Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Aansluiting bij Otten of JA21 zou kunnen, maar daar is het ego van Van Haga te groot voor en wie wil hem erbij hebben, risico?

Wat een fiasco die partij, een lachertje.
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit niet de doodsteek is voor Baudet. Nanninga en Eerdmans, en eerder Otten was allemaal nog vrij marginaal vergeleken met dit. Dit zijn de nummers 2, 3 en 4. Ben benieuwd wie er allemaal nog meer meegaan met die drie. Zouden ze zich aan gaan sluiten bij JA21?

„Het gaat me om de politisering van de Tweede Wereldoorlog”, verklaart Van Haga, die eerder al uit de VVD werd gezet. „Strikt filosofisch gezien geen speld tussen te krijgen. Ik vind dat dit het exclusieve eigendom is van mensen die hebben geleden in de oorlog. Ik vind: blijf daar nou van af. Verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog doen mij altijd pijn en ik vind ze onnodig.”

dus je sluit je aan bij een partij waarvan je weet dat 'ie al tijdenlang omgeven wordt door antisemitisme, nazisme, racisme en nog wat twijfelachtige -ismes, en dan ga je janken over die 5 mei poster en over de politisering van WO2

het is net als bij 50plus net een stelletje kleine kinderen daar, die geen discussie of dialoog kunnen voeren, maar gewoon weglopen. Jij hebt de bal van mij afgepakt dus ik stop nu met voetballen.
Waarom kunnen dit soort mensen het niet gewoon oneens met elkaar zijn op bepaalde punten en verder gewoon door gaan met waar ze mee bezig waren? Het zou een partij juist zo veel meer sieren als er krachtige individuen in zitten, die een eigen mening hebben, zich niet aan zoiets vreselijks als 'fractiediscipline' houden maar die ook niet misbruik maken van de structuur van een partij om verkozen te worden en zich vervolgens binnen een paar weken na de verkiezingen alweer afsplitsen.

Denk je dat die met van Haga willen samenwerken?
Was die post zo lang dat je de de rest maar niet hebt gelezen?
wie wil hem erbij hebben, risico?
Ik ben niet zo'n fan van Van Haga, ik zou hem er nooit bij willen hebben.

Als hij ook EK zetels meebrengt, dan kan ik me voorstellen dat een kopje koffie geen kwaad kan. Hij heeft zich altijd afzijdig gehouden bij alle stinkende zaakjes.

dus je sluit je aan bij een partij waarvan je weet dat 'ie al tijdenlang omgeven wordt door antisemitisme, nazisme, racisme en nog wat twijfelachtige -ismes, en dan ga je janken over die 5 mei poster en over de politisering van WO2
Was voor de verkiezingen natuurlijk een interessant vehikel om een zetel mee te bemachtigen.

Baudet lijkt nu een visie te volgen waar geen serieuze politicus aan wil blijven hangen.

Ben heel benieuwd naar de stellingnames van Kamerleden 5 t/m 8

Er was toen nog wel hoop op een pro-westers/nationalistisch redelijk rechts.

Meer politicus dan Thierry de kunstenaar Baudet.
Klopt, dat dacht ik toen ook, maar met de kennis van nu was dat wensdenken.

Van Haga is vooral een handige jongen die altijd heel principieel is voor wat hem toevallig goed uitkomt op dat moment.

Laatst bewerkt:
Aansluiting bij Otten of JA21 zou kunnen, maar daar is het ego van Van Haga te groot voor en wie wil hem erbij hebben, risico?

JA21 denkt volgens mij fundamenteel anders over corona dan Haga. En voor Haga is dat meteen het belangrijkste punt. Dus ik zie die samenwerking niet snel gebeuren.

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.115

Laatst bewerkt:
JA21 denkt volgens mij fundamenteel anders over corona dan Haga. En voor Haga is dat meteen het belangrijkste punt. Dus ik zie die samenwerking niet snel gebeuren.
Ik lees ook dat ze wel blijven samenwerken en de standpunten uitdragen, opzetje voor meer spreektijd voor dezelfde idealen?

Dat de een de ander vragen gaat stellen zoals Sophie Hermans dat doet als de de MP 'kritisch' ondervraagt: voorzetje om z'n punt nogmaals te maken.

• Like
Waarderingen: Pren
Elke keer als ik Femke Merel van Kooten zie:

aGKzEeJB_700w_0.jpg

Iemand de benzine en dieselprijzen al gezien? Windmolens en biomassa centrales moeten ergens van betaald worden.

Terug
Naar boven