MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Afgekeken, zo'n reden om m'n nachtrust te verkloten kan ik dan maar moeilijk laten liggen.
En men gaat over tot de orde van de dag.

Was te verwachten dat Rutte door zou gaan. Maar wat er gisteren in de kamer gezegd is, en hoe er uiteindelijk gestemd is, doet voor mij vooral afbreuk aan de geloofwaardigheid van veel verschillende partijen. Hoe groot zijn de belangen, als men ervoor kiest om de komende 4 jaar door te gaan met iemand die zo openlijk onbetrouwbaar is

Wat vind de rest van de VVD eigenlijk? Wat vind de achterban?
Ze hebben het wel vaak over die kleine 350k stemmen voor Omtzigt, maar Mark had er net geen 2 miljoen, waarom voor hem dan wel 'functie elders'?

Overigens zag MR er vanaf het spreekgestoelte en vanaf de interruptiemicrofoon een stuk kwetsbaarder uit. Wel moet ik zeggen dat ik hem gedurende de nacht de minst vermoeide indruk vond maken.

Ja, andere motivatie. Inhoudelijk een slecht stuk, met een mening waar ik mij niet in kan vinden. Een foute voorstelling van zaken, politiek is concessies doen of je nu links of rechts bent.
Snap niet waarom jij het stukje plaatste ?
Haal GL uit het rijtje “middenpartijen” en ik kan me wel vinden in dat stukje.

De grote vraag is, wie wordt er nu formateur, Pechtold?
:eek:

En kan er een coalitie komen zonder VVD? Ik denk dat de PVV, FvD en JA21 ook niet zitten te wachten op D66 als grootste coalitiepartner.

Afgekeken, zo'n reden om m'n nachtrust te verkloten kan ik dan maar moeilijk laten liggen.

Ze hebben het wel vaak over die kleine 350k stemmen voor Omtzigt, maar Mark had er net geen 2 miljoen, waarom voor hem dan wel 'functie elders'?

Overigens zag MR er vanaf het spreekgestoelte en vanaf de interruptiemicrofoon een stuk kwetsbaarder uit. Wel moet ik zeggen dat ik hem gedurende de nacht de minst vermoeide indruk vond maken.
Hij ziet er sowieso niet zo snel vermoeid uit, vind ik. Viel mij wel op dat als hij in het nauw zit, hij zichzelf wel erg vaak herhaald (maar dan wel anders formuleert). Maarja mede daardoor zal hij wel een pathologische leugenaar worden genoemd

De grote vraag is, wie wordt er nu formateur, Pechtold?
:eek:

En kan er een coalitie komen zonder VVD? Ik denk dat de PVV, FvD en JA21 ook niet zitten te wachten op D66 als grootste coalitiepartner.
Als ze al die ouwe koeien van stal halen.... Komt Rita dan ook nog aan de beurt? 😜

Edit: En zonder de VVD, ik meende dat @harpep het daar ook over had. Geen idee hoe dat precies in elkaar zit

Laatst bewerkt:
Knap staaltje kartelpolitiek gezien en uiteindelijk verandert er dus niets.
De lijst wordt inmiddels wel erg lang en er is nu gewoon bewijs dat MR voor de zoveelste keer gelogen heeft. Onbetrouwbaar figuur, maar de motie van wantrouwen werd niet aangenomen door de club van wederzijdse bewonderaars. Ze zitten er alleen voor zichzelf, voor niemand anders.

Extra dolk in de rug van Omtzigt door zijn 'eigen' CDA, te hopen dat hij uit de fractie stapt en zich aansluit bij een andere partij ala Ja21 bijvoorbeeld, of zelf een partij opricht.

Knap staaltje kartelpolitiek gezien en uiteindelijk verandert er dus niets.
De lijst wordt inmiddels wel erg lang en er is nu gewoon bewijs dat MR voor de zoveelste keer gelogen heeft. Onbetrouwbaar figuur, maar de motie van wantrouwen werd niet aangenomen door de club van wederzijdse bewonderaars. Ze zitten er alleen voor zichzelf, voor niemand anders.

