Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

hm! " die paaseieren vallen als een steen dit jaar" hé Mark?

Alleen Kaag? Het lijkt er meer op dit niemand verder wil in een coalitie met Rutte als MP, behalve de VVD zelf.
Nou, ik denk dat Rutte het wel aandurft om dan te zeggen, veel succes zonder mij, zeker omdat de partijen die hem uitsluiten dan niet ineens bij de PVV zullen aankloppen. Mijn voorspelling is dat Kaag uiteindelijk de grote verliezer van dit spelletje blufpoker zal zijn.

De VVD zal echt wel in de regering komen, want ik zie weinig andere opties.

Het kan echter wel: in mijn ouderlijke woonplaats Barendrecht behaalde de partij Echt voor Barendrecht in 2018 14 van de 29 zetels; op één zetel na geen absolute meerderheid. EvB werd echter buiten de coalitie gehouden; de overige zes partijen sloten een bondje (VVD, D66 , de PvdA, GroenLinks, ChristenUnie/SGP en CDA). Best bizar.

De VVD zal echt wel in de regering komen, want ik zie weinig andere opties.

Het kan echter wel: in mijn ouderlijke woonplaats Barendrecht behaalde de partij Echt voor Barendrecht in 2018 14 van de 29 zetels; op één zetel na geen absolute meerderheid. EvB werd echter buiten de coalitie gehouden; de overige zes partijen sloten een bondje (VVD, D66 , de PvdA, GroenLinks, ChristenUnie/SGP en CDA). Best bizar.
Leefbaar Rotterdam hetzelfde.

Hoezo? D66, CDA, SP, PvdA, GL PvdD en Volt hebben bij elkaar 74 stemmen, dan hebben ze aan CU, SGP of Denk voldoende voor een meerderheid.

D66 en Groenlinks staan doorgaans niet te springen om CU en SGP. En vice versa. Om medisch-ethische kwesties als euthanasie en abortus. De progressieve partijen zullen dan relatief veel moeten inleveren voor hun deelname.

SP is eveneens meer conservatief links en is doorgaans ook behoorlijk anti-EU. Dat is ook moeilijk te rijmen met Volt, D66 en in mindere mate GL.

PVDD staat niet bekend als een partij die inlevert op haar principes.

GL zit wel een Klaver, die inmiddels alweer zes jaar het beeld van de grote Jessias niet kan waarmaken. Oppositie gaat hem niet goed af en met de verloren verkiezingen staat zijn positie onder druk. Wellicht dat Klaver bereid is grote concessies te doen. Vooral om zijn eigen hachje te redden onder het mom van 'verantwoordelijkheid nemen'.

Hoe dan ook: het lijkt me een bijzonder moeilijk regeerakkoord.

Nou laten we het dan is een jaar of 5 zonder 'regering' doen, kunnen ze ook niets verzieken en dan verhogen we zelf wel de zorg capaciteit kunnen ze ons niet nog een keer naaien als er een corona of influenza uitbraak is. Ik zeg win win.
Ging in Belgie ook prima dus de test 'langere tijd zonder regering' is ook geen pseudo-wetenschap meer.

Nou laten we het dan is een jaar of 5 zonder 'regering' doen, kunnen ze ook niets verzieken en dan verhogen we zelf wel de zorg capaciteit kunnen ze ons niet nog een keer naaien als er een corona of influenza uitbraak is. Ik zeg win win.
Ging in Belgie ook prima dus de test 'langere tijd zonder regering' is ook geen pseudo-wetenschap meer.
@Steks als vieze voorzitter 😋

In Nieuwsuur gisteravond een rondgang binnen de VVD gelederen over de positie van Mark Rutte:
https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/...rutte-maar-zorgen-over-onderhandelingspositie

Meest opvallende quote (in mijn ogen) is van oud-VVD-Kamerlid Gert-Jan Oplaat:
"Het moment is gekomen dat hij iets anders moet gaan doen. Niet om de persoon Rutte, maar omwille van de inhoudelijke punten van de VVD. Anders moet hij te veel weggeven in de onderhandelingen en eindigen we met allerlei vreselijke, groene maatregelen."

Nou, inderdaad, stel je voor! De VVD die het milieu gaat redden...

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.516
  • Topic Starter Topic Starter
  • #9.517
@Mentat
Bijna de hele TK heeft natuurlijk boter op het hoofd. Wilders riep als een van de velen om keihard aanpakken en geen genade, geen mogelijkheid om in beroep te gaan. Zijn achterban stond pal achter hem, zoals ook bij veel andere groepen in de samenleving. Nu is het allemaal een schande. Ook wij als samenleving hebben boter op het hoofd.

Laatst bewerkt:
De rest geeft Rutte dan ook wel de mogelijkheid om de baas te spelen.

Bijna de hele TK heeft natuurlijk boter op het hoofd. Wilders riep als een van de velen om keihard aanpakken en geen genade, geen mogelijkheid om in beroep te gaan. Zijn achterban stond pal achter hem, zoals ook bij veel andere groepen in de samenleving. Nu is het allemaal een schande. Ook wij als samenleving hebben boter op het hoofd.
Het is heel merkwaardig dat mensen heel heftig reageren op mogelijke fraude met uitkeringen (want: ons belastinggeld), maar tegelijkertijd mensen die belastingen weten te vermijden als helden zien. Beide levert minder geld op voor lerarensalarissen.

Lijstjes waar het meeste geld verkeerd terecht komt suggereren dat je beter hoger in de boom kan zoeken dan tussen de wortels.

Als allerlei teugels en tegenwichten niet werken, vind ik het wat flauw om de schuld in zoverre uit te smeren dat niemand verantwoordelijk is.

Dank, ik ga er zeker naar luisteren!

Terug
Naar boven