XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.861
  • #9.863
Kunnen die corona debatten niet wat minder, de minister heeft wel wat beters te doen lijkt mij dan zo frequent naar de Kamer te moeten.

ze zouden beter al die debatten gewoon voeren via whatsapp videobellen

• #9.866
ze zouden beter al die debatten gewoon voeren via whatsapp videobellen
Screenshot_20210415-230343_Twitter.jpg

Foto ops, bij een lege koelcel? :D
Haha. Maar wat hebben al die debatten nou precies veroorzaakt. Goed, als kijker besef je dan dat de minister meer weet dan de meeste kamerleden bij elkaar. Maar verder?

Screenshot_20210415-230343_Twitter.jpg

Haha. Maar wat hebben al die debatten nou precies veroorzaakt. Goed, als kijker besef je dan dat de minister meer weet dan de meeste kamerleden bij elkaar. Maar verder?
Je kan hier lachen om de vorm, maar dit is inhoudelijk een heel belangrijk punt wat ze aansnijdt.

• #9.868
Je kan hier lachen om de vorm, maar dit is inhoudelijk een heel belangrijk punt wat ze aansnijdt.
Verspreiden van gezond verstand? Zal ze lang haar adem moeten inhouden.

De Rijksrecherche deed al eerder onderzoek. OMT leden zijn en waren not amused. Wacht dat nou even af, Mevrouw BBB. Appen gaat helemaal geen zak helpen.

Verspreiden van gezond verstand?
Ook, maar dat is niet waar ik aan dacht.

Het is de ziekelijke en verwerpelijke neiging van bewindslieden om allerlei plannen en proefballonnen overal te delen, behalve met de Kamer. Geen informatie sturen, maar wel op vrijdagavond bij Nieuwsuur gaan zitten.

Over een achterstand gesproken!

Dit is niet alleen nu met het OMT, dat is al veel langer aan de gang.

• #9.870
Ook, maar dat is niet waar ik aan dacht.

Het is de ziekelijke en verwerpelijke neiging van bewindslieden om allerlei plannen en proefballonnen overal te delen, behalve met de Kamer. Geen informatie sturen, maar wel op vrijdagavond bij Nieuwsuur gaan zitten.

Over een achterstand gesproken!

Dit is niet alleen nu met het OMT, dat is al veel langer aan de gang.
Weet niet of het bewindslieden zijn met dat overleg kan ook een medewerker zijn van een partij. En of dat dan alleen maar bewindslieden zouden zijn. Volgens mij zijn die bewindslieden van Rutte tot De Jonge zelf ook not amused. Maar goed het is onderdeel van de politiek. Zelfs uit de groepsapp van het kabinet wordt regelmatig gelekt.

• #9.871
Er zit wel een patroon in geloof ik. Na overleg komt er een lek, dan begin van de week een persconferentie. Alsof even getoetst wordt hoe het valt bij het volk en ter voorbereiding.

Weet niet of het bewindslieden zijn met dat overleg kan ook een medewerker zijn van een partij. En of dat dan alleen maar bewindslieden zouden zijn. Volgens mij zijn die bewindslieden van Rutte tot De Jonge zelf ook not amused. Maar goed het is onderdeel van de politiek. Zelfs uit de groepsapp van het kabinet wordt regelmatig gelekt.
Dit is niet wat ik bedoel.

Het lekken van de inhoud van de persco zie ik als iets functioneel, dat het dan alvast kan landen.

Waar Rutte en De Jonge wel of niet mee zouden zitten geloof ik niets van.

• #9.873
Dit is niet wat ik bedoel.

Het lekken van de inhoud van de persco zie ik als iets functioneel, dat het dan alvast kan landen.

Waar Rutte en De Jonge wel of niet mee zouden zitten geloof ik niets van.
Ik vind het wel komisch.
Net als lekken met Prinsjesdag, en dan zo'n journalist helemaal opgewonden. Aandoenlijk.

Dat met de OMT leks wel, dat andere is vuil spel.

Niets tegen de Kamer zeggen over je plannen, maar ze vlak voor of tijdens het weekend droppen in de media. Informatie hoort eerst in de Kamer, zo zet je bewust het parlement op achterstand.

• Like
Waarderingen: BB_
  • #9.875
Dat met de OMT leks wel, dat andere is vuil spel.

Niets tegen de Kamer zeggen over je plannen, maar ze vlak voor of tijdens het weekend droppen in de media. Informatie hoort eerst in de Kamer, zo zet je bewust het parlement op achterstand.

