- Waardering
- 12.185
Een baan aangezien de werkloosheid een fractie van die van nu was.Wat zou je in jouw situatie gekregen hebben in 1969?
Denk dat ik mee gegaan was

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een baan aangezien de werkloosheid een fractie van die van nu was.Wat zou je in jouw situatie gekregen hebben in 1969?
Denk dat ik mee gegaan was

Dat heb ik ooit gedaan voor 5 gulden per uur.
Was je dan wel bereid geweest om als loonslaaf door het leven te gaan?Een baan aangezien de werkloosheid een fractie van die van nu was.
Je bent een developer toch.Een baan aangezien de werkloosheid een fractie van die van nu was.
Als het aan die linkse knakkers ligt dan zal er voor blanke leerlingen een hogere cesuur komen. Net als dat taalfouten bij kleurlingen door de vingers worden gezien.Ik volg die Amsterdamse PvdA'er ook niet, maar ik zag dit langs komen en moest meteen denken aan wat ik een paar dagen geleden bij Josse gezien had.
Buiten de 2 uiterst lezenswaardige stukken in de link die ik postte, is dit ook een verhaal over onderwijs wat me enorm raakte:
![]()
Onderwijsongelijkheid ligt niet aan de ouders, maar aan het systeem - ScienceGuide
Onderwijsongelijkheid komt niet door ouders of leraren, vertelt promovenda Kim Stienstra. "Maar het onderwijssysteem kun je het wél aanrekenen."www.scienceguide.nl
Ik weet niet, hoe was de freelance/zzp constructie toen?Was je dan wel bereid geweest om als loonslaaf door het leven te gaan?
Klopt, waren er toen niet veel inderdaad.
Even los daarvan, er zijn toch zat banen in die sector. Als je LinkedIn aanmaakt en schrijft dat je devops bent krijg je de uitnodigingen nog net niet via aangetekende post binnen. Nou weet ik dat je graag geen loonslaaf wil zijn maar is een loonslaaf al dan niet tijdelijk minder aantrekkelijk dan 1-2 keer per jaar een nieuwe broek kunnen kopen.Klopt, waren er toen niet veel inderdaad.
Geen idee wat ik dan had gedaan.
Dat moest wel, ZZP'ers bestonden niet.Was je dan wel bereid geweest om als loonslaaf door het leven te gaan?

