Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Het is heel merkwaardig dat mensen heel heftig reageren op mogelijke fraude met uitkeringen (want: ons belastinggeld), maar tegelijkertijd mensen die belastingen weten te vermijden als helden zien. Beide levert minder geld op voor lerarensalarissen.

Lijstjes waar het meeste geld verkeerd terecht komt suggereren dat je beter hoger in de boom kan zoeken dan tussen de wortels.

Ik denk dat ik wel weet waar dat vandaan komt:

Een groot deel van de bevolking verdient minimumloon (€1685 p/m) of een paar honderd euro daarboven. Dan is het nettoverschil in inkomen tussen iemand die werkt en iemand met een bijstandsuitkering (70% minimumloon) heel klein. Sterker nog: aangezien degene met het minimumloon nog belasting moet betalen, komt dit verschil neer op misschien €200 netto. Dan werk je in feite 40 uur p/w voor €200. Als iemand dan fraudeert met zijn uitkering, is dat extra zuur.

Ook voor mensen uit de middenklasse is dit heel zuur, omdat zij vaak net geen recht meer hebben op toeslagen e.d. waardoor zij weliswaar meer verdienen, maar het nettoverschil toch vrij beperkt blijft.

Kortom: nivelleren is geen feestje en het nettoverschil tussen werkenden en uitkeringstrekkers is gewoon te klein.

Dat er bij rijke belastingontwijkende bobo's meer geld uit de schatkist blijft, is veel minder zuur. Vooral omdat iedereen het vervelend vindt om belasting te betalen en veel mensen dus ook enige vorm van begrip kan opbrengen voor het ontwijken ervan. Belasting wordt als het ware gezien als de gemeenschappelijke vijand.

Terug on topic: https://www.geenstijl.nl/5158502/min-zes-vvd-op-sterven-na-dood/

Als Omtzigt een partij zou oprichten en er zouden nu verkiezingen zijn, zou hij wss de grootste partij worden volgens Maurice de Hond. Overigens stond hij voor het formatieschandaal al op +/- 23 virtuele zetels. Zegt m.i. ook wel een boel over het wantrouwen jegens politici.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.524
Terug on topic: https://www.geenstijl.nl/5158502/min-zes-vvd-op-sterven-na-dood/

Als Omtzigt een partij zou oprichten en er zouden nu verkiezingen zijn, zou hij wss de grootste partij worden volgens Maurice de Hond. Overigens stond hij voor het formatieschandaal al op +/- 23 virtuele zetels. Zegt m.i. ook wel een boel over het wantrouwen jegens politici.
En geeft weer hoe er totale waanzin rondom Omtzigt hangt. Die optocht ik weet niet hoor, moet daar een beetje om lachen.

Komt misschien ook wel door de uitspraak op 12:20

• #9.527
Komt misschien ook wel door de uitspraak op 12:20

Vanmorgen ook gezien? Ik dacht te zien hoe de heren Ruding (cda) en Rosenthal (vvd) indirect de "soms blaffende" manier van politiek voeren van Mevrouw Marijnissen enigszins afserveerde. Althans was mijn indruk, en werd zichtbaar wat het verschil is tussen besturen en alleen kamerlid zijn inhoudt.

• #9.529
Geeft vooral aan dat een integere politicus dermate zeldzaam is, dat hij meteen 28 zetels kan binnenharken.
Goed kamerlid. Kan zijn tanden ergens in vastbijten. Daar ligt zijn kracht, met name in controlerende zin.

Presenteert zichzelf wel bij voorkeur als een eenling kamerlid. Schijnt ook lastig samenwerken met hem zijn. Trekt ook dikwijls eigen plannen. Dat maakt een heel goed kamerlid geen goede leider van een partij, of fractie. Is mijn idee als hij daadwerkelijk een eigen partij zou gaan oprichten, wat ik uitsluit. Daarmee doe ik dergelijke peilingen af als waanzin.

Goed kamerlid. Kan zijn tanden ergens in vastbijten. Daar ligt zijn kracht, met name in controlerende zin.

Presenteert zichzelf wel bij voorkeur als een eenling kamerlid. Schijnt ook lastig samenwerken met hem zijn. Trekt ook dikwijls eigen plannen. Dat maakt een heel goed kamerlid geen goede leider van een partij, of fractie. Is mijn idee als hij daadwerkelijk een eigen partij zou gaan oprichten, wat ik uitsluit. Daarmee doe ik dergelijke peilingen af als waanzin.

