MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Wat een bedroevend niveau. Dit is dezelfde man die wegloopt wanneer hij vindt dat hij onheus bejegend wordt maar kwalificeert een ander als "Voldemort" en maakt zich schuldig aan stemmingmakerij.

Er zit een groot verschil tussen OMT advies en OMT advies. In veel gevallen is OMT advies niets meer dan Jaap zijn visie.
Er zijn veel onderwerpen waarbij het OMT bewust niet om advies is gevraagd. En als er wel advies is gevraagd, moeten de OMT leden een advies geven op basis van Jaap's voorspelling.
Kuipers en Gommers moeten aangeven of de ziekenhuizen iets aankunnen.

Om een voorbeeldje te geven: We zitten nu op zon 800 IC bedden. Dat zouden er 1.300 zijn. 1.800 volgens nog vroegere voorspellingen. Het is dan de taak van Gommers en Kuipers om te zorgen dat ze genoeg bedden hebben. Ik weet niet hoe ze dat precies doen, maar volgens mij oa door andere operaties uit te stellen. Als zij dan te horen krijgen dat de avondklok 10% scheelt, kan je het hun niet kwalijk nemen dat ze zo'n klok adviseren.

Ik volg van Kuipers niet zo heel veel, van Gommers wel. Doet hij alles foutloos? Nee. Hoeft ook niet. Maar ik vind hem wel overkomen als een erg kundige en oprecht sympathieke man, die begrip creëert, en zorgt dat andere burgers gehoord worden. Daar kan het kabinet een voorbeeld aan nemen.
Gommers is dan ook een van de weinige die voorstander is van de terrassen openen, meer sporten en met zn allen naar buiten. Dat laatste zagen ze aan het begin anders, maar Gommers zegt openlijk dat hij dat destijds niet goed zag. Daar kan Rutte nog wat van leren.

Er zit een groot verschil tussen OMT advies en OMT advies. In veel gevallen is OMT advies niets meer dan Jaap zijn visie.
Er zijn veel onderwerpen waarbij het OMT bewust niet om advies is gevraagd. En als er wel advies is gevraagd, moeten de OMT leden een advies geven op basis van Jaap's voorspelling.
Kuipers en Gommers moeten aangeven of de ziekenhuizen iets aankunnen.

Om een voorbeeldje te geven: We zitten nu op zon 800 IC bedden. Dat zouden er 1.300 zijn. 1.800 volgens nog vroegere voorspellingen. Het is dan de taak van Gommers en Kuipers om te zorgen dat ze genoeg bedden hebben. Ik weet niet hoe ze dat precies doen, maar volgens mij oa door andere operaties uit te stellen. Als zij dan te horen krijgen dat de avondklok 10% scheelt, kan je het hun niet kwalijk nemen dat ze zo'n klok adviseren.

Ik volg van Kuipers niet zo heel veel, van Gommers wel. Doet hij alles foutloos? Nee. Hoeft ook niet. Maar ik vind hem wel overkomen als een erg kundige en oprecht sympathieke man, die begrip creëert, en zorgt dat andere burgers gehoord worden. Daar kan het kabinet een voorbeeld aan nemen.
Gommers is dan ook een van de weinige die voorstander is van de terrassen openen, meer sporten en met zn allen naar buiten. Dat laatste zagen ze aan het begin anders, maar Gommers zegt openlijk dat hij dat destijds niet goed zag. Daar kan Rutte nog wat van leren.
Ook Dr Kelder geluisterd over kwetsbaar leiderschap? Anders aanrader!

In zekere zin hebben Gommers en Kuipers het iets makkelijker, zij geven een advies over een deelgebied en zijn niet de eindverantwoordelijke.

Ik denk dat men kwetsbaar leiderschap momenteel niet aandurft, dat er een angst is dat de tendens dan al snel is dat als je de vorige keer fout zat geloven we je nu ook niet. Het gaat er even niet om de discussie te voeren of dat zo is en of dat nu ook al niet zo is, meer dat men niet halverwege durft te veranderen. Bovendien spelen er nog wat andere dingetjes.

Laatst bewerkt:
Ook Dr Kelder geluisterd over kwetsbaar leiderschap? Anders aanrader!

