamheid van burgers en eigen verantwoordelijkheid maar er blijkt een aanzienlijk deel helemaal niet of nauwelijks zelfredzaam te zijn, en die dan wel laten meestemmen. Dat blijven lastige debatten. Ik ben tegen (direct) gekozen burgemeesters, mede vanwege de vrees voor popi jopie acts en de verwachtingen die daarvan uit zullen gaan welke altijd zullen tegenvallen want een burgemeester is niet de baas en in slecht scenario is de helft voor en de helft tegen en dan begint het gelazer al.
Klopt als een bus. Dus moet je goed nadenken over hoe zoiets in te richten. Bij TK verkiezingen stem je niet op 1 onderwerp met ja of nee, waardoor een impact van mensen veel minder direct gevolg kan hebben mede gelet op ons coalitie stelsel.Zo lang de grootste en domste -niet zelfredzame- randdebiel mag en kan stemmen, bestaat gewoon de kans dat "clowns" een veel groter podium krijgen, dan ze misschien eigenlijk zouden moeten krijgen.
Ben ik het niet mee eens, want er is een zeer significant verschil tussen eens in de vier jaar (in de praktijk sinds 1848 overigens gemiddeld eens in de 2,5 jaar omdat veel kabinetten de rit niet uitzitten) stemmen op een kandidaat van een partij die vervolgens in de coalitie of de oppositie zonder last jou en de jouwen gaat vertegenwoordigen door te debatteren met mede volksvertegenwoordigers over vaak complexe wetsvoorstellen en daarbij op zoek gaat naar een consensus óf een eenzijdige ja/nee stemming over een willekeurig onderwerp waarbij je die geïnformeerde overlegstructuur van een vertegenwoordigend orgaan juist wegneemt.Ik snap heel goed wat jullie bedoelen -ook @tymboo goede analyse beidewee-, maar dit soort dingen heb je in beginsel al wanneer iedereen van 18 jaar en ouder stemrecht heeft.
Maar een parlementaire democratie zorgt er nu juist voor dat niet alleen die 'grootste en domste niet zelfredzame randdebiel' mag en kan stemmen maar ook eenieder die niet in deze categorie valt waardoor diezelfde randdebiel en zijn vertegenwoordiging in het parlement enigszins aan banden gelegd wordt. Een referendum zorgt er vaak voor dat de grote en domme niet zelfredzame randdebielen van deze wereld passend bij hun karakter de grootste mond opzetten door d.m.v. een soort volksmennerij grotendeels ongeïnformeerde medestanders te verkrijgen in een complex standpunt dat gereduceerd wordt tot een gesimplificeerde ja/nee stem. Ik zie althans nog geen mogelijkheid tot amenderende referenda.Zo lang de grootste en domste -niet zelfredzame- randdebiel mag en kan stemmen, bestaat gewoon de kans dat "clowns" een veel groter podium krijgen, dan ze misschien eigenlijk zouden moeten krijgen.
Ja ik was er halverwege al klaar mee, sorry daarvoorwereldrecordpoging voor langste zin zie ik, sorry daarvoor
In principe wel. Daarom hebben we dit weer gekozen.![]()
Grootontvangers van loonsteun in Nederland keren in het buitenland winst uit
Het gaat onder meer om de moederbedrijven van DAF Trucks, uitzendbureau Adecco en IT-bedrijf Atos.nos.nl
Goed nieuws zo een dag na verkiezingen

www.rtlnieuws.nl
wereldrecordpoging voor langste zin zie ik, sorry daarvoor