MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Hoe valt dat dan te rijmen met miljoenen en met de huidige mutatie?
Technisch gezien bevat elk individueel virus deeltje mutaties.

Van Haga had het over de 'huidige mutatie' en Osterhaus vroeg terecht wat hij daar dan mee bedoelde. De originele variant zoals die uit China is over komen waaien? Bedoelt u dat? Ja, die bedoelde hij blijkbaar. Van Haga probeerde het punt te maken dat het vaccin alleen voor de 'huidige mutatie' zou werken. Wat is die huidige mutatie dan? Een virus muteert elke keer wanneer het zich vermenigvuldigt, soms zijn die mutaties groter en dan spreekt men van een nieuwe variant, zoals de Britse. Voor zo ver ik weet lijkt het er op dat de meeste (alle?) vaccins ook tegen bijvoorbeeld de Britse variant aardig goed werken.
Waar hij het waarschijnlijk over heeft is dat de vaccins op de originele variant zijn gemodelleerd en niet precies even goed op latere varianten zullen werken wanneer die afwijkingen van het spike protein bevatten (en dat zijn dan ook varianten die we bijhouden). Dan moet je denken aan dat dat molecuul iets anders gevormd is wat de binding daarmee en herkenning ervan misschien maar enkele procenten verandert. Het is niet gek dat het vaccin dan voor een nieuwe variant bijvoorbeeld 90% in plaats van 95% effectief is, of bij de afrikaanse variant noemden ze geloof ik zelfs in de 70%. Het 'alleen voor' noemen is veel te zwart wit, maar ik denk dat hij ergens iets in deze richting gehoort of gelezen heeft en daarmee aan de haal gaat. disclaimer: ik heb het gesprek niet gekeken.

Ja ze hadden ook 3 gasten minder kunnen uitnodigen en wat meer tijd daaraan kunnen besteden. Die Sander stelde nog een vraag en gelijk dit gaat van je eigen tijd af zeggen.
Ik vind Sander Schimmelpenninck op het moment één van de scherpste opiniemakers, en ik ben het opvallend vaak met hem eens. Ik vond het ook een hele scherpe vraag die hij stelde. Ik heb hier zelf ook al meerdere keren aangehaald dat ik sterk het idee heb dat FvD een puur opportunistische koers vaart op het gebied van het coronabeleid. Baudet was notabene de grootste pleitbezorger van mondkapjes, hard ingrijpen en lockdowns aan het begin van deze ellende maar is op wonderbaarlijke wijze tot andere inzichten gekomen. In mijn ogen is er gezocht naar een electoraal niche, met als achtergrond alle ellende in en om de partij en hoe ze zich daar uit moesten worstelen.
Hierdoor heeft de FvD ineens een breed sprectrum van boomknuffelaars, complotdenkers, extremisten, 'normale' rechtse kiezers et cetera in de achterban gekregen en voelen ze zich ook verplicht om op alle sentimenten die er in die achterban leeft in te spelen.

Het ligt er bij OP1 vooral aan wie de presentator is. Je hebt erbij zitten die zich netjes aan de tijd houden. Mensen uit laten spreken en alleen ingrijpen als het afdwaalt. Of je hebt zo'n Tijs van den Brink of Welmoed Sijtsma die vooral zichzelf willen horen praten.