In zekere zin hebben Gommers en Kuipers het iets makkelijker, zij geven een advies over een deelgebied en zijn niet de eindverantwoordelijke.

Ik denk dat men kwetsbaar leiderschap momenteel niet aandurft, dat er een angst is dat de tendens dan al snel is dat als je de vorige keer fout zat geloven we je nu ook niet. Het gaat er even niet om de discussie te voeren of dat zo is en of dat nu ook al niet zo is, meer dat men niet halverwege durft te veranderen. Bovendien spelen er nog wat andere dingetjes.
Ja, maar ik vond het veel open deuren.... Ik vond deze wel heel sterk. Ronduit shockerend!

Over dat de overheid waarschijnlijk denkt dat er nog meer ellende aan komt (want zoveel geld geïnvesteerd in oa fieldlabs), maximaal 50.000 coronadoden ipv 135.000 doden, en dat de inwoners van verpleeghuizen 'verversen' ongeveer iedere 10 maand (de laatste is vanaf 7 minuten).

En een minuutje later, speciaal voor @Steks en de onzekerheidsmarges in de modellen zouden zon 50% tot 100% zijn

Vind het ook flauw om afgunst tegen ze te hebben, maar als ik als buitenstaander genoeg verbeterpunten kan bedenken dan hebben ze het ook weer niet zo geweldig gedaan om een lintje te verdienen. Dan nog vergelijken met wat er is weggelegd voor zij die onderaan de ladder op de werkvloer staan waar men zich niet te veel mag vervelen, gun ik het de topautoriteiten al helemaal niet zomaar. En er zijn genoeg andere mensen zo slim of slimmer die de posities niet bereiken omdat ze politiek/macht/vriendjes spelletjes niet zo goed spelen, dus het kan ook principieel onverdiend zijn. Maar ken hem en zijn werk niet dus geen idee wat van toepassing is.

Ook wel jaloers op zo vrij buiten de stad kunnen wonen, soit.

(edit: ps. ik vind het ook altijd wel mooi om fouten van publieke figuren te vergelijken met waar je zelf op je werk/bij klanten mee weg zou kunnen komen :o)

Laatst bewerkt:
Op zich heb je een punt, maar de vraag is of dit voor Kuipers geldt. Volgens mij bedenkt hij geen maatregelen.

De ICs liggen niet opeens minder vol als hij kleiner woont.

Nee, maar je mist dan wel de connectie als je zelf nergens last van hebt.

Beetje hetzelfde als rijken zeggen dat de bijstand wel wat minder kan, zelf hebben ze nergens last van.

Het personeel van het EMC vind die veranderingen van Gommers dan weer niet zo prettig heb ik uit betrouwbare bronnen gehoord. Hij is volgens hun nu te veel bezig met wat het publiek en de politiek van hem vind.

Nee, maar je mist dan wel de connectie als je zelf nergens last van hebt.

Beetje hetzelfde als rijken zeggen dat de bijstand wel wat minder kan, zelf hebben ze nergens last van.
Hoe weet jij dat hij nergens last van heeft? Natuurlijk is het anders als je drie hoog achter woont met zes schreeuwende kinderen, maar je suggereert eigenlijk dat mensen als Kuipers vanwege hun positie geen inlevingsvermogen zouden hebben, ik vind dat een opmerkelijke aanname. Artsen hebben notabene elke dag te maken met mensen die in minder fortuinlijke positie terecht zijn gekomen.

Het personeel van het EMC vind die veranderingen van Gommers dan weer niet zo prettig heb ik uit betrouwbare bronnen gehoord. Hij is volgens hun nu te veel bezig met wat het publiek en de politiek van hem vind.
Oh die mening snap ik wel, hij heeft inderdaad niet alle focus op alleen het ziekenhuis. Ik vind dat dat hem siert, maar snap best dat een ziekenhuis het liever anders zou zien

Willen jullie dit mooie topic niet vervuilen met Corona. Daar hebben we al meerdere topics voor. Dankjewel.

Ja, maar ik vond het veel open deuren.... Ik vond deze wel heel sterk. Ronduit shockerend!

Over dat de overheid waarschijnlijk denkt dat er nog meer ellende aan komt (want zoveel geld geïnvesteerd in oa fieldlabs), maximaal 50.000 coronadoden ipv 135.000 doden, en dat de inwoners van verpleeghuizen 'verversen' ongeveer iedere 10 maand (de laatste is vanaf 7 minuten).

