AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Is dat ook waar het schrijven vandaan komt dat hij nu overstuur thuis zou zitten? Dacht dat hij gewoon had voorgenomen even rustig aan te doen en met familie te zijn na al het harde werk. Weet jij of het wel meer om overspannenheid ging?
Ik weet niks, dat wil ik even gezegd hebben.

Wel denk ik dat het harde werken, de ongelooflijke druk die je van alle kanten voelt, verantwoordelijkheidsgevoel en het duidelijk worden van hoezeer je uit kabinet en eigen partij wordt tegengewerkt op een gegeven moment wel z'n tol gaat eisen.

@Mentat deze gezien?

Zeker, zag 'm langskomen bij VVD op zondag! Het is alleen zo dat je niet 23 Pieter Omtzigt's hebt of dat je zulke ervaren Tweede Kamerleden even ergens vandaan tovert.

Dank, lief dat jullie bij al het Omtzigt-nieuws aan me denken, blijf dat doen!

Zo kan je hem steunen, zonder CDA te stemmen!
Zie ook draadje voor adres.

Laatst bewerkt:
Straks Lale Gül bij Buitenhof, ben benieuwd.

Iemand nog naar Herman Wijffels geluisterd bij Buitenhof zojuist?

Vitaal mannetje voor zn 79 jaar

Zeker, zag 'm langskomen bij VVD op zondag! Het is alleen zo dat je niet 23 Pieter Omtzigt's hebt of dat je zulke ervaren Tweede Kamerleden even ergens vandaan tovert.

Dank, lief dat jullie bij al het Omtzigt-nieuws aan me denken, blijf dat doen!

Zo kan je hem steunen, zonder CDA te stemmen!
Zie ook draadje voor adres.

Om het u makkelijk te maken:

CDA Enschede
t.a.v. Pieter Omtzigt
Postbus 20
7500 AA Enschede

Nogal een verrassende wending aan het eind van het gesprek, toen hij aangaf Kaag als minister-president wel te zien zitten. Gezien zijn loopbaan zag ik in hem eerder een VVD/Rutte fanboy, maar hij moet dus ook niks hebben van de 'Rutte doctrine'.

Nogal een verrassende wending aan het eind van het gesprek, toen hij aangaf Kaag als minister-president wel te zien zitten. Gezien zijn loopbaan zag ik in hem eerder een VVD/Rutte fanboy, maar hij moet dus ook niks hebben van de 'Rutte doctrine'.
Als ze niet meer aan de knoppen draaien of op zoek naar een volgend baantje hebben ze vaak geweldige ideeën, dan zijn het allemaal halve Pieter Omtzigts.

Net als Katja Schuurman en Miljuschka Witzenhausen die nu ze over the hill zijn, nog steeds above average, maar niet meer kunnen concurreren met jongere generaties, opeens vinden dat uiterlijkheden en slank zijn niet zo belangrijk zijn.

Of mannen die het heel belangrijk vinden dat er meer vrouwen op belangrijke posities komen, maar nooit ten koste van zichzelf.

Prima betoog hoor, maar het zijn allemaal van die inzichten achteraf en voor andere mensen.

Als ze niet meer aan de knoppen draaien of op zoek naar een volgend baantje hebben ze vaak geweldige ideeën, dan zijn het allemaal halve Pieter Omtzigts.
Ik zie het zo: nu hij met pensioen is en geen rekening meer hoeft te houden met een achterban of eigenbelang, kan hij vrijuit zijn mening geven en zeggen wat hij werkelijk denkt.

Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom niet. Of je moet wel erg achterdochtig zijn...
Of je moet heel erg goedgelovig zijn dat een politicus (there is no such thing as a former marine) ergens zonder agenda gaat zitten....

Overigens zei hij ook dat Mark Rutte zich best een andere stijl van leiderschap eigen kon maken.

Wijffels is geen politicus en ook nooit geweest.
Nee en ja.

Met allerlei commissies naar je vernoemd, voorzitter SER en informateur en functies bij internationale organisaties ben je wel meer dan alleen een toeschouwer, maar hij is geen Kamerlid of bewindspersoon geweest.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.120
Is dat ook waar het schrijven vandaan komt dat hij nu overstuur thuis zou zitten? Dacht dat hij gewoon had voorgenomen even rustig aan te doen en met familie te zijn na al het harde werk. Weet jij of het wel meer om overspannenheid ging?
Met betrekking tot fluistercampagne, journalisten als Vullings en Van der Wulp hebben die indruk niet en spraken ook over collega's die op het binnenhof rondlopen niet die indruk hadden. Wordt genoemd door mensen die van een afstand ernaar kijken noemde ze.
toen hij aangaf Kaag als minister-president wel te zien zitten.
Vind ik niet verrassend. Als ze het goed zou doen komende jaren en kiezers kan vasthouden en nog meer kan ze het overnemen van Rutte.
Ik weet niks, dat wil ik even gezegd hebben.

Wel denk ik dat het harde werken, de ongelooflijke druk die je van alle kanten voelt, verantwoordelijkheidsgevoel en het duidelijk worden van hoezeer je uit kabinet en eigen partij wordt tegengewerkt op een gegeven moment wel z'n tol gaat eisen.
Hij heeft ook al een tijdje enige opmerkelijke stappen gezet.

Terug
Naar boven