AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Mijn onderbuik zegt: Kaag MP, als er geen nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven. Who else? Er staat nergens geschreven dat de grootste partij de MP moet leveren.

Maar dit keer treft het zijn collega's. En gaat Kaag met deze manipulator samenwerken? Dan worden de onderhandelingen gemakkelijk voor D66
Rutte schuift Kaag steeds naar voren, dat is vast niet zonder reden. Qua meelullen zonder echt iets te zeggen, komt ze hem in ieder geval goed weg

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.283
Kaag doet het zeker niet slecht vandaag. Ze spreekt met kalmte en is niet te groot om kritiek tot zich te nemen en daar ook op te reageren op een manier die doorgaans zo wordt gemist. Ze is m.i. een maatje te groot voor zowel Ploumen als Marijnissen, welke erg bedreven zijn in vliegen afvangen. Kaag zit natuurlijk in een andere positie dan de twee, moet hierna ook weer aan de tafel om te gaan onderhandelen met VVD- wellicht zelfs weer met Rutte. Dat weten de vliegen afvangers ook (Azarkan idem), en proberen toch iets te ontlokken waardoor ze zichzelf in een moeilijkere positie zet. Daar zie je toch goed dat ze een diplomaat is geweest.

• #9.286
Het zal ons land ook echt goed doen als Kaag uiteindelijk MP wordt.
Mensen die strategisch hebben gestemd (met een stem op enige invloed in het achterhoofd), of met verstand zou je kunnen zeggen (gechargeerd), hebben op Kaag gestemd.

Aldus Maarten van Rossem, met min of meer soortgelijke woorden.

Kaag doet het zeker niet slecht vandaag. Ze spreekt met kalmte en is niet te groot om kritiek tot zich te nemen en daar ook op te reageren op een manier die doorgaans zo wordt gemist. Ze is m.i. een maatje te groot voor zowel Ploumen als Marijnissen, welke erg bedreven zijn in vliegen afvangen. Kaag zit natuurlijk in een andere positie van de twee, moet hierna ook weer aan de tafel om te gaan onderhandelen met VVD, wellicht zelfs weer met Rutte.
Ze probeert haarzelf te profileren als kandidaat voor MP.

Het zal ons land ook echt goed doen als Kaag uiteindelijk MP wordt.
Vraag of ze bij je volgende covidtest iets minder hard je hersenen willen kietelen.

Mensen die strategisch hebben gestemd (met een stem op enige invloed in het achterhoofd), of met verstand zou je kunnen zeggen (gechargeerd), hebben op Kaag gestemd.

Aldus Maarten van Rossem, met min of meer soortgelijke woorden.
Maarten van Rossem zou er goed aan doen om zijn papperige mond te houden en zijn vatsige gelaat niet meer op tv te vertonen.

• #9.290
  • #9.292
Nvm teruggeluisterd,verkeerd verstaan.

Laatst bewerkt:
  • #9.295
Maarten van Rossem zou er goed aan doen om zijn papperige mond te houden en zijn vatsige gelaat niet meer op tv te vertonen.
Hij zei niet dat je D66 moest gaan stemmen, maar mijn interpretatie van zijn woorden was als je had gestemd en met die stem een kans op invloed wilde hebben dan maakte Kaag zeker kans. Want CDA en VVD zouden grote kans maken om ook kans te maken op regeren. De nieuwe partijen zullen vrijwel zeker niet gaan regeren, PVV en FvD hebben een programma dat totaal niet realistisch is en daarmee schieten ze zichzelf al bij voorbaat in de voet. Ze mochten wel bellen als ze een realistisch rechts conservatief programma wilde hebben.

Hij zei niet dat je D66 moest gaan stemmen, maar mijn interpretatie van zijn woorden was als je had gestemd en met die stem een kans op invloed wilde hebben dan maakte Kaag zeker kans. Want CDA en VVD zouden grote kans maken om ook kans te maken op regeren.
Volgens die beredenering kan je dan net zo goed VVD stemmen.

• #9.297
Volgens die beredenering kan je dan net zo goed VVD stemmen.
Klopt, maar het blijkt dat toch een hoop meer mensen D66 hebben gestemd dan bij de vorige verkiezingen. De reden van veel van die mensen zal toch gedeeltelijk met zijn argument te maken kunnen hebben. Strategisch. Je ziet het ook aan D66, geen gekke partij maar die wordt de ene verkiezing leeggegeten en zo af en toe winnen zo triomfantelijk.

• #9.298
b2ap3_large_Sylvanasimons7121.png
Toegegeven, ze staat daar wel met bravoure en op inhoud. Dat durf ik best te zeggen over een parlementariër waarbij ik doorgaans weerstand voel tot aan de haren in mijn nek. Zag geen beeld, dat kan schelen.

Die man van Volt is denk ik iemand die in de toekomst nog weleens meer zetels kan pakken. Schijnt een slimme vent te zijn. Ben benieuwd komende jaren.

• #9.300

Eerste halfuur geloof ik ging het over verkiezingen en over onderwerpen voor een meer realistisch rechts programma, of misschien ook de tweede helft maar dacht dat het deze aflevering was. Maar goed, mijn interpretatie gaat in feite over meerdere uitspraken.

*Tussen 7e en 8e min.

Terug
Naar boven