Van Haga had het over de 'huidige mutatie' en Osterhaus vroeg terecht wat hij daar dan mee bedoelde. De originele variant zoals die uit China is over komen waaien? Bedoelt u dat? Ja, die bedoelde hij blijkbaar. Van Haga probeerde het punt te maken dat het vaccin alleen voor de 'huidige mutatie' zou werken. Wat is die huidige mutatie dan? Een virus muteert elke keer wanneer het zich vermenigvuldigt, soms zijn die mutaties groter en dan spreekt men van een nieuwe variant, zoals de Britse. Voor zo ver ik weet lijkt het er op dat de meeste (alle?) vaccins ook tegen bijvoorbeeld de Britse variant aardig goed werken.
En dat IFR gezwam van 'm is zo'n afgedraaide plaat geworden. Als je alléén de IFR-waarde aan haalt en de besmettelijkheid er niet bij betrekt dan zegt dat helemaal niets. Een virus dat een hoge IFR heeft maar nauwelijks besmettelijk is is voor de gehele populatie minder gevaarlijk dan een virus dat een relatief lage IFR heeft en zeer besmettelijk is. Dat is óók wat Van Dissel probeerde uit te leggen in dat veelvuldig aangehaalde fragment. Komt nog bij alle andere korte- en langetermijneffecten van corona, het gaat niet alleen maar om sterfte.
Daarom ook: geef deze mensen nou eens wat meer tijd in dit soort programma's. Osterhaus is niet zaligmakend, Van Haga niet, maar als je iedereen elke keer afkapt halverwege de zin omdat we door moeten en omdat we 'deze discussie nu niet gaan voeren' dan doe je geen recht aan het belang van het debat. Hoe vaak komt er überhaupt iemand van FvD daar en zit er ook daadwerkelijk een viroloog tegenover die enigszins fatsoenlijk de discussie aan kan gaan? Het was een waardeloos stukje weer gisteren, terwijl er zo veel ruimte had kunnen zijn voor een goed en interessant debat.
Op een aantal YT kanalen is die ruimte er wel, maar dan zit zo iemand altijd bij een “journalist” die het met hem eens dus heb je daar ook niets aan.

Ik vind Sander Schimmelpenninck op het moment één van de scherpste opiniemakers, en ik ben het opvallend vaak met hem eens. Ik vond het ook een hele scherpe vraag die hij stelde. Ik heb hier zelf ook al meerdere keren aangehaald dat ik sterk het idee heb dat FvD een puur opportunistische koers vaart op het gebied van het coronabeleid. Baudet was notabene de grootste pleitbezorger van mondkapjes, hard ingrijpen en lockdowns aan het begin van deze ellende maar is op wonderbaarlijke wijze tot andere inzichten gekomen. In mijn ogen is er gezocht naar een electoraal niche, met als achtergrond alle ellende in en om de partij en hoe ze zich daar uit moesten worstelen.
Hierdoor heeft de FvD ineens een breed sprectrum van boomknuffelaars, complotdenkers, extremisten, 'normale' rechtse kiezers et cetera in de achterban gekregen en voelen ze zich ook verplicht om op alle sentimenten die er in die achterban leeft in te spelen.
Je kan het ook zien als voortschrijdend inzicht, zelfs ik krabte me een beetje achter mn oren toen Februarie2020 door het WHO naar buiten gebracht werd dat covid een IFR had van 3,4% Ik dacht toen, hey oppassen maar toen ik binnen een week niemand in mijn omgeving zag doodgaan besefte ik me dat er iets heel anders aan de hand moet zijn.
Tymboo, begrijp ik nu eigenlijk goed dat jij als ondernemer hierin mee gaat: Dus elke keer als de WHO iets bestempelt to pandemie alles in lockdown, met spoed iedereen aan het vaccin, test maatschappij en doe je hier niet aan mee kan die persoon toegang ontzegd worden tot van alles?
Heb ik meteen nog een vraag voor je, is er een groot probleem met het klimaat, en vind jij dat we in de toekomst daar ook wel eens voor in lockdwon zouden mogen gezet worden?

Op een aantal YT kanalen is die ruimte er wel, maar dan zit zo iemand altijd bij een “journalist” die het met hem eens dus heb je daar ook niets aan.
Of het is een complottheoriekanaal waardoor het gelijk niet meer serieus genomen wordt. MdH vind ik ook veel goede kritische dingen zeggen maar daar mag je gelijk niet meer naar luisteren omdat hij bij die blackbox ofzo aan tafel zit.

