MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Te vroeg gejuicht, de Broederschap heeft weer een voet tussen de deur.
GroenLinksers Bouchallikht en Westerveld claimen voorkeurszetel - https://nos.nl/l/2373470
Ik zag t gister voorbij komen.

Ugh, kansloos. Fanatiek zandvrouwtje en een zwarte slavendrijver in de kamer. Wat een feest. Kan nog lachen worden met Wilders erbij.

Kga Krol wel missen.

Hahahhaah
43357665-E6DC-40D6-84A8-86FB7C344616.jpeg

Ik ben er persoonlijk onderhand wel aan gewend nu, ik woon gelukkig vlak bij DE waar veel winkels wel open zijn.
Alleen straks nog de terrassen open en ik vind 't wel best.

Ik ben er persoonlijk onderhand wel aan gewend nu, ik woon gelukkig vlak bij DE waar veel winkels wel open zijn.
Alleen straks nog de terrassen open en ik vind 't wel best.
Veel Nederlanders vinden het net als jouw wel best.
Gezien het aantal zetels van de vvd.
Drom joh lekker jaartjes alles dicht zomer 2022 weer proberen.
Het volk heeft laatst kunnen spreken en dat hebben ze gedaan.
Ondernemers etc ook niet meer huilen aub gross van de Nederlanders heeft toch schijt aan jullie.

Veel Nederlanders vinden het net als jouw wel best.
Gezien het aantal zetels van de vvd.
Drom joh lekker jaartjes alles dicht zomer 2022 weer proberen.
Het volk heeft laatst kunnen spreken en dat hebben ze gedaan.
Ondernemers etc ook niet meer huilen aub gross van de Nederlanders heeft toch schijt aan jullie.
Meer dan 80% heeft gestemd, dus maak je niet druk, dit is wat meer dan 50% wil.
Volgens mij had iedereen verwacht dat fvd zou gaan mee regeren en dat alle corona regels er af zouden gaan in ruil voor veel belasting voor de komende crisis en het milieu.

Volgens mij had iedereen verwacht dat fvd zou gaan mee regeren en dat alle corona regels er af zouden gaan in ruil voor veel belasting voor de komende crisis en het milieu.
Dat zeg ik toch?
Daarom niet huilen als corona regels worden verlengd, dat is namelijk wat NL wilt.
En ondernemers hoeven ook niet meer te huilen.

Ik weet niet precies hoe jullie rekenen maar de VVD heeft 35 vd 150 zetels. Verder was er geen enkele partij op Fvd en mss de Pvv na die openlijk tegen het corona beleid was. Dus wat is dan precies een stem tegen Rutte?

Los daarvan ken ik ook genoeg allochtonen die op Forum hebben gestemd puur en alleen voor hun anti-corona beleid. Dit zijn dus mensen die bereid zijn hun politieke voorkeur opzij te zetten en vaak van een linkse partij nu op rechts stemmen puur en alleen door Rutte zijn corona beleid. Dus nee ik denk niet da iedereen het wel prima vind, maar als jij een leuk salaris binnenharkt en je wat verder kijkt dan de lockdown lang is blijft de VVD gewoon prima voor je.

Natuurlijk had niemand dat verwacht, want het was allang bekend dat de VVD en bijna alle andere partijen FvD uitsloten. Of had je de illussie dat PVV en FvD samen een absolute meerderheid zouden behalen?

Uiteindelijk is partijen uitsluiten ook weer gewoon een verkiezingsbelofte, met als doel dat mensen "strategisch" gaan kiezen en de andere partij links laten liggen want die mag toch niet meedoen dus waarom zou je er op stemmen? Partij A sluit partij B uit, en partij A zal wel groter worden dan partij B dus laat ik maar op partij A stemmen dan, of op C, D, ... in elk geval niet op partij B want die mag niet meedoen.
Maar als partij B alsnog heel groot wordt bij verkiezingen kun je niet meer om partij B heen en gaat die verkiezingsbelofte net zo makkelijk weer de deur uit, net als elke andere.

Welke DBB'ers zitten er in dit filmpje? :D

Lekker zondagavondje lachen om Lubach en daarna ff goed zitten voor Splnter! :emo:

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.857
Los daarvan ken ik ook genoeg allochtonen die op Forum hebben gestemd puur en alleen voor hun anti-corona beleid. Dit zijn dus mensen die bereid zijn hun politieke voorkeur opzij te zetten en vaak van een linkse partij nu op rechts stemmen.
Vergeet die hippies op het museumplein niet. Blijkt dat in die groep er toch ook een aantal voor FvD hebben gestemd, puur vanwege de retoriek over vrijheid teruggeven. Interessante dynamiek wel, die achterban momenteel. Ze "strijden" normaliter tegen elkaars gedachtegoed. Nieuwe boreaal.

Vergeet die hippies op het museumplein niet. Blijkt dat in die groep er toch ook een aantal voor FvD hebben gestemd, puur vanwege de retoriek over vrijheid teruggeven. Interessante dynamiek wel, die achterban momenteel. Ze "strijden" normaliter tegen elkaars gedachtegoed. Nieuwe boreaal.
Deze analyse, over de ruk naar populistisch rechts op het 'platteland', van Floor Milikowski is ook wel interessant (vanaf 35:30)
https://www.vpro.nl/buitenhof/kijk/afleveringen/2021/buitenhof-21-maart-2021.html

Terug
Naar boven