- Waardering
- 20.609
- Lengte
- 1m65
Wat een bedroevend niveau. Dit is dezelfde man die wegloopt wanneer hij vindt dat hij onheus bejegend wordt maar kwalificeert een ander als "Voldemort" en maakt zich schuldig aan stemmingmakerij.
Er zit een groot verschil tussen OMT advies en OMT advies. In veel gevallen is OMT advies niets meer dan Jaap zijn visie.
Er zijn veel onderwerpen waarbij het OMT bewust niet om advies is gevraagd. En als er wel advies is gevraagd, moeten de OMT leden een advies geven op basis van Jaap's voorspelling.
Kuipers en Gommers moeten aangeven of de ziekenhuizen iets aankunnen.
Om een voorbeeldje te geven: We zitten nu op zon 800 IC bedden. Dat zouden er 1.300 zijn. 1.800 volgens nog vroegere voorspellingen. Het is dan de taak van Gommers en Kuipers om te zorgen dat ze genoeg bedden hebben. Ik weet niet hoe ze dat precies doen, maar volgens mij oa door andere operaties uit te stellen. Als zij dan te horen krijgen dat de avondklok 10% scheelt, kan je het hun niet kwalijk nemen dat ze zo'n klok adviseren.
Ik volg van Kuipers niet zo heel veel, van Gommers wel. Doet hij alles foutloos? Nee. Hoeft ook niet. Maar ik vind hem wel overkomen als een erg kundige en oprecht sympathieke man, die begrip creëert, en zorgt dat andere burgers gehoord worden. Daar kan het kabinet een voorbeeld aan nemen.
Gommers is dan ook een van de weinige die voorstander is van de terrassen openen, meer sporten en met zn allen naar buiten. Dat laatste zagen ze aan het begin anders, maar Gommers zegt openlijk dat hij dat destijds niet goed zag. Daar kan Rutte nog wat van leren.

)