Bijlagen

Voor de duidelijkheid, wat ik beschrijf speelt niet alleen met de corona-crisis. Het zijn allerlei wegen om het controlerende werk van de Tweede Kamer te hinderen of op achterstand te zetten.

Kamerleden zijn dan niet geïnformeerd over plannen, maar een bewindspersoon zit dat wel vlak voor het weekend aan allerlei praattafels te promoten. Dan komt ergens na het weekend wel wat info voor de Kamerleden die dan een paar dagen monddood zijn, omdat ze niet weten waar ze op reageren.

• Like
Waarderingen: BB_
@De Gezonde Roker nog ff over het CBS en dat het zo goed gaat in het algemeen in Nederland:

Andere bril​

Als de studie van het CBS één punt onderstreept, dan is het dat we moeten leren om door een andere bril naar onze samenleving te kijken. We hebben in Nederland het punt bereikt waarop miljoenen mensen onvoldoende profiteren van de welvaart die we met z’n allen creëren. Simpelweg omdat we ons te lang in slaap hebben laten sussen door prachtige gemiddelden, die ons hebben bestendigd in het idee dat Nederland een gaaf en volmaakt land is.

Wie op basis van de optelsom van al onze inkomens concludeert dat het ‘goed’ gaat met onze samenleving, ontkent de fundamentele politieke vragen die schuilgaan achter deze cijfers. En erger, het is ook een ontkenning van de mensen die schuilgaan achter deze cijfers. En die mogen we nooit uit het oog verliezen.

Sander Heijne is journalist en auteur van het boek Fantoomgroei.

Hendrik Noten is bestuurskundige en auteur van het boek Fantoomgroei.

Toch niet zo'n gaaf land, het staat er ook letterlijk!

• #9.879
Toch niet zo'n gaaf land, het staat er ook letterlijk!
Hangt er vanaf wie je het vraagt. Daarmee hoef je niet uit het oog te verliezen dat het niet voor iedereen gelijk is, het cbs schrijft dat de stijging ook niet in gelijke mate voor iedereen geldt.

Maar zoom eens uit als je wil. Even niet die constante drang om alles dat beter kan te benoemen. Vergelijk het eens met de meeste landen om ons heen. De voorzieningen, werkgelegenheid, kansen die voor veel mensen gelden, percentage misdrijven, persvrijheid, werking van democratie, hoe oud mensen worden, de gezondheidszorg. Enfin je kunt van alles bedenken en beetje over de grenzen kijken om te beseffen dat het hier niet slecht vertoeven is. Dat is mijn interpretatie. Daarnaast is het juist goed dat er de mogelijkheid is om aandacht te vragen voor zaken die veel beter kunnen. Daar wordt ook aandacht voor gevraagd. Heel veel vrijwilligers die bijvoorbeeld een Voedselbank mede mogelijk maken, de aanleiding is dan triestig, dat mensen dat voor anderen doen is tegelijkertijd waardevol.

Hangt er vanaf wie je het vraagt. Daarmee hoef je niet uit het oog te verliezen dat het niet voor iedereen gelijk is, het cbs schrijft dat de stijging ook niet in gelijke mate voor iedereen geldt.

Maar zoom eens uit als je wil. Even niet die constante drang om alles dat beter kan te benoemen. Vergelijk het eens met de meeste landen om ons heen. De voorzieningen, werkgelegenheid, kansen die voor veel mensen gelden, percentage misdrijven, persvrijheid, werking van democratie, hoe oud mensen worden, de gezondheidszorg. Enfin je kunt van alles bedenken en beetje over de grenzen kijken om te beseffen dat het hier niet slecht vertoeven is. Dat is mijn interpretatie. Daarnaast is het juist goed dat er de mogelijkheid is om aandacht te vragen voor zaken die veel beter kunnen. Daar wordt ook aandacht voor gevraagd. Heel veel vrijwilligers die bijvoorbeeld een Voedselbank mede mogelijk maken, de aanleiding is dan triestig, dat mensen dat voor anderen doen is tegelijkertijd waardevol.
Weer verwijs ik even naar het begin van deze discussie, de groei in de laatst 50 jaar. Niet iedereen heeft evenveel winst geboekt en de verschillen tussen rijk en arm zijn waarschijnlijk een flink toegenomen, maar de mensen die zich nu aan de onderkant van de samenleving begeven hebben het echt wel beter dan hun lotgenoten van 50 jaar geleden.

Terug
Naar boven