XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Balkenende heeft drie keer het kabinet laten klappen en is vertrokken als lijsttrekker na de slechtste verkiezingsuitslag ooit voor het CDA.
Meet je het succes van een premier aan het uitzitten van de rit?

Als Kaag zo gepakt wordt op haar uiterlijk als Balkenende in het begin (Harry Potter) dan is het opeens niet leuk meer en seksisme.

Balkenende is binnenskamers een ongelooflijk sympathieke man en zijn colleges waren enorm populair, zo heb ik vernomen. Het is jammer dat hij dat nooit goed in het openbaar heeft kunnen laten zien en misschien die kans ook niet heeft gehad.

Meet je het succes van een premier aan het uitzitten van de rit?

Als Kaag zo gepakt wordt op haar uiterlijk als Balkenende in het begin (Harry Potter) dan is het opeens niet leuk meer en seksisme.

Balkenende is binnenskamers een ongelooflijk sympathieke man en zijn colleges waren enorm populair, zo heb ik vernomen. Het is jammer dat hij dat nooit goed in het openbaar heeft kunnen laten zien en misschien die kans ook niet heeft gehad.
Geen idee, maar waarom dan dat gezeik op en over Rutte. Feit is dat er bijna 2miljoen mensen op hem gestemd hebben en waarschijnlijk vind een overgroot deel van zijn stemmers dat hij het prima aanpakt, de kiezer heeft toch altijd gelijk?

Nu al Beau kijkend: wat is die Nijhuis toch een lul!

Als je met een (make over?) Femke Halsema in de uitzending zit en je bent de irritantste persoon aan tafel, dan ben je gewoon een lul.

Kon Wouter de Winther niet? Dat is zo'n heerlijk duo met Floor Bremer.

Zou het een voorwaarde van Femke zijn: niet met de T aan Tafel?

Geen idee, maar waarom dan dat gezeik op en over Rutte. Feit is dat er bijna 2miljoen mensen op hem gestemd hebben en waarschijnlijk vind een overgroot deel van zijn stemmers dat hij het prima aanpakt, de kiezer heeft toch altijd gelijk?
Jij was toch van mening dat niet iedereen stemrecht zou moeten hebben?

Als ik zonder de politieke voorkeur zou mogen bepalen wie er wel en wie er niet zouden mogen stemmen houd je denk ik vooral VVD, CDA, D66 en GL stemmers over.
Ik heb echt geen flauw idee hoe dit temaken heeft met wat je een tijdje geleden beweerde (dat niet iedereen stemrecht zou mogen hebben).

Wel geestig dat zo'n uitspraak komt van een man die zich alleen rond verkiezingstijd met de politiek bezig houdt.

En je hebt een voorkeur voor partijen, die los staat van je eigen politieke voorkeur :loony:Het zal mijn haarkleur wel zijn, dat ik je niet begrijp 5

Ik heb echt geen flauw idee hoe dit temaken heeft met wat je een tijdje geleden beweerde (dat niet iedereen stemrecht zou mogen hebben).
Laat eens zien welke post(s)

Wel geestig dat zo'n uitspraak komt van een man die zich alleen rond verkiezingstijd met de politiek bezig houdt.
Hoe kom je tot deze conclusie?

En je hebt een voorkeur voor partijen, die los staat van je eigen politieke voorkeur :loony:Het zal mijn haarkleur wel zijn, dat ik je niet begrijp 5
Heb gaat mij niet om mijn politieke voorkeur, maar om het type mens waarvan ik denk dat ze ook verder dan hun eigen noden en wensen kijken. En zeer waarschijnlijk stemmen die niet snel op partijen als PVV, FvD, SP, Denk enz.

Laat eens zien welke post(s)
Paar posts omhoog nog.
Maar de onderstaande bedoelde ik.

Ik ben altijd voorstander geweest om je stem bij de verkiezingen een factor mee tegeven welke gekoppeld is aan de schijf van je inkomenstenbelasting.

Voor de duidelijkheid: niets mis mee als je mening nu veranderd is hoor. Het was gewoon een quote die bij mij was blijven hangen, daar heb ik wel vaker last van

Heb gaat mij niet om mijn politieke voorkeur, maar om het type mens waarvan ik denk dat ze ook verder dan hun eigen noden en wensen kijken. En zeer waarschijnlijk stemmen die niet snel op partijen als PVV, FvD, SP, Denk enz.
Denk is anders een van de weinige partijen die zich in 2020 hard maakte voor de voedselbank, om maar iets te noemen. Dat noem ik niet bepaald egoïstisch. Of het uiteindelijk beter is voor een land, is een andere discussie, dan of het uit eigenbelang wordt gedaan

Laatst bewerkt:
Dat maken ze zichzelf ook maar wijs.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.433

Screenshot_20210403-085845_de Volkskrant.jpgScreenshot_20210403-085857_de Volkskrant.jpgScreenshot_20210403-085913_de Volkskrant.jpgScreenshot_20210403-085927_de Volkskrant.jpgScreenshot_20210403-085939_de Volkskrant.jpg

Ik denk dat Wilders dat goed gezien heeft. We wachten af.

