XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Viel me eerder al op in je posts dat je nuchter lijkt na te denken, is wel aangenaam. Overigens wel prettig dat in dit topic allerlei meningen gepost kunnen worden.
Dankje. Overigens gek genoeg een leuk forum waar mensen blijkbaar zo veel van elkaar verschillen dat je zonder elkaar meteen uit te hoeven schelden van gedachten kan wisselen (op een paar figuren na ).

Kan mij niet zoveel interesseren eigenlijk:), steek mijn mening niet onder banken of stoelen. Sterker nog, vaak is het juist leuker om de underdog te zijn in een discussie.
Als het een cirkeltreintje policor pijpen om te laten zien wie er het meeste deugd is dan heb ik al vrij snel een vieze smaak in de mond.

Dat stuk over die ambtenaren.
Van mij mogen ze wel een paar ministeries schoonvegen. Wat een prutsers werken er op veel plekken. Ambtenaren zijn zo veilig van hun plekje, ze hoeven hun werk eigenlijk nauwelijks goed te doen. Tenminste, rijksambtenaren. Ik heb het niet over de poltieagent op straat.

Lachen met oom Kees:

Wat een verwende kutkinderen in Het Lagerhuis.

'We moeten het samen oplossen', dat betekent dan dat de boeren maar moeten stoppen.

Vindt er nog iemand iets van het interview van Nieuwsuur met Mark Rutte gisteravond? Ik denk dat iedereen, ook ik, enorm benieuwd was naar de 'radicale ideeën' waarmee hij zou komen, maar ik heb ze niet gehoord. Ik heb vooral het gevoel dat hij de 'baas' van dit land wil blijven en nooit bij zichzelf te rade is gegaan of hij nog wel de juiste man op de juiste plaats is. Wel goede kritische vragen van Mariëlle Tweebeeke, maar nogmaals, ik heb niks spectaculairs of verrassends gehoord.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2380229-nee-rutte-gaat-niet-opeens-allerlei-dingen-anders-doen

Ik heb er maar een klein stukje van gezien. Ik bleef me maar afvragen.... daar heb je 12 jaar de tijd voor gehad, waarom nu pas ?
To little to late.

Ik bleef me maar afvragen.... daar heb je 12 jaar de tijd voor gehad, waarom nu pas ?
To little to late.
Volgens mij is pas de laatste twee jaar, met name door de toeslagenaffaire, goed doorgedrongen wat de gevolgen zijn van de Rutte-doctrine. Daarvoor was hij daar helemaal niet mee bezig en werd hij er ook niet op aangesproken.

Ik heb er maar een klein stukje van gezien. Ik bleef me maar afvragen.... daar heb je 12 jaar de tijd voor gehad, waarom nu pas ?
Too little too late.
Politici als Rutte besteden alleen aandacht aan wat stemmen kost of oplevert.

Wat nu zijn zwakheden zijn vond iedereen een paar jaar geleden nog zijn kwaliteiten.

Het is toch ook weer tekenend dat Rutte zegt 'over en weer sms-contact' te hebben gehad met Omtzigt en dat er een gesprek gaat plaatsvinden, en dat Omtzigt vervolgens twittert dat 'ie diezelfde middag een smsje had gehad van Rutte dat hij een gesprek wil hebben met Omtzigt en dat dat dan liefst aanstaande vrijdag al moet gebeuren. Terwijl Omtzigt daar helemaal niet aan toe is. Dat is toch weer een conflicterend verhaal. 'Over en weer sms contact' =/= een paar uur voor de uitzending een berichtje sturen.

Het is een detail maar het is tekenend en het geeft toch maar weer aan dat:
- Rutte de persoonlijke issues waar Omtzigt mee zit op z'n zachtst gezegd bagatelliseert;
- Ruttes schmierende manier van werken ('dat regelen we wel even', 'we praten er even over', ouwe-jongens-krentenbrood, een schouderklop en een schaterlach en de problematiek is uit de lucht: de Rutte-doctrine) niet langer als vanzelfsprekend wordt geaccepteerd;
- Het staatsmanschap van Rutte daarmee ook niet meer vanzelfsprekend is. Hij staat niet meer boven de partijen (als dat ooit al zo is geweest) en hij is niet langer de logische nieuwe min-pres.

Overigens vind ik wel dat het goed zou zijn als Omtzigt nu eens aan geeft wat er daadwerkelijk met hem aan de hand is en wel degelijk ook het gesprek aan gaat, desnoods via een woordvoerder (wie weet gebeurt dat al inmiddels). Er hangt wel een formatie van af, van een land in crisis. Die formatie kan niet blijven hangen op de gezondheids-/ gemoedstoestand van één persoon. Als hij nodig is voor gesprekken om de boel vlot te trekken dan moet dat gewoon gebeuren. Zo niet, dan blijft hij waarschijnlijk het hete hangijzer in die hele kabinetsformatie.

Rutte's schmierende manieren ... mooi taal gebruik.

1620893999331.png

Het is een forse klap voor leider Thierry Baudet, waar het gaat om de nummers 2, 3 en 4 van de fractie. Het drietal gaat zelfstandig verder in de Tweede Kamer.

In een verklaring schrijft Van Haga dat er ‘binnen de fractie’ een ‘verschil van inzicht is ontstaan over de manier waarop politiek bedreven wordt'.
Volgens Hans Smolders heeft dat te maken met de veelbesproken ‘bevrijdingsposter’ die de partij laatst propageerde, met diverse verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog. Baudet riep op om van 5 mei (Bevrijdingsdag) een demonstratie tegen het coronabeleid te maken. ,,Dat heeft geen enkel nut", zegt Smolders in een toelichting tegen het Brabants Dagblad.
Van Haga liet eerder ook al weten dat hij de poster niets vond, Baudet zette daarop juist de hakken in het zand: ,,Ik ben de kapitein van dit schip", zei hij. Dat laatste is blijkbaar verkeerd gevallen bij het trio dat zich nu afsplitst.

Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.

Nog een fractie erbij, 18!

Van Haga is straks vaker van partij gewisseld of eruit gestapt dan @Steks coronatesten heeft gedaan.

Haga en Baudet hadden toch ongeveer even veel voorkeursstemmen?

Van Haga liet eerder ook al weten dat hij de poster niets vond, Baudet zette daarop juist de hakken in het zand: ,,Ik ben de kapitein van dit schip", zei hij. Dat laatste is blijkbaar verkeerd gevallen bij het trio dat zich nu afsplitst.

Van Haga tegen Baudet:

Terug
Naar boven