- Waardering
- 25.458
- Lengte
- 1m83
Afgekeken, zo'n reden om m'n nachtrust te verkloten kan ik dan maar moeilijk laten liggen.
En men gaat over tot de orde van de dag.
![]()
Rutte na motie van afkeuring door als premier, gaat ‘hard werken’ aan terugwinnen vertrouwen
VVD-leider Mark Rutte stapt niet op en de Tweede Kamer stuurt hem ook niet weg. Wel werd een motie van afkeuring tegen Rutte aangenomen, nadat bekend werd dat hij het was die bij zijn gesprek met de ex-verkenners de naam van CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt noemde. Rutte noemde die motie ‘een...www.ad.nl
Was te verwachten dat Rutte door zou gaan. Maar wat er gisteren in de kamer gezegd is, en hoe er uiteindelijk gestemd is, doet voor mij vooral afbreuk aan de geloofwaardigheid van veel verschillende partijen. Hoe groot zijn de belangen, als men ervoor kiest om de komende 4 jaar door te gaan met iemand die zo openlijk onbetrouwbaar is
Ze hebben het wel vaak over die kleine 350k stemmen voor Omtzigt, maar Mark had er net geen 2 miljoen, waarom voor hem dan wel 'functie elders'?Wat vind de rest van de VVD eigenlijk? Wat vind de achterban?
Overigens zag MR er vanaf het spreekgestoelte en vanaf de interruptiemicrofoon een stuk kwetsbaarder uit. Wel moet ik zeggen dat ik hem gedurende de nacht de minst vermoeide indruk vond maken.