AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.561
Als het hierbij blijft valt het nog mee. Als ik kenners mag geloven is volledige transparantie van het proces vragen om moeilijkheden. Is een precair proces waarbij mensen niet met meel in de mond zouden moeten onderhandelen. Schijnt in '77 ook al eens gedaan te zijn, en mislukt dankzij transparantie, uiteindelijk ruim 200 dagen duurde het toen.

Als het hierbij blijft valt het nog mee. Als ik kenners mag geloven is volledige transparantie van het proces vragen om moeilijkheden. Is een precair proces waarbij mensen niet met meel in de mond zouden moeten onderhandelen. Schijnt in '77 ook al eens gedaan te zijn, en mislukt dankzij transparantie, uiteindelijk ruim 200 dagen duurde het toen.
Wait, what? Alle gespreksverslagen worden na afloop bekend gemaakt? Dan wordt een succesvolle formatie toch onmogelijk, als je niets in vertrouwen kunt bespreken?

Later wel, maar dat is het punt niet.

VVD, D66, CDA met GL en PvdA erbij?

Eén van de twee is al genoeg.
Dat weet ik, optie was gebaseerd op de observatie van uitstekende parlementair journalist van NRC, mogelijk gaan ze elkaar nu wel proberen te vasthouden.

Ik hoop dat Bosma of Arib voorzitter wordt.

• #9.566
Screenshot_20210406-214730_de Volkskrant.jpg

Moest toch enigszins glimlachen, "pluchegrefo".

• #9.569
Jan Wolkers is ook weer leuk.

Wie is de schrijver dezes?
Martin van Amerongen. Ken 'm nog uit de tijd dat ik HP de Tijd las. En volgens mij vroeger Het Parool. Nu zie ik zijn stukjes in de VK. Eigenlijk helemaal geen gekke krant.
Hoeveel krantenabonnementen heb jij?
1. Als deze proefabbo afloopt over een maand wil ik (proef)abbo op de NRC. Dan kan ik beetje vergelijken en beter kiezen. Vroeger las ik vaak middagkrant en vond ik misschien wel fijner dan ochtendkrant.

• #9.570
Eèn van de twee is al genoeg. Denk dat beide graag in de coalitie komen want de oppositie heeft niks opgeleverd. PvdA lijkt mij wel een wat stabielere partij.
GL lijkt/is ook niet zo stabiel momenteel idd. De gespreksverslagen hebben daar niet aan bijgedragen. En hebben ze wel mensen klaar voor bepaalde posten? Sabine Scharwachter (voorzitter DWARS) lijkt ook bezig met bommetjes laten ontploffen in de partij. Volgens mij moeten ze daar even uitzoeken wat ze willen en mensen met de neuzen dezelfde kant op laten wijzen. Sowieso stonden vvd en cda niet te springen om gl mee te laten regeren, gevolg van fiasco van de vorige formatie.

Kansloze exercitie Bosma als voorzitter reeds weer?

• #9.572
Kansloze exercitie Bosma als voorzitter reeds weer?
Kan ook niet echt volgens mensen die daar bovenop zitten, voorzitter van nep parlement? Voorzitter zijn terwijl de politieke partij totaal ondemocratisch is? Voorzitter zijn terwijl de partijleider en enig lid van de partij (samen met nog iets waar hij als enige leider van is). Buitenlandse delegaties ontvangen als PVV'er, kan ook moeilijk liggen. Noemde hij een d66'er ook niet medeverantwoordelijk voor genocide in Zuid-Afrika? Schijnt ook tekstschrijver te zijn (wellicht ook van nepparlement etc), en er zitten teksten bij die collega's echt niet vinden kunnen dus een meerderheid over meerdere rondes zal heel onwaarschijnlijk zijn. Wilders heeft ook vies spel gespeeld toen Arib het werd, wordt ook niet sjiek gevonden.
Terwijl veel mensen hem in en buiten de kamer wel goed vinden en ook populair is als hij de boel leidt, maar het is vrij onmogelijk.

Laatst bewerkt:
GL lijkt/is ook niet zo stabiel momenteel idd. De gespreksverslagen hebben daar niet aan bijgedragen. En hebben ze wel mensen klaar voor bepaalde posten? Sabine Scharwachter (voorzitter DWARS) lijkt ook bezig met bommetjes laten ontploffen in de partij. Volgens mij moeten ze daar even uitzoeken wat ze willen en mensen met de neuzen dezelfde kant op laten wijzen. Sowieso stonden vvd en cda niet te springen om gl mee te laten regeren, gevolg van fiasco van de vorige formatie.
Net het èen en ander gelezen van de voorzitster. Die bedenken zoveel verschillende termen dat ze zelf niet eens meer weten waar ze het over hebben. Treurig.

• #9.574
Net het èen en ander gelezen van de voorzitster. Die bedenken zoveel verschillende termen dat ze zelf niet eens meer weten waar ze het over hebben. Treurig.
Ja met recht DWARS. Is ook niet mijn clubje. Haar timing lijkt wel gunstig, misschien wil ze e.e.a. forceren om zichzelf te profileren. Laatste was nodig want anders was ze waarschijnlijk weg als voorzitter.

Ik merk wel op dat een groot deel van de GroenLinksers en vooral de wat activistische types uit Nijmegen komen.

Havana aan de Waal.

Wilders heeft ook vies spel gespeeld toen Arib het werd, wordt ook niet sjiek gevonden.
Daarentegen was Wilders recent wel een van de mensen die het opnam voor Arib toen er allerlei berichten en beschuldigingen de RTL Nieuws-redactie bereikten.

In het algemeen heb ik het idee dat Wilders zich meer als een staatsman en minder als een straatvechter is gaan gedragen in de afgelopen tijd.

Floor Bremer en Wouter de Winther zitten bij Beau!

Wouter is nu even Lilianne Marijnissen aan een kruisverhoor aan het onderwerpen, Floor doet ook mee.

• Like
Waarderingen: BB_
Floor Bremer en Wouter de Winther zitten bij Beau!

Wouter is nu even Lilianne Marijnissen aan een kruisverhoor aan het onderwerpen, Floor doet ook mee.
En nu een beetje selectief verontwaardigd zijn over vechtende hooligans in bossen. Dat is al zo oud als de weg naar Rome.

• #9.579
Daarentegen was Wilders recent wel een van de mensen die het opnam voor Arib toen er allerlei berichten en beschuldigingen de RTL Nieuws-redactie bereikten.
Tegelijkertijd wil Wilders dat Arib uit haar ambt wordt gezet, haar stemrecht wordt ontnomen enzovoorts- als zijn verkiezingsprogramma wordt gevolgd.

Ze zou dubbele loyaliteit hebben, ongehoord dat dit toch kon in Nederland en nog meer van zuks in 2016. Bosma was veel redelijker en ook een goed verliezer. Maar met Wilders sluiten deuren, dat weet en erkent Bosma.

ik denk dat die van d66 de nieuwe kamervoorzitter wordt

Terug
Naar boven