Extra dolk in de rug van Omtzigt door zijn 'eigen' CDA, te hopen dat hij uit de fractie stapt en zich aansluit bij een andere partij ala Ja21 bijvoorbeeld, of zelf een partij opricht.
Tenzij nieuwe verkiezingen zal er toch met de VVD geregeerd moeten worden, dat is geen bewijs van een kartel, maar dat is de realiteit.

Voor veel partijen is dit ook het moment dat ze Rutte wel aankunnen, buiten verontreiniging gebruiken ze dit moment ook. D66 zal het helemaal niet erg vinden als Omtzigt wordt weggewerkt alles in het werk wordt gesteld om tot een stabiele coalitie te komen.

Een deel van de macht/kracht van Omtzigt is in een grote fractie zitten zodat je de tijd hebt je in specifieke dossiers vast te bijten en dat je daar af en toe veel zetels achter kan scharen. Andere Kamerleden kunnen dan de fophef-kamervragen stellen.

Als er één waarheid is die Mark Rutte vertelt dan is het dat het land wel geregeerd moet worden en dat het laten voortslepen van dit gedoe dat in de weg zit. (Dat hij dat zelf heeft veroorzaakt weet ik ook wel)

Laatst bewerkt:
Tenzij nieuwe verkiezingen zal er toch met de VVD geregeerd moeten worden, dat is geen bewijs van een kartel, maar dat is wel de realiteit.
Hoezo? D66, CDA, SP, PvdA, GL PvdD en Volt hebben bij elkaar 74 stemmen, dan hebben ze aan CU, SGP of Denk voldoende voor een meerderheid.

Hoezo? D66, CDA, SP, PvdA, GL PvdD en Volt hebben bij elkaar 74 stemmen, dan hebben ze aan CU, SGP of Denk voldoende voor een meerderheid.
LOL. Een minderheidskabinet is natuurlijk ook nog een mogelijkheid. Maar zoals Syp Wynia vanochtend al bij Goeiemoggel Nederland zei, is een kabinet zonder VVD zeeeeeer onwaarschijnlijk. De vraag die ik nu wel interessant vind, is welke partij de MP gaat leveren, nu de VVD zich eventjes zeer nederig moet opstellen...

LOL. Een minderheidskabinet is natuurlijk ook nog een mogelijkheid. Maar zoals Syp Wynia vanochtend al bij Goeiemoggel Nederland zei, is een kabinet zonder VVD zeeeeeer onwaarschijnlijk. De vraag die ik nu wel interessant vind, is welke partij de MP gaat leveren, nu de VVD zich eventjes zeer nederig moet opstellen...
Misschien kunnen ze een prominente VVD-er vragen die nog niet zo lang uit de politiek is?

What says you @LM, Dijkhof for president?

Ik vind het wel jammer dat Dijkhof is gestopt, maar ik kan me wel indenken dat hij dat nu wel een goede keuze vindt.

Ik vind het wel jammer dat Dijkhof is gestopt, maar ik kan me wel indenken dat hij dat nu wel een goede keuze vindt.
Andere interessante vraag is inderdaad of Rutte opperhoofd van de VVD blijft. Een geschikte opvolger kan ik zo 1,2,3, niet bedenken...
Dijkhof vind ik ook wel een aparte, met zijn zogenaamd gevatte opmerkingen zoals 'ik vraag dit voor een vriend'.

Voor de VVD een groot probleem, als Rutte nu tijdelijk zich wat op de vlakte zou houden, wie vertegenwoordigt ze dan. Dit is wel een situatie waar het debateren als een Dijkhof je verder kan helpen.

Staan er trouwens in de verslagen van de gesprekken met de andere fractievoorzitters nog smeuïge details?

The Teflon Don, aka Rubberen Rutte, blijft gewoon 4 jaar MP (want crisis enzo) is mijn voorspelling.