Zou dan 21% zijn die het in de afgelopen maanden hadden zodat die antilichamen nog aanwezig zijn. Denk dat de mensen (5%) die het in de eerste golf hadden hier al niet meer meegemeten worden.
Leggen ze allemaal mooi uit daar, maar ik kan die hele aflevering niet linken. Ze hebben het er oa over dat je voor 6maand tot 3 jaar antistoffen hebt.
Het hele stukje is wel de moeite waard vond ik

Ik kijk het nu. Die kerklui zijn wel koekoek 🤣
Het mooiste vind ik dat die gast van de SGP zat te zagen over dat er nog niemand excuus heeft aangeboden. Gereformeerde kerk is toch niet van het biechten? En ze willen toch zo nodig een statement maken?
Ga dan ook niet zo zielig bedelen om het excuus van een ander.

Nieuwe wetgeving minimumloon: miljoenen Europeanen gaan meer verdienen​

https://www.ad.nl/buitenland/nieuwe...enen-europeanen-gaan-meer-verdienen~ac163fee/

Daarnaast moet het niet alleen gelden voor ‘gewone’ werknemers, maar ook voor jongeren (nu nog minimumjeugdloon), thuiswerkers, seizoensarbeiders, platformwerkers en ‘valse’ zzp’ers. Dikke studies wijzen uit dat het baanverlies marginaal is (minder dan 0,5 procent) en zeker het MKB (door groeiende koopkracht) er wel bij vaart.
Ik denk niet dat men vakkenvullers en kassières 14 per uur gaat betalen... dat wordt gewoon dozen neerpleuren en zelfscannen.

Moeten jullie allemaal niet werken ipv de hele week over maatregelen te discussieren? :o

Nieuwe wetgeving minimumloon: miljoenen Europeanen gaan meer verdienen​

https://www.ad.nl/buitenland/nieuwe...enen-europeanen-gaan-meer-verdienen~ac163fee/

Ik denk niet dat men vakkenvullers en kassières 14 per uur gaat betalen... dat wordt gewoon dozen neerpleuren en zelfscannen.
14 euro is echt een bizar uurloon voor ongeschoold werk naar mijn mening. Kan me niet voorstellen dat dit de werkgelegenheid aan de onderkant goed zal doen, maar blijkbaar wijzen de 'dikke studies' anders uit.

14 euro is echt een bizar uurloon voor ongeschoold werk naar mijn mening. Kan me niet voorstellen dat dit de werkgelegenheid aan de onderkant goed zal doen, maar blijkbaar wijzen de 'dikke studies' anders uit.
Ongeschoold kutwerk wat niemand eigenlijk wilt doen mogen van mij zeker meer betaald krijgen.

Ongeschoold kutwerk wat niemand eigenlijk wilt doen mogen van mij zeker meer betaald krijgen.
Hoeveel beroepscategorieen zijn er nu echt waar een groot tekort aan personeel is? Ik denk juist dat we wat meer moeten betalen aan geschoold personeel in de zorg en het onderwijs.

Hoeveel beroepscategorieen zijn er nu echt waar een groot tekort aan personeel is? Ik denk juist dat we wat meer moeten betalen aan geschoold personeel in de zorg en het onderwijs.
Het argument om de regel door te voeren is zodat mensen hun gezin beter kunnen onderhouden. Volgens mij niet zozeer omdat er personeelstekort is.

Het argument om de regel door te voeren is zodat mensen hun gezin beter kunnen onderhouden. Volgens mij niet zozeer omdat er personeelstekort is.
Jij begint over werk wat niemand wilt doen hè;). Overigens, als dat het argument is, lijkt me het onzinnig om het minimumloon te verhogen in sectoren waarin vooral jongeren werken.
Zoals hierboven aangegeven zal dat vanwege economische argumenten voor werkgevers waarschijnlijk leiden tot minder werkgelegenheid voor bijvoorbeeld vakkenvullers, burger-bakkers en serveersters. Dan kiest men toch maar voor zelfscannen of het zelf halen van je drankjes aan de bar.
Als de productiviteit van de werknemer niet stijgt zal je óf de prijzen moeten verhogen, óf minder werknemers moeten inzetten.

Terug
Naar boven