- Waardering
- 25.458
- Lengte
- 1m83
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik krijg altijd een heel onprettig onderbuikgevoel als ik dat hoofd van Thierry Aertsen weer op tv zie. Ik zou me als slachtoffer van de toeslagenaffaire dan toch liever laten naaien door Mark Rutte.Helma Lodders moest weg en we krijgen er meer 'kanjers' als Thierry Aertsen en Sophie Hermans voor terug.
Ergens best zorgelijk, maar ondervinden jij en ik daar problemen van?Helma Lodders moest weg en we krijgen er meer 'kanjers' als Thierry Aertsen en Sophie Hermans voor terug.
Het land moet wel bestuurd worden, laten we dat niet te moeilijk maken en alleen maar buklaven in de bankjes zetten.
'Gaaf land!'
Niet direct misschien, maar het is de steeds verdere verlamming en langzame dood van democratie en rechtsstaat. Waar op papier alles heel netjes is geregeld en felle debatten gevoerd worden 'binnen bepaalde kaders'.Ergens best zorgelijk, maar ondervinden jij en ik daar problemen van?
Af en toe denk ik bij mijn eigen, wat had je dan verwacht. Je bent toch niet volstrekt naïef? Of denk je dat met andere partijen en meer transparantie meer bereikt gaat worden en/of dat het zelfs stand zal houden? Meer transparantie betekent dat er buiten alles om afspraken worden gemaakt. Er wordt gelogen, in vertrouwelijke sfeer wordt er met met elkaar geroddeld, deals worden gemaakt enzovoorts. Grondwetten moeten gevolgd worden natuurlijk maar veel van deze heisa over die notulen is eigenlijk oud nieuws. Dit was reeds bekend uit het rapport van de toeslagenaffaire. De partijen die nu het hardst moord en brand schreeuwen, die hebben ook boter op het hoofd en doen het mijns inziens vooral vanuit politiek gewin. Alsof dat zo fris is.Helma Lodders moest weg en we krijgen er meer 'kanjers' als Thierry Aertsen en Sophie Hermans voor terug.
Het land moet wel bestuurd worden, laten we dat niet te moeilijk maken en alleen maar buklaven in de bankjes zetten.
'Gaaf land!'
Ergens best zorgelijk, maar ondervinden jij en ik daar problemen van?
Misschien is dit ook wel een ruw ontwaken uit een Democratische droom.Af en toe denk ik bij mijn eigen, wat had je dan verwacht. Je bent toch niet volstrekt naïef? Of denk je dat met andere partijen en meer transparantie meer bereikt gaat worden en/of dat het zelfs stand zal houden? Er wordt gelogen, in vertrouwelijke sfeer wordt er met met elkaar geroddeld, deals worden gemaakt enzovoorts. Grondwetten moeten gevolgd worden natuurlijk maar veel van deze heisa over die notulen is eigenlijk oud nieuws. Dit was reeds bekend uit het rapport van de toeslagenaffaire.
Eens.Op dit moment niet. Maar als er straks een probleem is waar jij wel last van hebt, dan kun je dus ook niet rekenen op de overheid.
En om een vergezicht te schetsen: stel dat de overheid geen enkel probleem van de onderklasse weet op te lossen. Dus de woningmarkt wordt alleen maar meer onbetaalbaar, de kwaliteit van het onderwijs daalt nog sterker, de lonen stijgen nog minder mee en de zorg is een ramp geworden. Waarom zouden zij in godsnaam nog naar deze overheid luisteren?
We betalen belasting zodat de overheid dingen voor ons kan organiseren. Als de overheid niks presteert, heeft doe ook geen recht belasting te innen.
Je hebt helemaal gelijk, maar als de massa het niet wil of kan zien en van de groep die het wel ziet de meerderheid er nu niet onder lijdt zal er niet snel iets gaan veranderen.Op dit moment niet. Maar als er straks een probleem is waar jij wel last van hebt, dan kun je dus ook niet rekenen op de overheid.
En om een vergezicht te schetsen: stel dat de overheid geen enkel probleem van de onderklasse weet op te lossen. Dus de woningmarkt wordt alleen maar meer onbetaalbaar, de kwaliteit van het onderwijs daalt nog sterker, de lonen stijgen nog minder mee en de zorg is een ramp geworden. Waarom zouden zij in godsnaam nog naar deze overheid luisteren?
We betalen belasting zodat de overheid dingen voor ons kan organiseren. Als de overheid niks presteert, heeft doe ook geen recht belasting te innen.
