MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Maar de vraag is dus: Wat moet er nu nog gebeuren na april 2020 voordat jullie zien dat je in een geschetste werkelijkheid leeft? Sigrid Kaag minister president? In Juni zijn er ineens Aliens? windmolen of biom-massa centrale in je achtertuin? Zeg het maar.

Niet voldoende, want jij zit ook gevangen terwijl je je er van bewust bent. Dan ben ik nog liever een domme naïeve volgzame slaaf die er niets van mee krijgt.
Ik versta je niet, veilig vanachter je mondkapje Steks de buiger (bukker) Held, je bent vast mensenlevens aan het redden door je gedrag.

Maar de vraag is dus: Wat moet er nu nog gebeuren na april 2020 voordat jullie zien dat je in een geschetste werkelijkheid leeft? Sigrid Kaag minister president? In Juni zijn er ineens Aliens? windmolen of biom-massa centrale in je achtertuin? Zeg het maar.
Als jij ineens integraal op alle tv-zenders de waarheid komt verkondigen geloof ik wel.

Goed gesprek wel dit.

Vandaag voor het eerst sinds 2012 de negeerknop gebruikt op DBB. Ben helemaal klaar met dat wappiegeneuzel van @inVorm. Opgeruimd staat netjes.

Ik vind t persoonlijk wel fijn om te weten dat niet iedereen hetzelfde denkt als ik, andere achtergronden en ideeën heeft en zichzelf in dat opzicht ook kan verklaren en zich daar prettig bij kan voelen, is dat bij jou ook zo @inVorm ? Het lijkt erop alsof je vanuit een bepaalde rancune en boosheid mensen die een ander geluid dan de jouwe laten horen behoorlijk de maat neemt. Is dat omdat je het gevoel hebt dat dat bij jou ook gebeurt? Dat je niet gehoord wordt? (oprechte interesse)

Ik vind t persoonlijk wel fijn om te weten dat niet iedereen hetzelfde denkt als ik, andere achtergronden en ideeën heeft en zichzelf in dat opzicht ook kan verklaren en zich daar prettig bij kan voelen, is dat bij jou ook zo @inVorm ? Het lijkt erop alsof je vanuit een bepaalde rancune en boosheid mensen die een ander geluid dan de jouwe laten horen behoorlijk de maat neemt. Is dat omdat je het gevoel hebt dat dat bij jou ook gebeurt? Dat je niet gehoord wordt? (oprechte interesse)
Zou zo maar kunnen, maar dat er frustratie is is duidelijk, prima voor de sport!

Als D66 liever volt erbij heeft bijvoorbeeld en VVD liever JA21, heeft VVD uiteindelijk meer in de melk te brokkelen dan D66. Dan zullen ze uiteindelijk een regeerakkoord moeten krijgen waar iedereen het mee eens is. Ik zie eerlijk gezegd eerder weer dezelfde coalitie als vorige keer. Dat hebben ze ook al meermaals aangegeven van te voren.
Ik geloof trouwens helemaal niet dat de VVD liever JA21 erbij heeft. Dit is gewoon weer een tactische zet van Rutte, door dat even te roepen tegen een paar journalisten. Even links/midden laten zien dat het ook geheel over rechts zou kunnen als de boel langs de andere kant ontploft.

Laatst bewerkt:
Ik geloof trouwens helemaal niet dat de VVD liever JA21 erbij heeft. Dit is gewoon weer een tactische zet van Rutte, door dat even te roepen tegen een paar journalisten. Even links/midden laten zien dat het ook geheel over rechts zou kunnen als de boel langs de andere kant ontploft.
Klopt, hier stip je meteen het verschil in zienswijze tussen ons goed aan :) Ik zeg dat 'Rutte' dit doet om de schijn op te wekken dat hij met ander partijen overlegd. Alles voor de buhne.

Geen verschil in zienswijze hier, ik ben het er volledig mee eens. Tenzij je er op doelt dat er een of ander hoger orgaan aan de touwtjes aan het trekken is, daar geloof ik niet in nee.
Het zijn allemaal afleidingsmanoeuvres. Zo ook het CDA dat nog even een tijdje hard to get gaat spelen maar uiteindelijk gewoon weer zal aanschuiven. De échte vraag is denk ik alleen nog welke vierde partij gaat meedoen. Ik denk dat het tussen CU en PvdA zal gaan, en ik neig naar die tweede op het moment. PvdA heeft nu gemerkt dat ze ook met vier jaar oppositie dus niet terug kunnen komen op een hoog aantal zetels en wil best weer mee gaan regeren, en CU en D66 botsen teveel op de medisch-ethische kwesties, zeker nu D66 nog weer groter is geworden.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.895
Vcd, d66, cda en bv pvda lijkt mij momenteel vrij waarschijnlijk, d66 zal pvda boven cu verkiezen denk ik. Volt zou ook goed passen in het straatje van d66. Zal toch iets progressiever moeten worden.
Kijk als er nou een realistische rechtse partij zou zijn kan die meeregeren, dat zou gezien de uitslag niet onlogisch zijn. Maar met pvv (die op punten niet rechts is bovendien) en fvd heb je allerlei punten (de belangrijkste) die niet uitvoerbaar zijn dus die zetten zichzelf buitenspel. Pvv weet dat wel van zichzelf, fvd geen idee.

Laatst bewerkt:
Die hele verkenningsfase, kabinetsformatie, totstandkoming van een regeerakkoord et cetera blijft toch altijd een bijzonder schimmig gebeuren. Je kan in de aanloop naar een verkiezing wekenlang je kont niet keren zonder een lijsttrekker tegen te komen, maar zodra de verkiezingsuitslag daar is gaan patsboem alle deuren op slot en horen we over een paar maanden wel welke verkiezingsbeloftes er overboord zijn gegooid en wat er allemaal is bekokstoofd in een volledig dichtgetimmerd regeerakkoord waar ieder individueel gekozen volksvertegenwoordiger van een regeringspartij zich dan maar aan moet houden. Waardoor zoveel debatten in de Tweede Kamer verworden tot een farce want 'het staat in het regeerakkoord' dus ja, niks aan te veranderen!

Weer zo'n mooie lange! :)

Ik walg echt van die gesloten rijen, neuzen dezelfde kant op, fractiediscipline, partijpolitiek, hoe je het ook noemt. Gaat tegen alle democratische principes in en heeft daarnaast ook geen staatkundige basis behalve dat het common practice is geworden.

Je komt lekker los T...

Simpelweg het verschil tussen democratische principes op papier en hoe dit daadwerkelijk in de praktijk is verworden tot elitair achter-gesloten-deuren-binnen's -kamer-politiek-gedrag.

Ik walg driewerf met je mee.

Laatst bewerkt:
Hoe onwaarschijnlijk dit ook zal klinken voor velen: In principe kan de vvd ook buiten gesloten worden t.a.v. de vorming van een nieuwe coalitie.
Ja, maar als je de PVV en FVD er dan ook buitenlaat, want die gaan echt niet met links regeren heb je bijna alle overige partijen nodig.

Ja, maar als je de PVV en FVD er dan ook buitenlaat, want die gaan echt niet met links regeren heb je bijna alle overige partijen nodig.

Dat zal inderdaad heel lastig worden ja.

Mij ging het er vooral om dat men het weliswaar als een vorm van 'common practice' beschouwd dat de grootste partij ook in de regering komt, maar dat dit geen noodzakelijke wetmatigheid is.

PVV wel, fvd niet, neem ik aan.

Hoewel ik op pvv heb gestemd, zou ik nooit op fvd hebben gestemd.

Terug
Naar boven