Het probleem is in mijn ogen de ontwikkeling naar beneden en dat "over het algemeen" bijna zoiets is als het gemiddelde. Het gaat aan de onderkant niet goed.
Daar past dan wel de nuance van
@Nootmuskaatje en
@imnewhere, maar daarmee is het nog steeds zo dat wat voorheen als luxe werd gezien nu een basisbehoefte is om normaal mee te kunnen functioneren.
Vanwege de stap van volkshuisvesting naar woningmarkt zijn er nu een heleboel mensen met een baan die bijvoorbeeld na een scheiding, ontslag of andere tegenslag in het leven op straat komen te staan omdat ze nergens heen kunnen. Als ze dan eenmaal op straat staan dan wordt een heleboel al lastig, want je hebt geen vaste woon- of verblijfplaats, stress over hoe je alles moet regelen.
De druk op woningmarkt door illegalen is er niet en de druk op de woningmarkt door statushouders is minimaal, daar zijn wel problemen, maar die hebben hier weinig mee van doen.
Als je naar die grafiekjes linkt wil ik er best naar kijken en ik wil best aannemen dat het minder erg zou zijn als er wel wat aan "de uitdagingen van ongedocumenteerden" wordt gedaan, maar tot die tijd is mijn info anders.
Lang leve het neoliberalisme, waarin de burger als mondige consument prima voor zichzelf kan zorgen!
Dit inderdaad, wat voor schade je al hebt aangericht in de toekomst voor de kinderen in de Toeslagenaffaire.