- Waardering
- 15.492
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 125kg
Nieuwe verkiezingen zouden desastreus zijn voor de VVD denk ik, zéker zonder Rutte. Dan zouden ze echt hun eigen glazen in gooien.Gaat niet gebeuren denk ik, in elk geval niet zonder nieuwe verkiezingen.
Een motie van afkeuring van de gehele TK behalve je eigen partij moet echt een signaal zijn om er gewoon mee te stoppen. Ook al kom je wel tot een nieuw kabinet, met welke basis ga je een nieuwe regeerperiode in?
Vanuit een VVD standpunt bekeken zouden ze beter - na een ongetwijfeld hele lange formatie waarin alle mogelijke combinaties zonder VVD langs zullen komen én zullen klappen - toch een nieuw kabinet in gaan en proberen het zo lang mogelijk uit te zingen zodat het electoraat en ook de coalitiegenoten deze flater weer een beetje vergeten. Het lijkt er op dat kabinetsdeelname van de VVD alleen nog gaat lukken als Rutte er niet meer bij is.
Ik vind het wel echt een Judas-actie van Segers, om maar even in de retoriek van Pasen te gaan zitten. Het was de enige mogelijke optie om nog vrij rap door te gaan met de kabinetsformatie. Dat hij dat standpunt heeft is prima, maar nogmaals dan had hij die motie van wantrouwen moeten steunen. Of even moeten wachten tot er een nieuwe informateur was en dan de eis op tafel leggen dat het alleen zonder Rutte kan.