AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Korte analyse van punten van orde aan begin debat (ik ga het niet kijken):

VVD, D66, CDA en CU mikken op bescherming coalitie en evt voortzetten. GL wil nog steeds heel graag meeregeren.

VVD, D66, CDA en CU mikken op bescherming coalitie en evt voortzetten. GL wil nog steeds heel graag meeregeren.
Dit. Ze kunnen ook moeilijk anders. Alle kopstukken lopen anders nog meer schade op. Het is niet alleen Rutte meer die hier pijn van heeft. Hij blijft nu ook erg slim stil.

Over Oom Kees:
Baken van redelijkheid, mooi beginnen en afsluiten met een quote uit zelfde bijbelboek.

Over Rob Jette:
Sydney Smeets, Nederland heeft een probleem met bescherming kwetsbare Alfabet-jongeren;
Toeslagenaffaire, andere partijen oefenen ook weleens druk uit op individuele Kamerleden, iedereen verantwoordelijk, niemand verantwoordelijk.

Over Sophie Hermans:
:roflol:

Alphabet-jongeren?

Omdat ze praktisch allemaal analfabeet zijn? :trollface:

Ik kreeg vandaag van iemand te horen dat Syrische vluchtelingen gemiddeld hoger zijn opgeleid dan Nederlanders van dezelfde leeftijd.

Alphabet-jongeren?

Omdat ze allemaal praktisch analfabeet zijn? :trollface:
Het was geen kritiek op het falende onderwijs of de almacht van Techreuzen als Google, maar wat geschamper over het eeuwige zoeken naar nieuwe slachtoffers die gered moeten worden van de 'progressieven'. LHBTI is een beetje als het getal Pi geworden, tegenwoordig wordt het dan ook maar vaak ergens afgekort en een + achter gezet. Ook zijn er groepen die vinden dat door het toevoegen van sommige andere groepen hun punt juist ondermijnd wordt.

Ik kreeg vandaag van iemand te horen dat Syrische vluchtelingen gemiddeld hoger zijn opgeleid dan Nederlanders van dezelfde leeftijd.
De Apothekers uit Aleppo, de Derivatenexperts uit Damascus, Huisartsen uit Homs?

Gemiddeld, daar kan je ook helemaal niets mee, waarschijnlijk ook ho tov de Syrische bevolking als geheel.

Aha. Dus hier zijn het ook geen Nederlanders, maar Turken, Marokkanen, Syriërs en Afrikanen?
Raqqa was een IS bolwerk, leden van IS kwamen van over de hele wereld en hadden veelal niet (ook) de Syrische nationaliteit of afkomst, dat was het punt dat ik wilde maken.

Dat is dus exact het probleem. Een meerderheidscoalitie zet het parlement buiten spel, zo lang zij elkaar vasthouden. De democratie of iig de controlerende macht is overleden aan fractiediscipline en partijen, die hun eigen belangen behartigen ipv die van de samenleving.

Dat is dus exact het probleem. Een meerderheidscoalitie zet het parlement buiten spel, zo lang zij elkaar vasthouden. De democratie of iig de controlerende macht is overleden aan fractiediscipline en partijen, die hun eigen belangen behartigen ipv die van de samenleving.
Née, de meerderheid van het parlement gebruikt zijn meerderheid. Het staat niet buitenspel, het parlement doet gewoon mee.

Natuurlijk schreeuwt de oppositie moord en brand, maar
Zodra zij de kans krijgen zullen ze hetzelfde doen. Het gaat gewoon om de macht. Dat is politiek.

We zitten nog steeds in de eerste termijn van het debat en daarin komt het kabinet (en dus ook Rutte) nog niet aan het woord.
Ik bedoel de afgelopen tijd. Maakt notulen openbaar en daarna heeft hij vooral zijn mond gehouden en de media het werk laten doen. Met al dat gespeculeer aan talkshowtafels.

Terug
Naar boven