Eens. Dat neemt echter niet weg dat ik graag nog 100 van zulke kamerleden zou hebben. Liever dat dan kamerleden die jarenlang leuke oneliners roepen om ze op Twitter te gooien om vervolgens weer lekker achterover te kunnen leunen.

• #9.531
Eens. Dat neemt echter niet weg dat ik graag nog 100 van zulke kamerleden zou hebben. Liever dat dan kamerleden die jarenlang leuke oneliners roepen om ze op Twitter te gooien om vervolgens weer lekker achterover te kunnen leunen.
Eens. Of oneliners tijdens debatten omdat camera's van journaal erop staan.

Ik ben stiekem wel een beetje Omtzigt fan geworden.

Van wanneer is dit? Voor de verkiezingen?
Zo ja, ben benieuwd of die uitspraak rond de 4e minuut heeft meegespeeld met de rtl verkiezingsdebatten (waar de kiezer vragen mocht stellen).

Schijnt ook lastig samenwerken met hem zijn.
Dat zijn mensen die ergens voor staan, altijd. En in zijn functie hoort hij ook lastig te zijn.

Vanmorgen ook gezien? Ik dacht te zien hoe de heren Ruding (cda) en Rosenthal (vvd) indirect de "soms blaffende" manier van politiek voeren van Mevrouw Marijnissen enigszins afserveerde. Althans was mijn indruk, en werd zichtbaar wat het verschil is tussen besturen en alleen kamerlid zijn inhoudt.
Alleen van het begin een stukje gezien. Ik zal het straks eens terug kijken.

Het 'blaffende' van Marijnissen zal ook wel komen omdat ze lang niet altijd serieus wordt genomen? Net als Ploumen wordt ze nog wel eens weg gezet als 'dat lieve vrouwtje die het toch wel goed vindt'.

Van wanneer is dit? Voor de verkiezingen?
Zo ja, ben benieuwd of die uitspraak rond de 4e minuut heeft meegespeeld met de rtl verkiezingsdebatten (waar de kiezer vragen mocht stellen).

Dat zijn mensen die ergens voor staan, altijd. En in zijn functie hoort hij ook lastig te zijn.

Alleen van het begin een stukje gezien. Ik zal het straks eens terug kijken.

Het 'blaffende' van Marijnissen zal ook wel komen omdat ze lang niet altijd serieus wordt genomen? Net als Ploumen wordt ze nog wel eens weg gezet als 'dat lieve vrouwtje die het toch wel goed vindt'.
Volgens mij was dat net voor het aftreden van het kabinet.

Ik ga verhuizen naar Zwitserland.

EN DAN GAAN WE HELE DAGEN DRS. P LUISTEREN

• Haha
Waarderingen: BB_
Wel opvallend om uit alle hoeken en gaten oud VVD coryfeeën tevoorschijn te zien komen, die pal achter hun Grote Leider blijven staan. Vanochtend zag ik zelfs Frits Bolkestein (88) voorbij komen, die zich al heel lang niet meer in de media heeft laten zien...

Ja, ze komen uit alle hoeken en gaten. Bolkestein, Zalm, Terpstra, Rosenthal, Elias, Kamp, Teeven. Ga zo maar door.
Mooie georkestreerde steunbetuigingscampagne.

Volgens mij gaat het nu wel een onmogelijke formatie worden met Rutte erbij. Ik vond het een vreemde streek van Segers dit weekend want met dit standpunt hadden ze ook die motie van wantrouwen moeten steunen in mijn ogen. Maar je kunt zeggen wat je wilt van die gristenen, ze zijn wel standvastig. De CU gaat niet meer terugkomen op dat standpunt. Alle oppositiepartijen hebben de motie van wantrouwen gesteund en kunnen dus niet meer aanschuiven bij de VVD zonder volledig ongeloofwaardig te zijn. Ik zie ook geen kabinet zonder VVD ontstaan. Rutte moet weg, denk ik.

Gewoon een minderheidkabinet en dan de aankomende 1-2 jaar aankloten.
Daarna is er om iets gezeik en wordt het demissionair en krijgen we vervroegde verkiezingen.

Terug
Naar boven