En een minuutje later, speciaal voor @Steks en de onzekerheidsmarges in de modellen zouden zon 50% tot 100% zijn

Goede podcast, duidelijk verhaal, maar doen we lekker niets mee en de kiezer vind het goed.

Hoe weet jij dat hij nergens last van heeft? Natuurlijk is het anders als je drie hoog achter woont met zes schreeuwende kinderen, maar je suggereert eigenlijk dat mensen als Kuipers vanwege hun positie geen inlevingsvermogen zouden hebben, ik vind dat een opmerkelijke aanname. Artsen hebben notabene elke dag te maken met mensen die in minder fortuinlijke positie terecht zijn gekomen.

Inlevingsvermogen hebben is toch heel anders dan iets uit eerste hand hebben ervaren.

Inlevingsvermogen hebben is toch heel anders dan iets uit eerste hand hebben ervaren.
Dan stoppen we morgen met mannelijke gynaecologen en artsen die niet zelf de kwaal hebben (gehad) die ze behandelen.

Overigens zijn het vaak niet de rijken, maar mensen uit de lagere middenklasse die klagen over de hoogte van de bijstand.

Om de psychische klachten van corona in een klein flatje in te schatten is inderdaad een andere opleiding voor nodig. Mensen die zo'n situatie hebben meegemaakt weten er vaak meer van af dan een dokter in een ander vakgebied.

Groter als’ is ook juist. Voorheen zei men ‘Jan is groter dan Piet’ (want: een vergrotende trap), tegenwoordig mag ‘Jan is groter als Piet’ ook gewoon. Dat komt doordat in de praktijk veel mensen beide varianten gebruiken. Let wel: het gaat wel om informele context (dus het kan zijn dat je docent Nederlands het nog steeds fout rekent).

Dubbele negatie. Tegenwoordig is een dubbele negatie (ook wel dubbele ontkenning genoemd) volgens de ANS ook correct. Eerst was een zin als ‘hij heeft nooit geen geld’ fout. Dit omdat ‘nooit’ en ‘geen’ dubbelop zijn. Maar vanaf nu is dit in spreektaal dus gewoon juist. In schrijftaal kan dit dan weer niet.

Bijwoorden. ‘Een hele grote auto’ en ‘een heel grote auto’ zijn allebei juist. Volgens de ouderwetse grammatica mag je bijwoorden niet verbuigen. Maar in de praktijk doen we dat vaak wel. Maar let op, dit geldt niet voor alle bijwoorden. ‘Een erge lekkere maaltijd’ klopt dan weer niet. Dat blijft ‘een erg lekkere maaltijd’.

Hen en hun. Het gebruik van ‘hen’ en ‘hun’ is tegenwoordig een stuk soepeler. Dus je mag zowel ‘Ik heb hun een hand gegeven’ (nou ja, nu even niet) als ‘Ik heb hen een hand gegeven’ zeggen.

Groter als is gewoon niet correct jongens, punt.

"Wollah ah zahbi, deze man heeft nooit geen geld niks. Hen huis is kanker skerr ah broer, me huis is groter als die van hen."

"Gefeliciteerd Hassan, je bent geslaagd voor je Nederlands examen!"

"Wollah"

Walgelijk, lees maar eens wat onderaan staat!

Het één geldt alleen informeel, het ander mag alleen in spreektaal, bij de bijwoorden mag je ze nu wel vervoegen, maar niet allemaal. (Terwijl er een betekenis verschil tussen heel grote en hele grote kan zitten)

Dit sluit mooi aan bij het stuk van die racistische gender cross-over wetenschapper en dat andere stuk van Özdil.

Het is gebak/taartje en ijskast/koelkast alle over again.

We verlangen niet van het plebs dat ze zich de taal eigen maken, dat kunnen ze niet en als ze onder elkaar over Cruijff en Hazes praten maakt dat toch niet uit.

Zelf doen we het lekker wel en zo horen we meteen wie er bij OSM horen en houden we subtiele uitsluitingsmechanismen in stand.

Meer strenge leraren!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #10.000
Terug
Naar boven