- Waardering
- 18.674
- Lengte
- 1m72
- Massa
- 90kg
- Vetpercentage
- 16%
Dit meen je toch niet hoop ik?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit meen je toch niet hoop ik?
Het probleem is denk ik ook niet zo zeer dat het blaadje zichtbaar werd, maar eerder dat de functie van een gekozen volksvertegenwoordiger die niet aanwezig is bij het gesprek wordt besproken (een beetje de ultieme vorm van de Rutte doctrine). Helemaal gezien de situatie waarin Omtzigt zich bevindt.Ze deed dat als verkenner. Was ziek en moest naar huis, ja ze had blaadje in mapje moeten doen maar goed dat soort stommiteiten komen voor.
Hier ben ik het mee eens, vandaar dat ik uitga van kwaadaardige opzet.Ollongren heeft ervaring genoeg en had dit kunnen voorkomen.
Vind ik niet de taak van verkenners of de fase waarbij verkenners werk moeten doen, eens. Dit lijkt haast al op voorsorteren op formeren. Dat gezegd hebbende, er is geen duidelijke taakomschrijving van verkenner. Dat in een fase van formeren wordt gesproken over mensen die stabiliteit kunnen ondermijnen lijkt mij volstrekt logisch. Of mensen dan overgehaald kunnen worden om, in het "landsbelang of desnoods partijbelang" (vergeet niet dat CDA echt een bestuurderspartij is), een andere functie te bekleden is ook niet vergezocht.maar eerder dat de functie van een gekozen volksvertegenwoordiger die niet aanwezig is bij het gesprek wordt besproken
Lijkt mij niet dat Omtzigt dat wil. Die staat heel sterk nu.Mocht Omtzigt weg willen bij het CDA, dan zou ik hem graag zien bij JA21. En als we dan toch bezig zijn mag Bosma er ook wel bij!
Precies, en vandaar dat hier ook zoveel ophef om is. Ze (incl. CDA) willen naar mijn inziens gewoon van Omtzigt af, omdat hij lastig is, zoals je zelf eerder al goed beschreef. Er was gisteren ook een voormalig kamerlid (ben de naam kwijt) op de radio en hij had dit in de 20+ jaar dat hij in de kamer zat ook nog niet eerder meegemaakt en vond dit zeer kwalijk.Vind ik niet de taak van verkenners of de fase waarbij verkenners werk moeten doen, eens. Dit lijkt haast al op voorsorteren op formeren.
Ik ben er ook bang voor, maar ik mag graag hopen. Volgens mij schelen ze nog niet eens zoveel wat betreft visie en standpunten.
Met als doel? CDA buitenspel te zetten en een minderheidskabinet te beginnen met VVD? Links houdt elkaar niet echt vast, dat geeft waarschijnlijk de reactie dat ze dat nu juist gaan doen. Haha.
Ronald van Raak, SP?ben de naam kwijt) op de radio en hij had dit in de 20+ jaar dat hij in de kamer zat ook nog niet eerder meegemaakt en vond dit zeer kwalijk.
Hij wilt die hersteldoekoes.
Ik identificeer mij als PostNL bestelbus en ik eis erkenning hiervoor.
Omtzigt roert gewoon waar het stinkt. Ja over het algemeen stemt die mee met de fractie, maar dat roeren zou nergens voor nodig zijn als de rest handeld naar integriteit.Daarom heet het ook een stommiteit. Ollongren heeft ervaring genoeg en had dit kunnen voorkomen. Maar de hele opwinding daarover gaat een beetje langs mij heen. Ik vind het wel interessant om te horen waar het vandaan komt. Een of andere ambtenaar heeft het voor de verkenner opgeschreven, maar wie heeft daarover gedacht en evt. gesproken en vanuit welk perspectief. Dat is natuurlijk genieten, als het uitkomt. Coalitie wil natuurlijk stabiliteit (lees Rutte) en Omtzigt heeft voor gedonder gezorgd en kan dat nog steeds doen want er liggen een paar parlementaire enquêtes en of onderzoeken op de plank.
Ik heb het even opgezocht. Het was Frans Weisglas op radio 1 (beginnend op minuut 15:30).Met PG Kroeger.1 op 1 - 26 maart 2021 - NPO Radio 1 Gemist | NPO Radio 1
Beluister gemiste uitzendingen van 1 op 1 op NPO Radio .www.nporadio1.nl
![]()
#70 - Lijstje van Ollongren is een recept voor ellende (S03) - De Stemming van Vullings en Van der Wulp - Podcast
De tekst ‘positie Omtzigt, functie elders’, op het lijstje dat verkenner Kasja Ollongren onder haar arm hield, is een recept voor ellende. Dat stellen politiek verslaggevers Joost Vullings en Xander van der Wulp in de podcast 'De Stemming'. Het CDA is boos, Kaag van D66 en Rutte van de VVD...www.nporadio1.nl
Het is meer triest dat politici met een salaris van een ton bruto inclusief pensioen, vakantie en onkostenvergoedingen elke keer door de ondergrens zakken.Geef maar toe, iedereen smult hiervan, deze 'Ollongren-papers', nu de meesten zich thuis doodvervelen in deze coronacrisis. Hier kan geen real-life soap tegenop!
![]()
Een doel is het onschadelijk maken van Omtzigt, dat is ook een sentiment dat in veel CDA-kringen leeft, met name aan de bovenkant.Met als doel? CDA buitenspel te zetten en een minderheidskabinet te beginnen met VVD? Links houdt elkaar niet echt vast, dat geeft waarschijnlijk de reactie dat ze dat nu juist gaan doen. Haha.
Ik dacht wellicht cda buitenspel, en links blok aantrekkelijker als partner voor rutte. Maar die zijn inmiddels ook niet blij.Een doel is het onschadelijk maken van Omtzigt, dat is ook een sentiment dat in veel CDA-kringen leeft, met name aan de bovenkant.
Er zouden best meerdere doelen kunnen zijn.Ik dacht wellicht cda buitenspel, en links blok aantrekkelijker als partner voor rutte. Maar die zijn inmiddels ook niet blij.
Keep your friends close, smother your enemies?Er gaan zelfs geruchten dat Omtzigt een speciale minister rol krijgt om als controle op de ruttedoctrine zijn rol voort te zetten, iets in die geest. Waarschijnlijk gaan ze dat verklaren met functie elders, dus in het kabinet. Dan kan Omtzigt de vertrouwensbreuk tussen overheid en burger herstellen.
Een doel is het onschadelijk maken van Omtzigt, dat is ook een sentiment dat in veel CDA-kringen leeft, met name aan de bovenkant.