Voor de duidelijkheid: niets mis mee als je mening nu veranderd is hoor. Het was gewoon een quote die bij mij was blijven hangen, daar heb ik wel vaker last van
Oh, die quote, ja soms voelt het wel vreemd dat ieder even veel te zeggen heeft over de overheidsuitgaven terwijl niet iedereen hetzelfde inlegt. En verder vind ik het ook vreemd dat je mensen laat stemmen op bijv Kaag puur en alleen omdat het een vrouw is. Het zou goed zijn als mensen lichtelijk gedwongen worden om zich iets te verdiepen in de politiek, al was het alleen maar het invullen van de stemwijzer oid.

Screenshot_20210403-085845_de Volkskrant.jpgScreenshot_20210403-085857_de Volkskrant.jpgScreenshot_20210403-085913_de Volkskrant.jpgScreenshot_20210403-085927_de Volkskrant.jpgScreenshot_20210403-085939_de Volkskrant.jpg

Ik denk dat Wilders dat goed gezien heeft. We wachten af.
En de VK, en een lovend artikel over Kaag en positieve woorden over Wilders?

Je maakt het de haters wel makkelijk! :roflol:
Kaag heeft het goed gedaan, hoogstens iets teveel uit de hoogte/elitair in een reactie/sneer naar Marijnissen, daar moet ze een beetje mee oppassen.

Dit citaat is heerlijk:
Ze probeert haar doelen te bereiken en als je in de weg staat, walst ze over je heen!

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.436
Kaag heeft het goed gedaan, hoogstens iets teveel uit de hoogte/elitair in een reactie/sneer naar Marijnissen, daar moet ze een beetje mee oppassen.
Flauwekul. Zo praat ze altijd, daarnaast denk ik dat Kaag inmiddels Marijnissen een beetje irritant vond worden, na de zoveelste zelfde vraag in een ander jasje, en dan mag je een dergelijke reactie verwachten. Gaan we nu ook politici beoordelen op zeer beschaafd Nederlands? Vond dat geen sterk punt van Albrecht.

Oh, die quote, ja soms voelt het wel vreemd dat ieder even veel te zeggen heeft over de overheidsuitgaven terwijl niet iedereen hetzelfde inlegt. En verder vind ik het ook vreemd dat je mensen laat stemmen op bijv Kaag puur en alleen omdat het een vrouw is. Het zou goed zijn als mensen lichtelijk gedwongen worden om zich iets te verdiepen in de politiek, al was het alleen maar het invullen van de stemwijzer oid.
Je zou dat eerder omgekeerd moeten doen. Het beleid van de afgelopen jaren is ten voordele geweest van mensen die meer verdienen, misschien moeten we juist mensen die minder verdienen meer macht geven!

Of anders in ieder geval een mechanisme dat er meer naar hun noden gekeken wordt. (Voedselbanken, dak- en thuislozen hebben een enorme groei gezien)

Flauwekul. Zo praat ze altijd, daarnaast denk ik dat Kaag inmiddels Marijnissen een beetje irritant vond worden en dan mag je een dergelijke reactie verwachten. Gaan we nu ook politici beoordelen op zeer beschaafd Nederlands? Vond dat geen sterk punt van Albrecht.
Volgens mij heb ik ook hem dat horen zeggen, dank!

Ik dacht dat zelf ook, nadat ik hier eerst lovend was over haar manier van spreken vond ik dit minder. Het gaat niet om haar taalgebruik, het klonk als een neerbuigende sneer.

Dat werkt niet in haar voordeel, ook als je de irritatie kan voorstellen. Andere partijen gaan dit uitbuiten.

Je zou dat eerder omgekeerd moeten doen. Het beleid van de afgelopen jaren is ten voordele geweest van mensen die meer verdienen, misschien moeten we juist mensen die minder verdienen meer macht geven!

Of anders in ieder geval een mechanisme dat er meer naar hun noden gekeken wordt. (Voedselbanken, dak- en thuislozen hebben een enorme groei gezien)
Als de mensen die minder verdienen nou eens harder gaan werken, dan verdienen ze meer en is het beleid dus ook ten voordele van hun en zijn er minder voedselbanken nodig. :grinny:

Terug
Naar boven