Als je dit zegt dan zijn de artikelen van Josse de Voogd en het andere artikel waar ik naar linkte een goede besteding van je tijd.Als het aan die linkse knakkers ligt dan zal er voor blanke leerlingen een hogere cesuur komen. Net als dat taalfouten bij kleurlingen door de vingers worden gezien.
Dit land verandert langzamerhand in een shithole. Emigreren wordt steeds verleidelijker.
Ugh
Weet niet of het uit een van die onderzoeken kwam maar het schijnt ook zo te zijn dat kinderen over het algemeen* een hoger advies krijgen als de ouders een hogere opleiding hebben genoten.Als je dit zegt dan zijn de artikelen van Josse de Voogd en het andere artikel waar ik naar linkte een goede besteding van je tijd.
De Voogd noemt het "Institutioneel Randstandtisme" en zegt ook dat de witte mannen die plaats moeten maken niet die uit Amsterdam-Zuid zijn, maar die uit Zuid-Drenthe.
Je hebt het woord 'taalfouten' trouwens goed geschreven, racist!
Er zit ook een bias bij leraren om kinderen van ouders met een betere sociaal-economische status een hoger advies te geven, soms met het idee dat die ouders meer de support (daar komt ook dat schaduwonderwijs weer om de hoek) kunnen leveren.Weet niet of het uit een van die onderzoeken kwam maar het schijnt ook zo te zijn dat kinderen over het algemeen* een hoger advies krijgen als de ouders een hogere opleiding hebben genoten.
*Ouders die een hogere opleiding hebben genoten gaan ook in gesprek met school naar aanleiding van advies en nemen dan ook niet altijd genoegen met een lager advies.
Maar terwijl ik me afvraag hoe ‘schuldig’ ik me zou moeten voelen voor mijn vrije woordkeus – ik heb me naar mijn beste weten altijd gedragen binnen de wetten die in Nederland gelden – is het na alle eerdere #MeToo’s bij voornamelijk naar links leunende publiekssectoren wéér een ‘inclusieve’ activist die zelf échte slachtoffers maakte. De les? Woke wateren hebben zieke gronden.
LinkedIn krijg ik gek genoeg juist niks van. Heb ook geen goed netwerk en voornamelijk negatieve ervaringen. Ik moet het allemaal zelf opzoeken. Vorig jaar tijdens/na de eerste lockdown werd het echt wel even stil en waren er ook een paar die toch maar even van de vacatures af zagen tot ze beter wisten hoe het financieel allemaal zou lopen, maar nu komt er wel weer aardig wat voorbij.Even los daarvan, er zijn toch zat banen in die sector. Als je LinkedIn aanmaakt en schrijft dat je devops bent krijg je de uitnodigingen nog net niet via aangetekende post binnen. Nou weet ik dat je graag geen loonslaaf wil zijn maar is een loonslaaf al dan niet tijdelijk minder aantrekkelijk dan 1-2 keer per jaar een nieuwe broek kunnen kopen.
Soms wel zin om iets heel anders te gaan doen, maar ik zou niet weten wat zo bij me past dat ik het daadwerkelijk kan en zal doen met de zelfstandigheid die ik eigenlijk wil/nodig heb. Programmeren kost ook veel tijd achter een scherm en is niet heel spannend meer, dat inspireert ook al tot iets anders bedenken. Zou toch nuttig moeten kunnen zijn voor de maatschappij zonder dat die meteen alles van je leven voor je bepaald.Of iets totaal anders, gewoon voor een tijdje desnoods. Wie weet waar je inrolt. Ideale vertreksituatie. Als je 90k netto ontvangt en op zoek bent naar een andere baan die minstens hetzelfde loont zijn de opties meer beperkt.
Leraren weten de sociaal-economische thuissituatie toch niet? Of is het een statistisch iets dat omhoog wordt getrokken door wat succesvolle ouders die komen eisen dat hun kind ook een hoog advies krijgt?Er zit ook een bias bij leraren om kinderen van ouders met een betere sociaal-economische status een hoger advies te geven, soms met het idee dat die ouders meer de support (daar komt ook dat schaduwonderwijs weer om de hoek) kunnen leveren.
Leraren praten met ouders, zien veel ouders, zien de kinderen, horen de verhalen van de kinderen, natuurlijk weten ze dat.Leraren weten de sociaal-economische thuissituatie toch niet? Of is het een statistisch iets dat omhoog wordt getrokken door wat succesvolle ouders die komen eisen dat hun kind ook een hoog advies krijgt?
De maximumsnelheid terugbrengen naar 100 km/u was ook een druppel op de gloeiende plaat en zo ken ik nog meer druppels op gloeiende platen.En zo, lieve vrienden, ziet racisme en een zondebok aanwijzen er dus uit, de woningen voor statushouders zijn een druppel op een gloeiende plaat.
Iemand die in 1953 in de zee spuugde is ook niet medeschuldig aan de Watersnoodramp.
Als je kijkt naar de aantallen statushouders en dat die doorgaans in gezinsverband wonen dan heeft dat niets te maken met het tekort aan sociale huurwoningen voor Nederlanders, dat heeft alles te maken met het falende 'woningmarkt'-beleid.De maximumsnelheid terugbrengen naar 100 km/u was ook een druppel op de gloeiende plaat en zo ken ik nog meer druppels op gloeiende platen.
En met terugwerkende kracht vanaf zeg 1965?Ook als je vindt dat Nederland teveel asielzoekers, gelukszoekers, en weet ik het wat binnenhaalt, dan is zelfs al die mensen weigeren op geen enkele manier een oplossing van het probleem.