Dat staat er niet. Wat weten we eigenlijk wat Kaag daarmee bedoelde? Niets toch. Is wat vaag, misschien komen we daar morgen nog achter. Er staat ook in goed overleg, kan gaan over optimaliseren van de coalitiepolitiek, over stemmingen tijdens de debatten of wat dan ook. Het staat in geen geval in verhouding tot hetgeen genotuleerd is van de andere lieden.Waar op papier alles heel netjes is geregeld en felle debatten gevoerd worden 'binnen bepaalde kaders'.
Het gaat er niet om dat er geen fouten gemaakt mogen worden en dat ook Omtzigt geen heilige is (pretty damn close), het gaat erom dat vrijwel er wat aan doet, alle signalen bewust genegeerd worden, critici monddood en kapot gemaakt worden.Dit is eigenlijk hoe de hele bal ging rollen wat uiteindelijk mede gezorgd heeft voor het klimaat waaruit de toeslagenaffaire heeft kunnen ontstaan.
![]()
Kamer roept Weekers op boetes Bulgarenfraude te innen
De Tweede Kamer eist dat staatssecretaris van Financiën Frans Weekers (VVD) ervoor zorgt dat meer boetes worden geïnd die zijn opgelegd aan frauderende Bulgaren. Weekers zei bereid te zijn naar de Bulgaarse hoofdstad Sofia af re reizen om de problemen met het innen van boetes aan te kaarten. Hij...www.nrc.nl
Ondertussen trekt de belastingdienst aan de bel dat er zaken nu bewust niet worden uitgezocht omdat personeel als de dood is dat checks kunnen leiden tot grote ophef. Dit kan leiden tot onopgeloste fraudezaken. Kortom, er dient nog wel het een en ander te gebeuren. Waar ik een punt van maak is dat de TK, die ons vertegenwoordigd, grotendeels opriep tot keiharde maatregelen en er nauwelijks ophef was over verregaande maatregelen waardoor mensen geeneens bezwaar konden maken. Daar is wel voor gewaarschuwd door ik meen Raad van State. Niks mee gedaan. Als je hoort wat de PVV nu allemaal roept en wat ze toentertijd riepen, wereld van verschil (niet de enige heus niet). Terwijl hetgeen waartoe ze, TK, toentertijd hebben opgeroepen mede heeft gezorgd dat er een klimaat kon ontstaan waaruit dit soort praktijken konden plaatsvinden. Maar daar hebben we het allemaal liever niet over. Iedereen wordt genoemd, behalve de rol van de Tweede Kamer. Vind ik vreemd.Het gaat er niet om dat er geen fouten gemaakt mogen worden en dat ook Omtzigt geen heilige is (pretty damn close), het gaat erom dat vrijwel er wat aan doet, alle signalen bewust genegeerd worden, critici monddood en kapot gemaakt worden.
Eens, al is het dezelfde (eigenlijk niet want Afdeling Rechtspraak) RvS die als laatste rechter slaafs alle kul van de BD/T accepteerde.Ondertussen trekt de belastingdienst aan de bel dat er zaken nu bewust niet worden uitgezocht omdat personeel als de dood is dat checks kunnen leiden tot grote ophef. Dit kan leiden tot onopgeloste fraudezaken. Kortom, er dient nog wel het een en ander te gebeuren. Waar ik een punt van maak is dat de TK, die ons vertegenwoordigd, grotendeels zelf opriep tot keiharde maatregelen en er nauwelijks ophef was over verregaande maatregelen waardoor mensen geeneens bezwaar konden maken. Daar is wel voor gewaarschuwd door ik meen Raad van State. Niks mee gedaan.
Dit gaat dus over ons allemaal. Ook ik vond toen dat er eigenlijk niks mis was met alle voorstellen. De commotie als gevolg van die toestanden met Bulgaren vond ik terecht. Nu kan ik denken misschien niet gelijk meegaan in de waan van de dag en rekening houden met eventuele gevolgen voor mensen die niets hebben gedaan, mensen die bezwaar willen maken tegen besluiten van de overheid. Een systeem zodanig inrichten dat je bij voorbaat al kansloos bent als burger, is niet wat met het volle verstand geaccepteerd kan worden- en daar hebben velen toen onvoldoende of niet bij stilgestaan. Ik evenmin.Waar ik een punt van maak is dat de TK, die ons vertegenwoordigd, grotendeels opriep tot keiharde maatregelen en er nauwelijks ophef was