- Waardering
- 11.762
- Lengte
- 1m71
- Massa
- 86kg
- Vetpercentage
- 10%
Nee ik probeer je helemaal niet te framen, absoluut niet. Ik probeer je aan te geven dat nu we voor dit covid19 een lockdown geacepteerd hebben ze vaker redenen gaan bedenken om in lockdown te gaan, daar durf ik geld op te zetten.Opmerkelijk wel. Dus omdat er in de eerste week (van de uitbraak van de pandemie in NL, neem ik aan) niemand in jouw omgeving dood ging kwam je tot de conclusie dat het allemaal fake news was?
Bij Baudet duurde dat trouwens langer. Hij was eind april 2020 nog zogenaamd miljoenen mondkapjes aan het regelen.
ik ga niet zomaar overal in mee, en ik heb al vaker ook hier aan gegeven dat ik mijn twijfels heb bij de aanpak en bij bepaalde maatregelen. Ik vind sowieso het hele vaccinatietempo van een abominabel slecht niveau. We zouden al veel eerder kunnen versoepelen en voor een flink deel uit deze ellende kunnen zijn als dat nou allemaal eens wat sneller en efficiënter gebeurt.
wat bedoel je met 'elke keer'? Ik heb volgens mij in mijn leven één keer eerder een pandemie meegemaakt, en dat was de Mexicaanse griep. Ik kan me niet herinneren dat de gevolgen daarvan zo heftig waren als nu. Volgens mij enkele honderden besmettingen en "slechts" enkele doden in NL.
ik heb zelfs nog nooit eerder in mijn leven een lockdown meegemaakt, jij misschien wel?
Waarom zou de WHO ons 'elke keer' in een pandemie en een lockdown willen storten? Ik wacht nog steeds op een goede onderbouwing waarom een bepaalde organisatie, de politiek, virologen, de machthebbers, de joden, bill gates of whatever ons moedwillig in een gigantische medische en economische crisis zou willen storten, behalve dat vage big reset verhaal.
Ja, graag. Iedereen die dat wilt in elk geval.
Ik neem al sinds een jaar of vijf elk jaar mijn griepprik en ik zou er groot voorstander zijn als meer mensen met een bepaalde medische indicatie dit zouden doen. Mij scheelde het in elk geval 2, 3 weken ziek in het jaar wegens chronische bronchitis en astma. Ik ben nu nooit meer ziek.
Let op mensen: ook dit is anecdotal evidence.
Ik word liever vandaag nog gevaccineerd dan morgen, om medische én economische overwegingen. Ik wil gewoon weer door.
Iedereen moet lekker zelf weten wat ie doet. Maar als je al deze shit niet wilt (lockdown, avondklok, etc) en je vervolgens ook nog eens niet wilt laten vaccineren... tja, wat zal ik zeggen. Ook lekker zelf weten. Maar ik kan me voorstellen dat ondernemers zullen zeggen: ik kan écht veilig open wanneer mensen kunnen laten zien dat ze gevaccineerd zijn of recent negatief zijn getest. Dan vind ik dat je niet moet komen janken als je dat niet wilt en dan vervolgens ergens niet naar binnen mag. Dan ga je lekker in een hutje op de hei in je eigen wereldje zitten.
Ik heb sterk het idee dat je me op de één of andere manier probeert te framen in een soort links, goedgelovig, naïef, boomknuffelachtig hoekje. Als ik zeg dat ik vind (weet) dat er inderdaad een groot klimaatprobleem is dan zal dat waarschijnlijk precies in jouw frame passen. Ik beschouw mezelf niet als links en ook die andere adjectieven zou ik niet direct aan mezelf toedichten, maar als iemand mij graag in dat hokje plaatst, be my guest. Dat interesseert me eerlijk gezegd niets. Ik denk verder niet dat het hier in dit topic gaat over in welk hokje ik wel of niet pas volgens jou en waarom ik bepaalde dingen over het klimaat wel of niet vind dus hier laat ik het verder bij.
dat weet ik
Planbureau: alleen nieuwe lockdown helpt kabinet klimaatdoel te halen
Alleen een nieuwe lockdown helpt het kabinet om het door de rechter opgelegde klimaatdoel voor 2020 te halen. Dat stelt het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) in een nieuwe rekensom.
Laatst bewerkt: