Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Alternatieve theorieën. Dus als je om openheid in cijfers vraagt. Onderzoeken aanhaalt waardoor het bedrijfsleven en horeca weer open kan onder bepaalde voorwaarden. Dan zijn dit alternatieve theorieën.

Weer wat geleerd. Thanks Hugo.

Screenshot_2021-03-26-14-13-55-86_0b2fce7a16bf2b728d6ffa28c8d60efb.jpg
:fire:
Lekkere burn van Renske!

Gelukkig is Omtzigt goed in de waarheid boven tafel te krijgen.
Wel een beetje gênant als het om jezelf gaat en lijkt me in dit geval ook emotioneel beladen.

Kan hij beter niet doen, misschien is het wel beter als hij er niet bij is.

Kan iemand mij trouwens vertellen waarom D66 als tweede partij überhaupt een verkenner naar voren heeft mogen schuiven?
Ik heb dit nog even opgezocht. Schijnt zo ingericht te zijn om het proces van de verkenningen en de formatie sneller te laten verlopen in verband met de Covid aanpak.

Wel aardig gelukt dus.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.071
Ik snap de hele ophef niet zo. Wat denkt men dat tijdens verkennen wordt gedaan, dat gaat over macht. Heerlijk moment toch dat dit per ongeluk uitlekt, kan Ollongren nauwelijks iets kwalijk nemen. Wel erg ongelukkig. Verder is o.a. verkennen niet ingekaderd door staatsrecht, heeft geen duidelijke omschrijving dus wat dat aangaat is het iets dat naar eigen inzicht kan worden ingevuld.
Al tijdens Balkenende vond "men" Omtzigt een lastpak. Is niet goed mee samen te werken, is een solist, opereert dikwijls op eigen houtje etcetera. Goed parlementariër dat wel, kan zijn tanden ergens in zetten en laat niet gauw los. En bijna 350 duizend voorkeurstemmen, bij het CDA zijn al behoorlijk lang spanningen rondom persoontje Omtzigt. Ben benieuwd waar het vandaan komt, wat tot de notitie heeft geleidt. Zou mij niks verbazen als ze hem een positie hadden willen aanbieden die hij, Omtzigt, bijna niet had kunnen weigeren. Dat lukt nu niet meer natuurlijk.

• #9.072
Als JA21 komende jaren laat zien dat ze stabiel en betrouwbaar zijn kan het zomaar een partij zijn die bij volgende verkiezingen mee zou kunnen doen, al naar gelang de uitslag. JA21 kan een gat opvullen, met een wat realistischer verhaal dan voormalig bondgenoten. Eerdmans is bovendien erg flexibel, en heeft al enige ervaring.

Als JA21 komende jaren laat zien dat ze stabiel en betrouwbaar zijn kan het zomaar een partij zijn die bij volgende verkiezingen mee zou kunnen doen, al naar gelang de uitslag. JA21 kan een gat opvullen, met een wat realistischer verhaal dan voormalig bondgenoten. Eerdmans is bovendien erg flexibel, en heeft al enige ervaring.
Laten we het hopen er vallen heel wat stemmen te verzamelen op rechts.

• #9.074
Laten we het hopen er vallen heel wat stemmen te verzamelen op rechts.
Er is ooit onderzoek gedaan naar hoeveel er te halen is, al voor de LPF was dit gedaan. Er kwam uit dat er tegen de 20 (plusminus 30 zetels) procent te halen valt. Dat klopt tot dusver.

• #9.077
Als je het zo bekijkt. Een van de uitgangspunten van het ministerie van binnenlandse zaken is de zorg dragen voor een goed functionerend openbaar bestuur.

Dat openbaar is wel goed gekomen.
Ze deed dat als verkenner. Was ziek en moest naar huis, ja ze had blaadje in mapje moeten doen maar goed dat soort stommiteiten komen voor.

• #9.080
Als de AIVD ook onder jouw departement valt en je vaak zat met gevoelige informatie te maken hebt dan is het afdoen met stommiteit wel makkelijk.
Daarom heet het ook een stommiteit. Ollongren heeft ervaring genoeg en had dit kunnen voorkomen. Maar de hele opwinding daarover gaat een beetje langs mij heen. Ik vind het wel interessant om te horen waar het vandaan komt. Een of andere ambtenaar heeft het voor de verkenner opgeschreven, maar wie heeft daarover gedacht en evt. gesproken en vanuit welk perspectief. Dat is natuurlijk genieten, als het uitkomt. Coalitie wil natuurlijk stabiliteit (lees Rutte) en Omtzigt heeft voor gedonder gezorgd en kan dat nog steeds doen want er liggen een paar parlementaire enquêtes en of onderzoeken op de plank.

Terug
Naar boven