Andere interessante vraag is inderdaad of Rutte opperhoofd van de VVD blijft. Een geschikte opvolger kan ik zo 1,2,3, niet bedenken...
Dijkhof vind ik ook wel een aparte, met zijn zogenaamd gevatte opmerkingen zoals 'ik vraag dit voor een vriend'.
Ik hoor net als optie Edith Schippers als nieuwe MP als de VVD toch gaat regenen. :eek:

Tenzij nieuwe verkiezingen zal er toch met de VVD geregeerd moeten worden, dat is geen bewijs van een kartel, maar dat is de realiteit.

Voor veel partijen is dit ook het moment dat ze Rutte wel aankunnen, buiten verontreiniging gebruiken ze dit moment ook. D66 zal het helemaal niet erg vinden als Omtzigt wordt weggewerkt alles in het werk wordt gesteld om tot een stabiele coalitie te komen.

Een deel van de macht/kracht van Omtzigt is in een grote fractie zitten zodat je de tijd hebt je in specifieke dossiers vast te bijten en dat je daar af en toe veel zetels achter kan scharen. Andere Kamerleden kunnen dan de fophef-kamervragen stellen.

Als er één waarheid is die Mark Rutte vertelt dan is het dat het land wel geregeerd moet worden en dat het laten voortslepen van dit gedoe dat in de weg zit. (Dat hij dat zelf heeft veroorzaakt weet ik ook wel)

Even iets uitgebreider dan ; Dat Rutte hiermee weg komt is werkelijk ongelofelijk... en dat is niet dat ik een hekel heb aan de VVD of hem een slechte premier vind. Maar ik geloof niks meer van wat hij zegt. Een paar weken terug nog geconfronteerd worden met het rapport van de toeslagenaffaire, vervolgens zeggen dat het belangrijk is dat de overheid transparanter wordt en je daar hard voor gaat werken... en nu staan we hier met wederom Rutte in de hoofdrol met liegen en draaien. En dan nog je bron niet vrijgeven die ervoor zorgde dat hij het eerder wist dan de kamer. Verder kun je van een partij of politicus vinden wat je wilt, maar play by the rules. Hij heeft gewoon schijt aan dat stuk democratie. Vooraf partijen uitsluiten, niet open en eerlijk zijn als volksvertegenwoordiger, lastige personen uit de weg ruimen op een smerige manier (niemand koopt z'n onzin dat hij Omtzigt minister wilde maken, zoiets "vergeet" je niet) terwijl het over de inhoud hoort te gaan. Eén groot web van leugens. En dan nog zelfreflectie missen en durven te zeggen dat hij geen moment erover gedacht heeft om op te stappen. Na zo'n dag moet je dat toch denken?

Kaag is een sluwe vos, ook weer door op het laatste moment haar eigen motie uit de hoge hoed te toveren. Het enige wat ze met die motie bereikt is haar eigen onderhandelingspositie flink versterken voor meer macht, want de VVD is nu wel de mond gesnoerd als het om dingen eisen gaat. Maar eigenlijk zet ze integriteit op de tweede plek en heeft ze zelf ook boter op d'r hoofd, anders had ze de motie Wilders-Baudet moeten steunen. Daarom hield ze zich de hele dag zo op de vlakte op een paar schijnheilige woorden na. Eng en dus geen haar beter.

En dan heb je Wobke nog. Die nog even een mes in de rug van Pieter Omtzigt zet. De hele dag hield hij vol "vaak contact" te hebben met z'n gewaardeerde collega Omtzigt en de hele kwestie écht heel serieus te nemen... maar puntje bij paaltje is Omtzigt zo belangrijk dus niet. Ik ben heel erg benieuwd naar zijn reactie op deze hele vertoning, kan haast niet anders dan dat er een pleidooi komt waar heel Nederland 100% achter staat.

Verder vond ik alle overige partijen gisteren heel sterk. Niet dat het ze heel moeilijk gemaakt werd, maar van links tot rechts waren ze op dreef. Ook een Azarkan, Ouwehand, etc.

Mooi om te zien dat tijdens de motie van wantrouwen. De microfoon grondig schoongemaakt werd na elke spreker 🤣🤣

Terug
Naar boven